
Seat Diana – pierwszy autonomiczny samochód hiszpańskiej marki. Auto samo przyjedzie na wezwanie właściciela
Seat zaprezentował swój najnowszy prototyp Diana, pilotażowy projekt samochodu autonomicznego. Diana może odebrać pasażerów w określonym miejscu, zawieźć ich do wybranego celu lub wyszukać miejsca parkingowe. Hiszpański producent wierzy, że w przyszłości zwiększona autonomia pojazdów pomoże zmniejszyć liczbę wypadków i korków.
Diana to projekt autonomicznego samochodu, który został stworzony przez inżynierów Seata na bazie modelu Leon. Prototyp jest wyposażony w pięć czujników lidarowych, pięć radarów, sześć kamer, 12 czujników emitujących ultradźwięki i osiem komputerów, dzięki którym ma pole widzenia 360°. Dzięki temu Diana może samodzielnie jeździć. Oriol Mas, inżynier ds. badań i rozwoju w Seacie, wyjaśnia, jak to działa:
Wszystkie te elementy generują dużą ilość danych sytuacyjnych, które są przetwarzane w milisekundach i wysyłane do modułu lokalizacji. Dzięki temu samochód wie, gdzie się znajduje i jakie przeszkody stoją na jego drodze. Jest także w stanie decydować, dokąd ma się udać oraz samodzielnie wykonać czynności na kierownicy, hamulcach, przepustnicy i dźwigni zmiany biegów.
Prototyp posiada trzy zasadnicze funkcje: „autonomiczny szofer”, gdy system przejmuje kontrolę nad autem oraz wykonuje manewry startu i zatrzymania, „automatyczne parkowanie” i „przywołanie”, gdy za pośrednictwem aplikacji, właściciel może wezwać samochód do konkretnej lokalizacji i wskazać mu miejsce docelowe podróży. Pojazd automatycznie się uruchomi i wjedzie na odpowiedni pas ruchu.

Dzięki systemowi lokalizacji na mapach HD z dokładnością do centymetra auto cały czas wie, że jest na właściwym pasie. Gdy się zatrzyma, aby odebrać użytkownika, drzwi samoczynnie się odblokują, a kierunkowskazy zasygnalizują zatrzymanie. Kiedy użytkownik wejdzie do środka i zamknie drzwi, samochód sygnalizuje start i odjeżdża . W przypadku przeszkody na drodze, takiej jak pieszy, pojazd jest w stanie szybko ją wykryć i samodzielnie zahamować. Po opuszczeniu auta przez pasażera, Diana wyszukuje wolne miejsce i automatycznie parkuje.

Diana osiągnęła trzeci poziom w 5-stopniowej skali ADAS (Advanced Driving Assistance Systems). Seat wierzy, że w przyszłości zwiększona autonomia pojazdów pomoże zmniejszyć liczbę wypadków i korków.

Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: