
Askoll NGS – włoski, elektryczny skuter. Wiemy, kiedy pojawi się w Polsce
Wprowadzone przez projektantów z Turynu zmiany stylistyczne sprawiły, że skuter Askoll zyskał bardziej tradycyjną i dynamiczną sylwetkę, a kształt przedniej osłony zapewnia teraz lepszą ochronę przed wiatrem.
Na uwagę zasługuje również wygodniejsza 2-osobowa kanapa. Od strony układu napędowego, wprowadzono ulepszenia w przekładni, dzięki czemu skuter jest obecnie cichszy niż dotychczas. Poza wymienionymi innowacjami, skuter NGS wszelkie zalety przejął po poprzedniku. Niewielka masa własna, nisko położony środek ciężkości oraz duże 16-calowe koła – to wszystko oznacza łatwość manewrowania, pewność prowadzenia i przyjemność z jazdy.
Tak, jak pozostałe skutery marki Askoll, pojazdy z nowej gamy NGS posiadają wyjmowane pakiety baterii. Mają one formę poręcznych walizek, o względnie niewielkiej masie (ok. 8 kg każda).
Podczas jazdy spoczywają one w specjalnej komorze pod kanapą, gdzie przewidziano także miejsce na fabryczną ładowarkę. Dzięki temu, skuter można naładować w każdej sytuacji, nawet z dala od miejsca zamieszkania.
Topowy model o oznaczeniu NGS3, ma silnik o mocy 2700W i dwie baterie o pojemności 2820Wh. Na jednym ładowaniu może przejechać aż 96 km. Prędkość maksymalna wynosi 66 km/h. Pojazd w standardzie posiada reflektor w technologii LED i system hamulcowy CBS. Wyposażono go ponadto w cyfrowy zestaw wskaźników, uzupełniony o moduł łączności bluetooth. NGS3 kosztuje 18.990 zł.
Askoll NGS2, z silnikiem 2200W i dwoma bateriami o łącznej pojemności 2090Wh, jest idealną propozycją dla użytkowników z uprawnieniami na motorower. Prędkość ograniczono do 45 km/h. Maksymalny zasięg to 71 km. Podobnie jak NGS3, posiada cyfrowy zestaw wskaźników i wydajny układ hamulcowy (z tarczą na każdej osi, ale pozbawiony CBS). NGS2 dostępny jest za kwotę 16.590 zł.
Najbardziej ekonomicznym wyborem jest model NGS1. Wyposażono go w silnik 1500W i jedną baterię litowo-jonową o pojemności 1045Wh, która przy pełnym naładowaniu wystarczy na pokonanie 40 km. Analogowy zestaw wskaźników z pewnością zadowoli miłośników tradycyjnych zegarów. Cena skutera to 10.990 zł.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: