
Rondo turbinowe to najbezpieczniejszy rodzaj skrzyżowania? Nie znacie możliwości tego kierowcy Golfa
Można zrobić naprawdę dużo, żeby stworzyć jak najbezpieczniejszą infrastrukturę. Taką eliminującą możliwość wystąpienia niebezpiecznej sytuacji. A i tak zawsze trafi się taki kierowca, jak ten na nagraniu.
Ronda to o wiele bezpieczniejszy rodzaj skrzyżowań niż klasyczne, ale co z tego skoro tak wielu kierowców nie umie po nich jeździć? Nie wiedzą kiedy i jakich kierunkowskazów używać, jaki pas należy zająć i jak z nich zjeżdżać.
Lewy kierunkowskaz na rondzie – egzaminatorka przegrała w sądzie
Właśnie przez tego typu osoby stworzono ronda turbinowe. Takie na których wymalowane linie oraz strzałki eliminują ryzyko pomyłki. Nie wiesz jak jechać po rondzie? Patrz na oznakowanie i problem rozwiązany.
Wyłączona sygnalizacja na rondzie i kierowcy natychmiast się pogubili. Skończyło się kolizją
No, prawie rozwiązany. Zawsze trafić się może taki kierowca, jak ten za kierownicą Volkswagena Golfa. Pas którym jechał wyprowadziłby go na zjazd, który go interesował. W pierwszej sekundzie nagrania widzimy jednak, że zmienia pas na lewy. Po to tylko, żeby parę metrów dalej wrócić na prawy. Przez ciągłą linię i wjeżdżając prosto w auto z kamerą. Brawo.
„Patrz na znaki!” „Nie, to ty patrz!”, czyli kłótnia kierowców na kontrowersyjnym rondzie
Niewątpliwym smaczkiem tego nagrania jest rozmowa telefoniczna, jaką zaczął prowadzić autor nagrania. Jego kolega pyta „co tam?” dokładnie sekundę po zderzeniu. Niespotykane wyczucie chwili.
Najnowsze
-
Rowerzyści boją się znaku B-10, a mogą go bez przeszkód ignorować. Choć są wyjątki
Przyznajemy to uczciwie - polskie przepisy bywają mocno zakręcone, a w ich zrozumieniu nie pomagają rozbieżności między definicjami znanymi z przepisów, a tym, co utarło się w mowie potocznej. Tak jest na przykład ze znakiem B-10, którego znaczenie wydaje się proste, ale wymaga dłuższego wyjaśnienia. -
Bywasz irytującym sąsiadem? Tam odbiorą ci za to auto! Policja właśnie zarekwirowała dwa Lamborghini
-
Masz klimatyzację w aucie? Jak większość kierowców, pewnie używasz jej źle
-
Volkswagen ID.7 oficjalnie zaprezentowany w Polsce. Widziałyśmy go na żywo
-
Parkometry podobno mają przycisk „bułka”, który pozwala oszukać system. A jaka jest prawda?
Zostaw komentarz: