Proszę! Nie- odpicuj mi bryki!

O tym, że o gustach się nie dyskutuje wiemy już od dawna, lecz czasem warto zastanowić się gdzie tak naprawdę kończy się wyczucie dobrego smaku, a zaczyna kicz. Przedstawiamy Wam 5 najgorszych naszym zdaniem metamorfoz, którego ofiarą padły auta marki Ferrari.

Ferrari – włoska marka samochodów sportowych. Od 1947 roku symbol stylu i sportowej elegancji. Zdaniem miłośników marki, prawdziwe Ferrari powinno być pomalowane na czerwono, mimo iż oficjalnym kolorem jest kanarkowy żółty – giallo modena. Jak na tym tle ocenić pięć przedstawionych poniżej egzemplarzy? Myślę, że śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że producent powinien wystąpić do twórców po odszkodowanie za działanie na niekorzyść wizerunku marki.

Miejsce 5.

Desert Cameo Ferrari 599

Dostrzeżone w Cannes we Francji. Czym kierował się właściel, wybierając pustynny kamuflaż jako najlepszy wzór dla swojego Ferrari 599? Tego chyba nigdy nie zrozumiemy, jednak w tym wypadku śmiało można stwierdzić, że linia tego auta doskonale ukazuje wszystkie zalety stojącego z nim Lamborghini LP670.

Miejsce 4.

Ferrari Modulo

W  tym wypadku producent sam sobie zrobił krzywdę, ale chyba szybko dostrzegł swój błąd, ponieważ auto do końca pozostało samochodem koncepcyjnym. Jego premiera odbyła się w 1970 roku podczas targów w Genevie. Wyglądający niczym rozdeptany statek kosmiczny, bądź też nowoczesny toster do kanapek wyposażony był w jednostkę generującą moc maksymalną 550 KM.

Miejsce 3.

Ferrari F430 Scuderia

Najnowsze dzieło Laurence’a Gartela, uważanego za ojca chrzestnego sztuki cyfrowej. Sam autor jest oczywiście dumny ze swojego projektu, twierdząc, że jest to projekt dla osób, które chcą posiadać więcej niż tylko Ferrari. Cóż, jako jedyny komentarz możemy stwierdzić, że zastosowanie w tym przypadku ma stare porzekadło, że lepsze jest wrogiem dobrego.

Miejsce 2.

Ferrari Spyder 1993 w ujęciu Delfin

Kolejna naszym zdaniem nie udana wizja. Tym razem twórcą tego dzieła jest światowej sławy artysta Christian Lassen. Samochód był wystawiany przez wiele lat w jego salonie, w Caesars Palace w Las Vegas. Autor znudził się już swoim dziełem dlatego nie tak dawno wystawił go na aukcji. Cena wywoławcza wynosiła 100.000 dolarów. Obecnie nie znane są losy auta.

Miejsce 1.

Przepiękna ikona włoskiej i światowej motoryzacji w ognistej czerwieni, została….. spersonalizowana za pomocą mocno wątpliwego pakietu stylizacyjnego Hello Kitty. Auto, które poruszało się po ulicach Dżakarty w Indonezji, wywołało dosyć niedawno ogromną światową dyskusję na temat tuningowania samochodów. I chociaż właściel jest z auta niezwykle dumny, dla nas jest to książkowy przykład na to, czego nie należy robić z samochodem.

Najnowsze

Wybrano najlepsze dziecięce plakaty o bezpieczeństwie ruchu drogowego

Uczniowie z 5 szkół podstawowych zostali zakwalifikowani przez Jury do krajowego Finału 11. edycji konkursu plastycznego organizowanego przez Renault. Finaliści będą walczyć o kilkudniową wycieczkę do Parku EuroDisneyland pod Paryżem oraz umieszczenie ich plakatu na billboardach w całej Polsce.

Jury konkursu złożone z przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej, Biura Rzecznika Praw Dziecka, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, Instytutu Transportu Samochodowego oraz patronów medialnych i organizatorów.
fot. Renault

W tegorocznej 11. edycji konkursu plastycznego udział wzięło 428 szkół podstawowych z całego kraju. Łącznie nadesłano 2112 plakatów obrazujących bezpieczną drogę do szkoły. Spośród otrzymanych prac Jury zakwalifikowało do krajowego Finału 5 plakatów, a także przyznało 25 wyróżnień. Przy wyborze najlepszych prac kapituła kierowała się takimi kryteriami, jak zgodność z tematem konkursu, pozytywne przesłanie, jakość, kreatywność i oryginalność plakatu.

– Na podkreślenie zasługuje fakt, że wśród uczestników konkursu są szkoły, które od kilku lat konsekwentnie uczą dzieci, jak bezpiecznie poruszać się po drodze. Bardzo nas cieszy, że do tegorocznej 11. edycji przystąpiły regiony, które dotychczas nie wdrażały programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich” Renault. Ich prace zrobiły na nas duże wrażenie, a kilka zakwalifikowało się do finału krajowego – powiedziała Agata Szczech, Dyrektor Public Relations Renault Polska.

Autorzy pięciu finałowych prac będą teraz rywalizować o nagrodę główną podczas krajowego Finału konkursu organizowanego w ramach programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich” Renault, który odbędzie się w kwietniu 2011 w Warszawie. Zadaniem finalistów będzie zaprezentowanie krótkich programów artystycznych ilustrujących hasła przewodnie swoich plakatów. Zwycięzcy będą reprezentować Polskę na międzynarodowym Finale konkursu w Parku EuroDisneyland pod Paryżem, a ich plakat zostanie umieszczony na billboardach w całej Polsce.

Najnowsze

Przedłużamy konkurs fotograficzny – głosuj na najlepsze zdjęcie!

Ze względu na kolejne zgłoszenia przedłużamy konkurs na najlepszą fotografię naszych czytelniczek do końca kwietnia. Na każdą fotkę wciąż można głosować i wysyłać linki do znajomych. Trzy najlepiej ocenione zdjęcia nagrodzimy auto-moto gadżetami oraz dermokosmetykami marek Elixine i Iwostin.

fot. Motocaina

Aby wziąć udział w konkursie należy jedynie przesłać na adres redakcja@motocaina.pl zdjęcie (może być wykonane aparatem fotograficznym, lub telefonem) przedstawiające siebie (kobietę) z motoryzacyjnym pojazdem silnikowym.

W naszym plebiscycie mogą brać udział tylko kobiety, które nadeślą zdjęcie siebie, lub innej kobiety przy samochodzie, motocyklu, skuterze, quadzie czy np. czołgu. Każde zdjecie powinno zawierać jednozdaniowy opis sytuacji, jaką przedstawia.

Poniżej galeria nadesłanych fotografii z możliwością głosowania na konkretne zdjęcie oraz wygenerowania linka do przesłania znajomym. Głosowanie będzie trwać do 30 kwietnia do północy, a już 1 maja zostaną ogłoszone zwycięzczynie.

Za 3 pierwsze miejsca zostaną przyznane nagrody: auto-moto gadżety oraz dermokosmetyki marek Elixine i Iwostin (dokładne wyszczególnienie nagród znajdziesz tutaj). Wybrana przez grono redakcyjne fotografia wygra również nagrodę za pomysł i jakość zdjęcia, niezależnie od ilości uzbieranych głosów.

KOMUNIKAT:
1. Powyższe zasady konkursu stanowią jego regulamin.
2. W związku z pojawiającymi się zastrzeżeniami dotyczącymi nieprawidłowych kliknięć, wszystkie głosy są monitorowane przez administratorów strony. Znaleziono już podstawy do usunięcia fotek z konkursu z powodu naruszenia jego zasad.
3. Jedno IP może zagłosować raz na 24 h. Jeśli w historii głosowania znajdziemy powtarzające się, identyczne numery IP, które oddały głos w ciągu 1 doby (choć taka możliwość została zablokowana systemowo na starcie rankingu) – taka fotografia zostanie automatycznie usunięta z konkursu.
4. Redakcja zastrzega sobie prawo nie zamieszczenia fotografii niezgodnych z tematem konkursu, lub usunięcia jej w ogóle bez podania przyczyn (co może wynikać z podejrzeń o oszustwo). Zalecamy zatem rozwagę w wysyłaniu linków do własnych zdjęć w celu sztucznego nabijania głosów.

Uprzejmie prosimy wyrażać swoje opinie na naszym forum. Został już tam założony wątek dotyczący konkursu
https://www.motocaina.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=81

Wszystkie komentarze zostały tam przeniesione. Zależy nam, aby galeria była najbardziej widoczna dla chętnych, chcących jedynie zagłosować na wybrane fotografie.

Najnowsze

Sezon motocyklowy czas zacząć!

Pierwszy dzień wiosny za nami, pogoda coraz lepsza więc czas najwyższy przesiąść się na motocykl. Radzimy o czym należy pamiętać przed pierwszą przejażdżką.

Marcowa pogoda nie zawsze zachęca do dalekich motocyklowych wypraw. Chociaż w powietrzu czuć już wiosnę, często jednak warunki atmosferyczne płatają nam figle. Dlatego zanim ostatecznie odpalimy nasz motocykl, warto wykorzystać ten miesiąc na  jego odpowiednie przygotowanie do sezonu.

O czym więc należy pamiętać ?

Sprawdzenie poziomu oleju jest jedną z najważniejszych czynności zanim rozpoczniemy nowy sezon.

Po pierwsze – o sprawdzeniu poziomu oleju w układzie smarowania motocykla. Większość osób jeżdzących swoim pojazdem od dłuższego czasu doskonale wie jak przebiega ten proces. Laikom sugerujemy przed wykonaniem tej czynności sprawdzić instrukcje obsługi lub znaleźć wskazówki zamieszczone na serwisach internetowych, jak ten proces przebiega w przypadku danej marki i modelu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Najwygodniejsze w użyciu są produkty w aerozolu.

Po drugie – o nasmarowaniu łańcucha. Jest to równie ważna,czynność ,ponieważ ogniwa powinny być zawsze pokryte warstwą smaru. Jest wiele dostępnych rozwiązań na rynku. Najefektywniej  jest użyć do tego produktu dostępnego w aerozolu.  Ma on w swoim składzie rozpuszczalnik, a jego konsystencja jest bardzo rzadka, co za tym idzie jest łatwy do rozprowadzenia.

 

 

 

 

Żarówka reflektorowa XP Moto firmy Philips

Po trzecie – o odpowiednim oświetleniu. W tym sezonie z ciekawą propozycją wychodzi Philips, który proponuje w tej kwestii żarówki reflektorowe XP Moto. Emitują one nawet do 80% światła więcej na drodze w porównaniu ze zwykłą żarówką. Producent gwarantuje , że dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki gazu oraz odpowiedniemu ciśnieniu w bańce,  zachowane zostały parametry wyścigowe oraz maksymalna trwałość żarówki. Ponadto udoskonalony żarnik został zaprojektowany tak, aby generować wiązkę świtała precyzyjną jak laser.

 

Przykładowe filtry powietrza K&N do motocykli Suzuki GSF 600/1200 S

Po czwarte – o sprawdzeniu filtrów powietrza. Większość motocykli wyposażona jest w papierowe filtry powietrza, które należy wymieniać. W wypadku filtrów innego typu, na przykład wymagających czyszczenia, należy postępować zgodnie z instrukcją.

 

 

 

 

 

Należy także pamiętać o wymianie raz na jakiś czas płynu hamulcowego.

Po piąte – o sprawdzeniu układu hamulcowego.  Aby mieć pewność, że wszystko jest w porządku, musimy sprawdzić przede wszystkim grubość okładzin w przpadku klocków i tarcz. Jeśli na klockach jest ona mniejsza niż 1,5mm, a grubość tarcz jest mniejsza niż 4mm,  należy je wymienić. Nie można też zapomnieć o przewodach hamulcowych – je też należy  przejrzeć przed inauguracją sezonu.

 

 

 

 

Jeśli tylko posiadasz odpowiednie warunki i wiedzę, wszystkie czynności możesz wykonać samemu.

Wszystkie czynności, o których należy pamiętać zanim wybierzemy się w pierwszą dłuższą podróż w tym sezonie możemy wykonać  samodzielnie lub zostaną zrobione za nas podczas wiosennego  przeglądu w serwisie. Jeśli będziemy już mieli pewność, że wszystko jest zapięte na przysłowiowy guzik, nie pozostanie nam nic innego jak cieszyć się z tego, że w końcu możemy wyruszyć w drogę!

Najnowsze

Wielka góra, wielki wyścig i wielka kobieta. Film

Pikes Peak Internacional Hill Climb, zwany "wyścigiem w chmury". Jest to sprawdzian zarówno dla kierowców jak i samochodów. Osiągnięcie mety to już duży sukces, a corocznie spotykają się tam zawodnicy próbujący nie tylko zdobyć szczyt, ale i pobić rekordy czasu. Taki rekord ustanowiła również kobieta!

Szczyt Pikes Peak leży w Ameryce, 16 km na zachód od Colorado Springs. Jest to miejsce gdzie odbywa się kultowy i niezwykle wymagający wyścig. Drogę na szczyt wybudowano w 1900 roku, a pierwsze zawody Pikes Peak Auto Hill Climb odbyły się w dniach 10-12 sierpnia 1916 roku. Trasa podjazdu ma długość 20 km i 156 zakrętów, a różnica poziomów między startem, a metą wynosi aż 1439 m. Start podjazdu odbywa się na wysokości 2862 m, a droga jest początkowo łagodna. Środkowy fragment jest już znacznie trudniejszy, ale ciężko jest dopiero po przekroczeniu 3660 m n.p.m.

Suzuki Escudo Pikes Peak
fot. z archiwum PPIHC

Nawierzchnia jest zróżnicowana: żwirowa, asfaltowa lub szutrowa, a trasa błędów nie wybacza, bo dookoła są już tylko kilkusetmetrowe przepaście. Auta budowane do tego wyścigu miewają ponad 1000KM, są dostosowane do trudnych warunków tej góry, charakterystycznie poszerzane i z wielkim skrzydłem z tyłu.

 

 

 

 

 

Kobiety w historii Pikes Peak.

Pierwszą kobietą, która zdobyła Pikes Peak była dwudziestoletnia Julia Holmes, która 1858 wraz z kilkoma podróżnikami wspięła się na szczyt. A za kierownicą szlaki przecierała Terry Ives, która wystartowała w 1952 roku Porsche w Sports Car Division.

Kolejne kobiety startowały w latach: 1959 – Joyce Thompson, 1975 – Bonnie McPherson i Marge Stork, 1977 – Nancy Reeder, a w 1984 – Marie-Alaina Schneider. Wraz z upływem lat, kobiety za kierownicą spotykane były coraz częściej, a największe osiągnięcia kobiet w zawodach na Pikes Peak należą do Michele Mouton!

Michele Mouton pod Pikes Peak
fot. z archiwum PPIHC

Po raz pierwszy Michele zdobyła górę w 1984 roku, zajęła wtedy 2 miejsce w klasyfikacji generalnej i 1 w klasie samochodów rajdowych. Niedosyt pozostał, więc powróciła rok później – by wygrać zawody i ustanowić rekord trasy na 11 minut 25,39 sekundy. Do dziś Mouton wspomina ten wyścig jako najtrudniejsze wyzwanie w karierze, nie tylko dla niej, ale i dla mechaników przygotowujących jej Audi Sport Quattro S1 do startu.

 

 

 

 

Tak Michele Mouton biła rekord w 1985 roku:

Climb Dance

Wielbiciele dobrego filmu i wyścigu na Pikes Peak powinni obowiązkowo zobaczyć francuski reportaż Climb Dance. Gdzie za kierownicą turbodoładowanego Peugeota 405 T16 (grupa B) usiadł Ari Vatanen, a rekord przez niego ustanowiony w 1988 roku utrzymał się przez następne sześć lat.

Film jest bardzo dynamiczny, realizowany z kilku kamer na aucie i na trasie. Otrzymał także wiele nagród na międzynarodowych festiwalach filmowych.

 

Najnowsze