
Peugeot Le Mans Hypercar – wyścigowa hybryda o mocy 500 kW i napędem 4×4 pokazem siły Francuzów?
Z okazji 88. edycji wyścigu 24H Le Mans, firmy Peugeot i Total oficjalnie ogłosiły rozpoczęcie prac nad projektem „Le Mans Hypercar” (LMH). Bolid będzie dysponował mocą 500 kW, a napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła.
24 godziny Le Mans to najwyższa liga świata sportów motorowych. – powiedział Jean Philippe Imparato, Dyrektor Generalny marki Peugeot. To wyścig, który stawia wysoko poprzeczkę zwycięzcy. Nasza marka trwale zapisała się w historii wyścigów, odnosząc trzy zwycięstwa, z których każde zostało okupione hektolitrami potu i łez, przynosząc jednocześnie niezapomniane chwile radości i pozwalając nam wspólnie z firmą TOTAL poczuć zespołowego ducha, który towarzyszy nam niezmiennie przez 25 lat współpracy.
Na wybór kategorii LMH złożyło się wiele czynników, w tym między innymi większa swoboda w zakresie aerodynamiki. Dzięki temu, we współpracy z Peugeot Design, możliwe będzie uwzględnienie detali stylistycznych charakterystycznych dla marki Peugeot.
Współpraca już się rozpoczęła, a prezentacja pierwszych wyników zbiegła się w czasie z tegoroczną edycją wyścigu 24 godziny Le Mans. Pokazane szkice ujawniają pierwsze założenia koncepcyjne obejmujące linię stylistyczną nadwozia, a także pierwsze szczegóły dotyczące wymiarów pojazdu.
Peugeot we współpracy z firmą Total zainaugurował w ten sposób prace nad stworzeniem hipersamochodu z napędem hybrydowym, którego imponujący design wyraża nową koncepcję osiągów, tzw. „Neo Performance”. Bolid będzie dysponował mocą 500 kW, a napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła.
Po rozpoczęciu kolejnych etapów badań nad ogólną konstrukcją pojazdu, jego charakterystyką aerodynamiczną oraz po dokonaniu wyboru architektury silnika, kolejnym krokiem będzie określenie ostatecznej koncepcji architektury elektrycznej hipersamochodu oraz dopracowanie szczegółów napędu hybrydowego. Ten etap prac wymaga zaangażowania wszystkich działów technicznych Peugeot Sport.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: