Toyota GR010 Hybrid – producent pokazuje swój hipersamochód i zapewnia: „Fani będą zadowoleni!”
Toyota Gazoo Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w FIA WEC modelem GR010 HYBRID przygotowanym zgodnie ze specyfikacją nowopowstałej klasy Le Mans Hypercar.
Samochód ma napęd na cztery koła, a na mocny układ hybrydowy składają się 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który osiąga moc 680 KM i przekazuje ją na koła tylne oraz 272-konny silnik elektryczny opracowany przez ASIN AW i DENSO, który napędza oś przednią.
Łączna moc układu hybrydowego wynosi 680 KM (500 kW), co oznacza, że zaawansowane systemy elektroniczne w GR010 HYBRID są w stanie dozować moc silnika spalinowego w zależności od energii dostarczanej przez motor elektryczny.
Nowy GR010 Hybrid jest o 162 kg cięższy i ma o 32 procent mniej mocy niż poprzednik. Zespół spodziewa się, że okrążenie toru w Le Mans będzie pokonywane o 10 sekund wolniej. Samochód jest także większy – długość wzrosła o 250 mm, a szerokość i wysokość o 100 mm.
Nowy regulamin techniczny zezwala na homologację tylko jednej karoserii z jednym elementem aerodynamicznym o zmiennych ustawieniach. Tym samym GR010 Hybrid na torach o niskim i wysokim docisku aerodynamicznym będzie rywalizował w tej samej specyfikacji z regulowanym tylnym skrzydłem, które będzie pozwalało na wybranie odpowiedniej charakterystyki aerodynamicznej.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Toyota wie co lubią jej fani. Mi osobiście bardzo się podoba, ciekawe jak sprawdzi się na torze. Tutaj też można zastosować hybrydę jak widać