Po wybuchu wojny w Ukrainie, wiele koncernów zadeklarowało, że zamierza wycofać się z Rosji. Koncern Stellantis tego nie zrobił. Jego prezes Carlos Tavares powiedział, że zakończenie produkcji „nie uczyni świata lepszym” oraz, że koncern „stosuje się do litery prawa i respektuje sankcje, ale potrzebuje pokoju”.
Ze względu na sankcje, w marcu Stellantis był zmuszony zatrzymać import i eksport pojazdów z i do Rosji, ale dalej produkował tam samochody.
Stellantis ma fabrykę w Kałudze, którą chciał przekształcić w „centrum eksportowe dostarczające silniki i samochody do Europy, Ameryki Łacińskiej i Afryki Północnej”. Z jej linii produkcyjnych zjeżdżały Citroёn Jumpy, Peugeot Expert i Opel Vivaro.
Stellantis zawiesza produkcję w Rosji. Powód?
Z początkiem kwietnia Stellantis całkowicie zawiesza produkcję w Rosji. Powód? Zakład w Kałudze wykorzystał już wszystkie zapasy magazynowych komponentów, a nowe nie są dostarczane.