Ta fabryka skuterów elektrycznych zatrudnia same kobiety! 10 tys. pracowników i ani jednego mężczyzny
Nowa fabryka skuterów elektrycznych, Ola Electric Mobility, ma produkować 10 milionów jednośladów rocznie, czyli 15 procent światowych e-skuterów, do 2022 roku, w ramach firmy prowadzonej, zarządzanej i obsługiwanej wyłącznie przez kobiety.
Ola Electric Mobility jest start up’em, prowadzonym przez indyjskiego przedsiębiorcę Bhavisha Aggarwala. Celem tego przedsięwzięcia jest zapewnienie światu „czystej mobilności, ujemnego śladu węglowego i zintegrowanej siły roboczej”.
Pierwsza grupa pracowników rozpoczęła w tym tygodniu pracę w fabryce w Krishnagiri w Indiach. Fabryka, której ukończenie będzie kosztować 330 milionów dolarów, będzie zatrudniać tylko kobiety. Fabryka zostanie w znacznym stopniu zautomatyzowana i będzie w niej pracować, obok żeńskiej siły roboczej, około 3000 robotów. Bhavish Aggarwala zapewnia:
Przy pełnej wydajności Futurefactory zatrudni ponad 10 000 kobiet, co sprawi, że będzie największą na świecie fabryką zatrudniającą tylko kobiety i jedynym na świecie zakładem produkcyjnym zatrudniającym wyłącznie kobiety.
Udział kobiet w lokalnym przemyśle wytwórczym wynosi zaledwie 12%. Indyjski przedsiębiorca wierzy, że umożliwienie kobietom pracy, w bezpiecznym i przyjaznym dla nich środowisku, poprawi nie tylko ich życie, ale także życie ich rodzin i całej społeczności.
Aby Indie stały się światowym centrum produkcyjnym, musimy nadać priorytet podnoszeniu kwalifikacji i generowaniu miejsc pracy dla naszych kobiet.
Nowa fabryka skuterów elektrycznych, Ola Electric Mobility, ma produkować 10 milionów jednośladów rocznie, czyli 15% światowych e-skuterów do 2022 roku.
Produkowany w kobiecej fabryce elektryczny skuter Ola S1 na jednym ładowaniu może przejechać 181 kilometrów. Od 0 do 40 km/h rozpędza się w 3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 115 km/h. Cena? 99 999 rupii, czyli około 5 230 złotych. Firma twierdzi, że ma na niego już pół miliona rezerwacji.
Ostatecznym celem Bhavisha Aggarwala jest zbudowanie pełnej gamy pojazdów elektrycznych, w tym trójkołowców i samochodów.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: