
Sprzedaż aut elektrycznych w Polsce. Dominuje jedna marka
Jeszcze kilka lat temu traktowane jako gadżet, dziś stają się powoli nieubłaganą przyszłością. Sprawdzamy, jak wygląda sprzedaż aut elektrycznych w Polsce.
Widać, że Polacy coraz chętniej sięgają po samochody elektryczne. Na pewno program dopłat w tym pomaga, ale też duży wpływ na większe zainteresowanie elektrykami ma rozbudowa infrastruktury i przywileje (jazda po bus-pasach i darmowe parkowanie).
Sprzedaż aut elektrycznych w Polsce – króluje Tesla
Marka Elona Muska jest zdecydowanie najchętniej wybierana w Polsce. Tylko w październiku sprzedano aż 256 egzemplarzy Tesli. A jak wygląda sprzedaż kolejnych marek?
- BMW: 153 pojazdy,
- Volkswagen: 142 pojazdy,
- Audi: 142 pojazdy,
- Mercedes 107 pojazdy.
Sprzedaż Tesli stosunkowo dobrze wygląda nie tylko w segmencie samochodów elektrycznych, ale aut premium w ogóle. Pierwsza „trójca” jest tradycyjnie zdominowana przez Niemców (Audi, BMW, Mercedes), ale Tesla uplasowała się na niezłym, szóstym miejscu ze sprzedażą 4205 aut.
Które elektryczne modele są najchętniej wybierane w Polsce?
W zestawieniu najchętniej wybieranych model, także widać dominację Tesli:
1. Tesla Model Y: 148,
2. Audi Q4 e-Tron: 101,
3. Tesla Model 3: 86,
4. Volkswagen ID 4: 64,
5. Volkswagen ID 3: 52,
6. BMW iX1: 51,
7. Skoda Enyaq: 50,
8. BMW i4: 50,
9. Toyota bZ4X: 49,
10. KIA EV6: 47.
Źródło: SAMAR
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: