Posłuchaj, jak podwójnie turbodoładowany silnik V8 Le Mans firmy SCG budzi się do życia
To jego pierwszy ryk.
Scuderia Cameron Glickenhaus intensywnie przygotowuje się do startu w kategorii Le Mans Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Firma właśnie opublikowała filmik, na którym słychać, jak silnik, który będzie napędzać samochód o nazwie 007, budzi się do życia.
Posłuchajcie i zobaczcie, jak SCG po raz pierwszy uruchomił 3,5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem.
https://www.youtube.com/watch?v=NIWoSQR_AOE
Przeczytaj też: Peugeot Le Mans Hypercar – wyścigowa hybryda o mocy 500 kW i napędem 4×4 pokazem siły Francuzów?
Prace rozwojowe trwają, ale silnik uruchamia się stosunkowo łatwo, przechodzi na bieg jałowy i brzmi świetnie. Jego wydajność nie została jeszcze ujawniona, ale przepisy wyścigowe sprawiają, że SCG musi go dostosować do maksymalnej mocy 740 KM. Pierwotnie 007 miał być samochodem hybrydowym, ale ostatecznie firma porzuciła w tym sezonie plany elektryfikacji.
SCG będzie kontynuować dostrajanie V8 i rozpocznie testy 007 na wiosnę. SCG będzie musiał zbudować co najmniej 20 wersji drogowych, aby spełnić wymagania homologacji, a każda z nich będzie kosztować około 2 miliony dolarów.
Przeczytaj też: Toyota GR010 Hybrid – producent pokazuje swój hipersamochód i zapewnia: „Fani będą zadowoleni!”
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: