
Seat Diana – pierwszy autonomiczny samochód hiszpańskiej marki. Auto samo przyjedzie na wezwanie właściciela
Seat zaprezentował swój najnowszy prototyp Diana, pilotażowy projekt samochodu autonomicznego. Diana może odebrać pasażerów w określonym miejscu, zawieźć ich do wybranego celu lub wyszukać miejsca parkingowe. Hiszpański producent wierzy, że w przyszłości zwiększona autonomia pojazdów pomoże zmniejszyć liczbę wypadków i korków.
Diana to projekt autonomicznego samochodu, który został stworzony przez inżynierów Seata na bazie modelu Leon. Prototyp jest wyposażony w pięć czujników lidarowych, pięć radarów, sześć kamer, 12 czujników emitujących ultradźwięki i osiem komputerów, dzięki którym ma pole widzenia 360°. Dzięki temu Diana może samodzielnie jeździć. Oriol Mas, inżynier ds. badań i rozwoju w Seacie, wyjaśnia, jak to działa:
Wszystkie te elementy generują dużą ilość danych sytuacyjnych, które są przetwarzane w milisekundach i wysyłane do modułu lokalizacji. Dzięki temu samochód wie, gdzie się znajduje i jakie przeszkody stoją na jego drodze. Jest także w stanie decydować, dokąd ma się udać oraz samodzielnie wykonać czynności na kierownicy, hamulcach, przepustnicy i dźwigni zmiany biegów.
Prototyp posiada trzy zasadnicze funkcje: „autonomiczny szofer”, gdy system przejmuje kontrolę nad autem oraz wykonuje manewry startu i zatrzymania, „automatyczne parkowanie” i „przywołanie”, gdy za pośrednictwem aplikacji, właściciel może wezwać samochód do konkretnej lokalizacji i wskazać mu miejsce docelowe podróży. Pojazd automatycznie się uruchomi i wjedzie na odpowiedni pas ruchu.

Dzięki systemowi lokalizacji na mapach HD z dokładnością do centymetra auto cały czas wie, że jest na właściwym pasie. Gdy się zatrzyma, aby odebrać użytkownika, drzwi samoczynnie się odblokują, a kierunkowskazy zasygnalizują zatrzymanie. Kiedy użytkownik wejdzie do środka i zamknie drzwi, samochód sygnalizuje start i odjeżdża . W przypadku przeszkody na drodze, takiej jak pieszy, pojazd jest w stanie szybko ją wykryć i samodzielnie zahamować. Po opuszczeniu auta przez pasażera, Diana wyszukuje wolne miejsce i automatycznie parkuje.

Diana osiągnęła trzeci poziom w 5-stopniowej skali ADAS (Advanced Driving Assistance Systems). Seat wierzy, że w przyszłości zwiększona autonomia pojazdów pomoże zmniejszyć liczbę wypadków i korków.

Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: