Edyta Wrucha

Rescue Ink – twardzi motocykliści na ratunek wykorzystywanym zwierzętom

Rescue Ink to organizacja non-profit zajmująca się odzyskiwaniem zwierząt z miejsc, gdzie są one źle traktowane i zapewnieniem im godnych warunków życia.

Amerykańscy motocykliści z Rescue Ink, wykorzystują swoją wspólną siłę do akcji ratowania zwierząt. Ci motocykliści są wyczuleni na każdą sprawę znęcania się nad zwierzętami, a że w większości są to min. byli policjanci, wojskowi, kulturyści, gangsterzy, detektywi i prawnicy – to doskonale radzą sobie w sytuacji zagrożenia, znając prawa swoje i zwierząt.

Często podczas akcji pomaga im własny wizerunek twardzieli, których może być stać na wszystko. Promują się jako „1700 funtów mięśni z ponad 80 tatuażami” i mottem „Prześladowcy są przegranymi”.

– Niektórzy ludzie lubią myśleć o nas, jak o superbohaterach. Prawda jest taka, że ​​jesteśmy super miłośnikami zwierząt. Przez lata, dzięki licznym przypadkom, przeszkodom i wielkim wyzwaniom, pozostajemy silni i oddani naszej misji – mówią o sobie motocykliści.

Zobacz także:

Bikers Against Child Abuse International – niosą pomoc krzywdzonym dzieciom

Ratują zwierzęta z różnych opresji. Tropią i niszczą areny walk psów, a zwierzęta, które udaje im się uratować, kierują na leczenie i szukają dla nich nowego domu z dala od agresywnych właścicieli. Zawarli umowy ze schroniskami dla zwierząt oraz organizacjami publicznymi. Współpracowali z władzami w celu ograniczenia, a nawet zatrzymania nadużyć na zwierzętach.

Wsparli ich zwykli ludzie, a także sławni artyści, dzięki czemu, do tej pory udało się zaoferować dużo lepsze warunki życia wielu zwierzętom, takim jak: psy, koty, konie, świnie, a nawet ryby. W wolnych chwilach motocykliści odwiedzają także dzieci, by uczyć je szacunku do każdego stworzenia oraz biorą udział w różnych filmach dokumentalnych, których sami są bohaterami.

Strona organizacji non-profit:

http://www.rescueink.org

Najnowsze

Bezmyślny rowerzysta, czy nadpobudliwy kierowca?

Kolejna sytuacja konfliktowa pomiędzy kierowcą samochodu, a rowerzystą. Tym razem żadna ze stron nie była bez winy?

Bezsprzecznie głównym prowodyrem całego zajścia był rowerzysta, który nie zamierzał korzystać ani ze ścieżki rowerowej, ani z przejazdu rowerowego. Po prostu przeciął w niedozwolonym miejscu cztery pasy na ulicy, wymuszając pierwszeństwo na samochodach.

Kierowca auta z kamerą zareagował nieco nerwowo, przyspieszając na prawym pasie chociaż widział, że rowerzysta właśnie na niego zjeżdża. Nagranie nie ma dźwięku, ale sam autor przyznaje, że zatrąbił na rowerzystę, który zaczął odwracać się i wymachiwać ręką. Chyba nie widział w swoim zachowaniu nic karygodnego.

Z kolei kierowca na lewym pasie niemal się zatrzymał. Po co? Żeby zwrócić uwagę autorowi nagrania. Też uważacie, że niepotrzebnie trąbił na rowerzystę, skoro z daleka widział, że ten łamie przepisy? Czy może dobrze zrobił zwracając cykliście uwagę za pomocą klaksonu?

Najnowsze

Hyundai stworzy dla Europy zupełnie nowy model

Już wkrótce Hyundai zaprezentuje całkowicie nowy model, który będzie dostępny w europejskiej ofercie firmy. Przedstawiony zwiastun daje pierwsze wskazówki odnośnie wyglądu samochodu.

Według słów producenta możemy spodziewać się nowego wyglądu zewnętrznego oraz wnętrza, a także nowych funkcji z zakresu łączności i bezpieczeństwa, które uczynią koreańską nowość liderem w swojej klasie.

Światowa premiera modelu odbędzie się na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Więcej informacji zostanie opublikowanych w najbliższych tygodniach.

Najnowsze

Nissan GT-R NISMO oficjalnie zaprezentowany. Znamy cenę!

Oficjalna prezentacja odbyła się w Niemczech, gdzie każdy kierowca znajdzie zarówno szybkie autostrady, jak i tory wyścigowe, na których może doświadczyć „w pełni wyścigowych osiągów” Nissana GT‑R NISMO. Zobaczcie, jak Nissan mocno poprawił swoje osiągi!

Nissan GT‑R NISMO 2020 to kulminacja możliwości dwóch najważniejszych symboli marki Nissan: GT‑R – reprezentującego 50 lat chlubnej historii, rodowodu i wyścigowych sukcesów śledzonych przez rzeszę fanów na całym świecie – oraz NISMO, czyli NISsan MOtorsports International Co., wewnętrznego działu tuningowego Nissana, który z maniakalną wręcz perfekcją dopracowuje najdrobniejsze szczegóły. 

W GT‑R NISMO 2020 najważniejsza jest pełna równowaga. Nowe, sprawdzone w wyścigach turbosprężarki, ulepszone sterowanie zmianą biegów, lżejsze podzespoły, obniżona całkowita masa oraz zmodernizowane hamulce, koła i opony – to rozwiązania, które przyczyniły się do skrócenia czasu okrążenia toru testowego Nissana o 2,5 sekundy, nie wspominając o poprawie stabilności przy typowych dla modelu GT‑R wysokich prędkościach, dochodzących do 300 km/h. Oto jak Nissan uzyskał tę znaczącą poprawę osiągów.

Każdy silnik VR38DETT jest od początku do końca montowany ręcznie w specjalnym, sterylnym pomieszczeniu przez najwyższej klasy mechaników zwanych takumi. Owa ścisła elita mająca prawo używania tego tytułu pracuje z zaangażowaniem i precyzją godnymi rzemieślnika-artysty. Jak każdy artysta, takumi podpisuje swoje dzieło, umieszczając na silniku specjalną aluminiową tabliczkę ze swoim nazwiskiem na dowód, że jednostka spełnia wyznaczony standard.

Nowe turbosprężarki zastosowane w samochodzie są takie same, jak podzespoły w GT3, czyli wyścigowej wersji GT‑R. Koło turbiny ma 10 łopatek (o jedną mniej w porównaniu z aktualnym modelem), a same łopatki są o 0,3 mm cieńsze. Przekłada się to na obniżenie masy aż o 14,5%, a tym samym na zmniejszenie bezwładności (o 24%), a więc na większą dynamikę reakcji. 

Zmodyfikowany tytanowy tłumik charakteryzuje się bardziej wyrazistym, ale nie natarczywym tonem rozbrzmiewającym w kabinie. Z zewnątrz lżejszy układ wydechowy można rozpoznać po ręcznie polerowanych końcówkach.

W trybie R udoskonalona 6‑biegowa przekładnia dwusprzęgłowa zmienia biegi bardziej agresywnie i intuicyjnie dzięki nowemu algorytmowi adaptacyjnego sterowana przełożeniami (ASC). Wybiera on optymalne przełożenia w każdej sytuacji drogowej, co można zauważyć zwłaszcza przy hamowaniu i zbliżaniu się do zakrętu, kiedy to zespół napędowy działa jeszcze precyzyjniej, a redukcja następuje szybciej, aby ograniczyć podsterowność przy wchodzeniu w zakręt.

Najmocniejszy i najbardziej ekskluzywny GT‑R wyróżnia się na tle pozostałych wersji ilością włókna węglowego zastosowanego w całym samochodzie. Większość komponentów jest lżejsza w porównaniu z dotychczasowym modelem. Dotyczy to obu zderzaków, przednich błotników (‑4,5 kg), pokrywy przedziału silnika (-2 kg), dachu (-4 kg), spojlerów progowych, bagażnika i tylnego spojlera.

Stylistyka nowych przednich błotników jest silnie inspirowana wyścigowym GT‑R GT3. Znajdujące się w nich żaluzjowe szczeliny zwiększają siłę dociskającą o 7 kG, nie tworząc dodatkowego oporu aerodynamicznego. Nissan GT‑R NISMO 2020 jest dostępny w kolorze czerwonym, czarnym perłowym (Jet Black Pearl), srebrnym (Super Silver, lakier czterowarstwowy) oraz białym perłowym (Pearl White, lakier trójwarstwowy). Niezależnie od koloru nadwozia lusterka boczne są zawsze czarne, co także odróżnia NISMO od innych wersji modelu GT‑R.

Zupełnie nowy układ hamulcowy do GT‑R NISMO 2020 jest efektem współpracy Nissana z włoskim producentem hamulców Brembo. Specjalnym dużym zaciskom towarzyszą karbonowo-ceramiczne tarcze – największe, jakie dotychczas montowano w japońskich samochodach wyczynowych: 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu.

Kierowca może szybciej i skuteczniej zmniejszać prędkość, a wydajność hamulców nie spada nawet po ich rozgrzaniu.

Jest to zasługą przede wszystkim karbonowo-karborundowej struktury tarcz. Ich zastosowanie pozwoliło także obniżyć masę nieresorowaną o 16,3 kilograma. Oprócz tarcz osadzonych na pływających aluminiowych flanszach i powiększonych zacisków nowością są też specjalnie opracowane klocki hamulcowe generujące większe tarcie w całym zakresie pracy. 

Specjalnie dostrojone zawieszenie GT‑R NISMO 2020 poprawia stabilność w zakrętach (przeciążenie boczne), sterowność kierunkową oraz komfort jazdy. Układ kierowniczy działa jeszcze bardziej liniowo i precyzyjnie. Nawet przy prędkościach dochodzących do 300 km/h wymagane są tylko minimalne korekty.

20‑calowe obręcze kół RAYS z kutego aluminium, przeznaczone specjalnie do GT‑R NISMO 2020, są lżejsze łącznie o 100 gramów, a nowy 9‑ramienny wzór zwiększa ich sztywność mimo obniżonej masy. Biało-czerwone logo NISMO wycięte szlifem diamentowym na obręczach podkreśla ich wyjątkowość.

Zaprojektowane przez Recaro przednie fotele GT‑R NISMO zostały ulepszone na potrzeby modelu na 2020 rok. Uzupełnienie włókna węglowego wewnętrznym stelażem poprawiło sztywność skrętną foteli (o ok. 20%), przeciwdziałając odkształceniom konstrukcji przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów, a także zapewniając lepsze ogólne podparcie przy hamowaniu. Nie spowodowało to jednak wzrostu masy – przeciwnie: każdy fotel jest teraz lżejszy o 1,4 kilograma.

Nissan rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na GT-R NISMO z roku modelowego 2020. Jego cena na rynek polski wynosi 915 000 zł.

Najnowsze

Edyta Wrucha

40 kobiet z 14 państw. W sierpniu odbędzie się historyczna konferencja „Kobiety w Motorsporcie”

W dniach 17-18 sierpnia w Finlandii odbędzie się historyczne wydarzenie: pierwsza konferencja "Kobiety w Motorsporcie", współprowadzona przez Międzynarodową Organizację Motocyklową (FIM) i Samochodową (FIA).

Spotkanie zostanie zorganizowane w Lahti. Podczas wydarzenia swoją wiedzą i doświadczeniem podzieli się 40 kobiet z 14 krajów, w tym:

  • Maria Herrera, motocyklistka startująca w nowo powstałych wyścigach MotoE,
  • Michele Mouton, mistrzyni RFN i wicemistrzyni świata w rajdach samochodowych,
  • Shelina Moreda, Cover Girl oraz motocyklistka biorąca udział w międzynarodowych wyścigach serii GP,
  • Tatiana Calderon, kierowca testowy Formuły 1 w zespole Sauber,
  • Kirsten Landman, motocyklistka specjalizująca się w offroadzie i wyścigach Hard Enduro.

Celem spotkania jest znalezienie skutecznej metody na przyciągnięcie większej liczby ochotniczek i dziewczyn zainteresowanych zawodem profesjonalnego kierowcy, ustalenie schematu funkcjonowania organizacji i sposobu, w jaki federacje powinny wspierać zawodników w rozwijaniu kariery po zakończeniu udziału w wyścigach, a także pomagać im w godzeniu kilku profesji. Tematem poruszanym podczas konferencji będzie także kształtowanie marki zawodnika i przyciąganie sponsorów oraz wizja przyszłości motorsportu w kategoriach zrównoważonego rozwoju oraz promocji Serii-E. 

Prelegenci o szerokim zakresie kompetencji postarają się odpowiedzieć między innymi na powyższe pytania. Poza kierowcami rajdowymi i wyścigowymi, na scenie pojawią się także kobiety wysoko wykształcone w konkretnych specjalizacjach. Będą to m.in. główna wykładowca zarządzania sportem na Uniwersytecie Northumbria w Wielkiej Brytanii i przewodnicząca brytyjskiego wolontariatu sportowego – dr Lindsay Findlay-King; globalna szefowa programu rozwoju sportowców z Kuby – Mayi Cruz-Blanco, a także ekspertka z zakresu dualnej kariery z Metropolitan Sports Academy oraz członkini fińskiego Komitetu Olimpijskiego Juha Dahlström. 

Szczególna uwaga podczas konferencji zostanie skupiona na temacie coachingu i treningów. Tutaj swoją wiedzą podzieli się Tommi Parmakowski, była trener personalna mistrza Formuły 1 Sebastiana Vettela oraz Pasi Mustonen, selekcjonerka fińskiej reprezentacji w hokeju na lodzie.  Obie omówią specyfikę treningu zawodników sportów motorowych i różnice pomiędzy treningiem sportowców płci żeńskiej i męskiej, a także podzielą się ze słuchaczami konkretnymi wskazówkami.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani, że w Finlandii dołączy do nas tak wiele znakomitych mówczyń.
Zaangażowanie kolejnego pokolenia do roli wolontariuszy i kierowców w świecie motocyklowym, w obecnych czasach jest dla nas zagadnieniem fundamentalnym. Zwłaszcza w obliczu rosnących różnic pomiędzy pokoleniami. Nie mogę się także doczekać uzyskania cennych wskazówek od ekspertów z zakresu motorsportu, ponieważ jesteśmy świadomi wagi nieustannego podnoszenia kompetencji. Dziękuję Międzynarodowej Federacji Samochodowej za współudział w organizacji tego historycznego wydarzenia, podczas którego będziemy dzielić się wspólną pasją i planami dotyczącymi rozwoju przyszłości motorsportu.” – powiedział Prezes Międzynarodowej Federacji Motocyklowej Jorge Viegas.

Jednym z modułów konferencji będzie „Inżynieria motorsportu i kobiety”, podczas którego omówione zostaną najnowsze trendy w sprzęcie motocyklowym i sposób, w jaki producenci powinni pozycjonować kobiety i adresować do nich swoje produkty. W tym temacie wypowiedzą się Hannu Malinen, dyrektor sprzedaży i menedżer skandynawskiej marki Luhta Sportswear Company oraz Midori Moriwaki, rosnący lider japońskiej społeczności biznesowej w świecie inżynierii motocyklowej i sportu.

Najnowsze