Studyjne Audi prologue allroad

Audi prologue allroad będzie miało swoją światową premierę podczas wystawy Auto Shanghai. Pięciodrzwiowe auto z zawieszoną wyżej karoserią, ma podkreślać postęp nowej rodziny pojazdów Audi. Samochód zasila hybrydowy napęd typu plug-in o mocy 734 KM.

Audi prologue, Audi prologue Avant, a teraz Audi prologue allroad. Ma długość 5,13 metra, szybko opadającą linię dachu, bardzo płaskie słupki D, charakterystyczny zderzak i wypukłe wnęki kół. Przednia i tylna oś są rozmieszczone proporcjonalnie, a szerokie wnęki kryją koła na 22-calowych, pięcioramiennych felgach.

Auto polakierowano na stonowany, biały kolor Dehua.. W listwy okienne wbudowano sensoryczne czujniki automatycznie otwierające drzwi, a pokrywy gniazda ładowania i zbiornika paliwa otwierają się elektrycznie. Relingi dachowe, korpusy lusterek i okolice okien są aluminiowe. Tym samym materiałem ozdobiono zarówno przód, jak i tył pojazdu. Szeroki, szary pas z tworzywa sztucznego obiega cały samochód wzdłuż wnęk kół i dolnej krawędzi podniesionej karoserii. Z przodu pojazdu dominuje płaska i szeroka osłona chłodnicy Singleframe, optycznie zintegrowana z całą sylwetką samochodu. Reflektory studyjnego pojazdu w kształcie klinów, to laserowe światła Matrix. Wiązka światła rozprasza się na miliony mikroskopijnych pikseli, a możliwości zmian i dostosowania wiązki oświetlenia do warunków, są praktycznie nieograniczone. Pasma diodowych świateł do jazdy w dzień umieszczone na górnej, zewnętrznej krawędzi wlotów powietrza przeciętych krawędzią zderzaka, to typowa dla samochodów typu e-tron sygnatura świetlna. Szeroko rozciągnięty tył Audi prologue allroad, na wzór jachtu pochylony jest ku przodowi. Wąski pas świetlny łączy ze sobą tylne, diodowe światła. Po obu stronach sportowo zaprojektowanego obszaru pod tylnym zderzakiem znajdziemy płaskie, poziomo podzielone otwory, w których umieszczono rury wydechowe.

Deskę rozdzielczą umieszczono ściśle poziomo, a jej górna powierzchnia jest częścią wrap-around – stylistycznego łuku przebiegającego przez całe wnętrze i bagażnik. Perforowana tapicerka deski kryje w sobie szeroki pas kratki wentylacyjnej chowającej się we wnętrzu, jeżeli temperatura klimatyzacji ustawiona jest na niższe wartości. Tablica rozdzielcza ma na całej szerokości formę jednolitej powierzchni z trzema wyświetlaczami dotykowymi. Dwa ukierunkowane na kierowcę wyświetlacze, umieszczone po obu stronach kierownicy, otoczone są aluminiowymi klamrami. Systemy infotainment mogą być obsługiwane przez pasażera na trzecim, szerokoekranowym wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą. Zaprogramowane przez pasażera opcje można przenieść posuwistym ruchem, niczym na ekranie tabletu, na prawy wyświetlacz obok kierowcy lub na Audi virtual cockpit future umieszczony przed kierowcą, w miejscu tradycyjnych zegarów. Na konsoli środkowej umieszczono kolejny wyświetlacz, obsługujący klimatyzację, infotainment i pozwalający palcem wpisywać wybrany tekst. Wykonany w technice OLED, na cienkiej, elastycznej powierzchni wyświetla kontrastowy obraz. Podczas postoju leży płasko opuszczony, przy starcie samochodu ustawia się pod kątem. Wysokiej rozdzielczości ekrany i trzy półprzezroczyste lusterka tworzą nową scenografię o trzech planach. Pasażerowie z tyłu Audi prologue allroad zajmują miejsca na pojedynczych fotelach i korzystają z kolejnego wyświetlacza OLED na konsoli środkowej. Przy jego pomocy ustawiają położenie foteli, klimatyzację i systemy infotainment dla ich obszaru lub wymieniają dane z kierowcą. Po włączeniu systemu audio, z osłon za tylnymi fotelami wysuwa się spojler dźwiękowy, który równomiernie rozprowadza najwyższej jakości muzykę we wnętrzu auta. Dwa dające się zamocować na oparciu przednich siedzeń tablety Audi, zbudowano również w technice OLED. Są bardzo cienkie i lekko zakrzywione. Inteligentne oprogramowanie nazwane „odźwierny”, na podstawie danych naszego smartfona, rozpoznaje tożsamość i ustawia siedzenia oraz klimatyzację zgodnie z naszymi preferencjami. System prezentuje także uzależnione od preferencji właściciela propozycje dotyczące muzyki i planowania trasy. Telefony komórkowe są łączone z pokładowym systemem infotainment i ładowane indukcyjnie przez Easy Slot w tunelu konsoli środkowej.

Silnik 4.0 TFSI – V8 z doładowaniem biturbo – oraz silnik elektryczny zintegrowanyz ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic, osiągają razem 734 KM mocy systemowej i 900 Nm systemowego momentu obrotowego. Auto wyposażono w napęd na cztery koła quattro. Od 0 do 100 km/h pojazd studyjny przyspiesza w 3,5 sekundy i według normy NEFZ dla hybrydy typu plug-in, ma zużywać tylko 2,4 litra paliwa na 100 kilometrów. Umieszczony z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy o wydajności 14,1 kWh, pozwala pokonać odległość 54 kilometrów wyłącznie w trybie napędu elektrycznego. Akumulator Audi prologue allroad można naładować również indukcyjnie.

Karoserię modelu Audi prologue allroad zawieszono 77 milimetrów wyżej niż Audi prologue Avant. Obie osie, przednia i tylna, to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. 20-calowe tarcze hamulcowe wykonano z lekkiej ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Adaptacyjne zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport operuje w szerokim zakresie amortyzacji, począwszy od wygodnego „płynięcia” aż po bardzo sztywne prowadzenie.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze