Suzuki Jimny to teraz dwuosobowy van. Dziękujemy ci, Unio Europejska!
Zgodnie wcześniejszymi, nieoficjalnymi informacjami, kultowy offroader znów będzie dostępny w Europie. Jako dwuosobowe auto dostawcze z homologacją N1.
Tak jak informowaliśmy kilka miesięcy temu, nowe normy emisji dwutlenku węgla, wprowadzone przez Unię Europejską, zagroziły obecności Jimnego na naszym kontynencie. Ten niewielki, ważący 1,1 tony samochodzik, napędzany prostym, wolnossącym silnikiem 1,5 l o mocy 102 KM jest traktowany jako poważne zagrożenie dla środowiska. Ponieważ emituje 178 g CO/km, jego dalsza sprzedaż wymagałaby płacenia przez producenta kary, za przekroczenie normy 95 g CO2/km, która wyniosłaby ponad 35 tys. zł od każdego sprzedanego egzemplarza!
Test Suzuki Jimny 1.5 VVT 5 MT – za tym wszyscy tęskniliśmy
Ponieważ tak wydumane wymagania ma tylko Unia Europejska, Suzuki nie opłacało się adaptowanie do Jimnego, auta z zasady prostego i taniego, innego napędu, specjalnie dla krajów wchodzących w skład unijnej wspólnoty. Dlatego też, zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, japoński producent będzie sprzedawał tego kultowego offroadera jako samochód dostawczy.
Do uzyskania homologacji N1 (pojazdy ciężarowe o masie do 3,5 t), konieczne było usunięcie drugiego rzędu siedzeń oraz oddzielenia części pasażerskiej, od bagażowej, stałą przegrodą. Złośliwi powiedzą, że nic nie szkodzi, ponieważ Jimny z drugim rzędem siedzeń nie posiadało bagażnika. To prawda, ale miło było mieć wybór, czy przewozimy bagaż czy dodatkowych pasażerów.
Bazowa Honda Jazz kosztuje 93 900 zł. Dziękujemy ci, Unio Europejska!
Towarowa wersja małego Suzuki ma „ładownię” o pojemności 863 l, a więc o 33 l większą, niż wersja osobowa ze złożonym drugim rzędem siedzeń. Pozostałe parametry samochodu nie uległy zmianie, ale na ich potwierdzenie będziemy musieli jeszcze poczekać. Informacje na temat dokładnej specyfikacji oraz cen pojawia się „w najbliższym czasie”.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Zostaw komentarz: