Konrad Maruszczak

Sprzedaż aut elektrycznych w Polsce. Dominuje jedna marka

Jeszcze kilka lat temu traktowane jako gadżet, dziś stają się powoli nieubłaganą przyszłością. Sprawdzamy, jak wygląda sprzedaż aut elektrycznych w Polsce.

Widać, że Polacy coraz chętniej sięgają po samochody elektryczne. Na pewno program dopłat w tym pomaga, ale też duży wpływ na większe zainteresowanie elektrykami ma rozbudowa infrastruktury i przywileje (jazda po bus-pasach i darmowe parkowanie).

Sprzedaż aut elektrycznych w Polsce – króluje Tesla

Marka Elona Muska jest zdecydowanie najchętniej wybierana w Polsce. Tylko w październiku sprzedano aż 256 egzemplarzy Tesli. A jak wygląda sprzedaż kolejnych marek?

  • BMW: 153 pojazdy,
  • Volkswagen: 142 pojazdy,
  • Audi: 142 pojazdy,
  • Mercedes 107 pojazdy. 

Sprzedaż Tesli stosunkowo dobrze wygląda nie tylko w segmencie samochodów elektrycznych, ale aut premium w ogóle. Pierwsza „trójca” jest tradycyjnie zdominowana przez Niemców (Audi, BMW, Mercedes), ale Tesla uplasowała się na niezłym, szóstym miejscu ze sprzedażą 4205 aut.

Które elektryczne modele są najchętniej wybierane w Polsce?

W zestawieniu najchętniej wybieranych model, także widać dominację Tesli:

1. Tesla Model Y: 148,

2. Audi Q4 e-Tron: 101,

3. Tesla Model 3: 86,

4. Volkswagen ID 4: 64,

5. Volkswagen ID 3: 52,

6. BMW iX1: 51,

7. Skoda Enyaq: 50,

8. BMW i4: 50,

9. Toyota bZ4X: 49,

10. KIA EV6: 47.

Źródło: SAMAR

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze