Seat dostarczy nawet do 300 respiratorów dziennie hiszpańskim szpitalom
Montaż urządzeń odbywa się w zakładach Seata-a w hiszpańskim Martorell na linii wykorzystywanej dotychczas do produkcji nowej generacji Seat-a Leona. Do produkcji wykorzystywane są m.in. silniki samochodowych wycieraczek.
W odpowiedzi na epidemię COVID-19 zespół 150 pracowników SEAT-a w ciągu jednego tygodnia stworzył 13 prototypów respiratora, pisałyśmy o tym tutaj: https://www.motocaina.pl/artykul/seat-rozpoczal-produkcje-respiratorow-pomoc-dla-szpitali-w-walce-z-koronawirusem-44752.html
Każdy respirator składa się z ponad 80 elementów elektronicznych i mechanicznych, wśród których można znaleźć elementy zwykle stosowane w samochodach, takie jak silnik wycieraczek czy wałek główny skrzyni biegów.
Hiszpański producent pracuje nad optymalizacją procesu montażu, który umożliwi tworzenie nawet 300 respiratorów dziennie. Liczba składanych urządzeń jest stale konsultowana ze służbami medycznymi, by odpowiadać na bieżące zapotrzebowanie szpitali.
Zobacz także: Inżynierowie drukują w technice 3D przyłbice. Pomagają medykom w walce z koronawirusem
Do przygotowywania i realizacji projektu zaangażowało się wiele przedsiębiorstw i instytucji publicznych: Protofy.xyz, OxyGEN, barceloński szpital kliniczny, szpital Germans Trias i Pujol, Instytut Badań Germans Trias y Pujol, szpital del Mar, Katalońskie Centrum Medycyny Porównawczej i Bioobrazowania, Uniwersytet Barceloński, Recam Laser, Doga Motors, Luz Negra, Centralne Laboratorium Elektrotechniczne, Ficosa, Bosch, IDNEO, Secartys, Espiroflex, Gaso, Cuatrecasas, Straż Obywatelska, Barcelońska Straż Miejska, Mossos d’Esquadra, Policja Narodowa.
Przeczytaj: Mercedes-Benz: druk 3D stosowany do prototypów wykorzystamy na cele walki z Covid-19
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: