Po co ostrzec kierowcę i zapobiec nieszczęściu, kiedy można za nim jechać i mieć ubaw nagrywając go

Nie każdy ma w sobie odruchy altruistyczne i zawsze rzuca się natychmiast pomóc obcej osobie. Ale każdy, widząc poważne zagrożenie, odruchowo ostrzega drugą osobę. Cóż… prawie każdy.

Kierowca samochodu z kamerą oraz jego pasażerka mają wyjątkowy ubaw. Zauważyli kierowcę ciężarówki wyposażonej w ramię, które kierujący zapomniał złożyć. Podążają za nim, ale „się nie trzymaj blisko” – upomina kierowcę pasażerka. Przecież chcą zobaczyć co zniszczy nieświadomy niczego kierowca, ale nie zamierzają tym czymś oberwać.

Wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Zginął na miejscu

Jadą więc za ciężarówką i śmieją się w najlepsze, że kierujący ciężarówką bez wątpienia nie ma pojęcia, jak poważny błąd popełnił. Wreszcie dopinają swego – ciężarówka wjeżdża pod wiadukt kolejowy i mocno uderza w niego ramieniem.

Kierowca Seicento rozjechałby pieszego na pasach!

Mamy nadzieję, że autorzy nagrania są z siebie dumni. Mogli zapobiec nieszczęściu, ale woleli poczekać na nie i sobie je nagrać. Najgorsze jest to, że policja nie zamierza w żaden sposób karać ich za doprowadzenie do tego zdarzenia poprzez zaniechanie. PKP ocenia uszkodzenia i będzie decydować, czy pociągi mogą tędy nadal bezpiecznie jeździć.

Najnowsze

Goodc

Romain Grosjean po wypadku, w którym niemal stracił życie, chce wrócić do F1

Romain Grosjean chce wystartować w Grand Prix Abu Zabi, finale sezonu 2020.

Chwilę po starcie wyścigu o Grand Prix Bahrajnu, Romain Grosjean z zespołu Haasa próbował wcisnąć się w lukę między rywalami, ale nie do końca dobrze to obliczył i zderzył się z Daniłem Kwiatem. Od tego momentu był już tylko pasażerem we własnym bolidzie.

Bolid Haasa uderzył w barierkę, rozpadł się na dwie części i eksplodował. Wybuchł potężny pożar. Przednia część VF-20 przebiła barierę. Kierowcę uratował system halo. Grosjean zdołał o własnych siłach wydostać się z samochodu i natychmiast trafił pod opiekę służb ratunkowych. Samochód medyczny pojawił się na miejscu wypadku po ośmiu sekundach. Romain Grosjean wyszedł z płomieni po 28 sekundach.

Romain Grosjean jedynie z drobnymi poparzeniami trafił do szpitala, w którym spędził trzy noce.

https://www.youtube.com/watch?v=ZQ7_En2xEm4

Przeczytaj też: GP Bahrajnu: dramatyczny wypadek Grosjeana

Mimo wyjścia ze szpitala, Grosjean nie weźmie udziału w Grand Prix Sakhiru. Ze kierownicą bolidu zespołu Haas F1 Team zastąpi go Pietro Fittipaldi. Francuz ma natomiast nadzieję, że wystartuje w zamykającym sezon 2020 Grand Prix Abu Zabi.

Günther Steiner, szef Haas F1 Team, wyznał:

Romain naprawdę chciałby to zrobić. Rozmawiałem z nim o tym. Chce stanąć na starcie w Abu Zabi.

Mamy jeszcze na to dużo czasu. Na miejscu jest dostępny Pietro, jest też Romain, ale najpierw zobaczymy, jak się będzie czuł i nie ma pośpiechu z tą decyzją. Wszystko zależy od stanu jego zdrowia.

Natomiast osoba, która mu towarzyszy, przekazała, że jest w dobrym nastroju. Stara się wrócić do formy, aby wsiąść do samochodu w Abu Zabi.

Grosjean po tym sezonie rozstaje się zespołem Haas i, wszystko na to wskazuje, z Formułą 1 także. Nic więc dziwnego, że chciałby się pożegnać z F1 na własnych zasadach i nie mieć w pamięci, że jego ostatni wyścig w królowej sportów motorowych niemal skończył się jego śmiercią.

Przeczytaj też: Będzie śledztwo w sprawie wypadku Romaina Grosjeana

Najnowsze

Skoda Enyaq iV: parkowanie w ulubionym miejscu to już nie problem!

Bezpieczeństwo jest jednym z priorytetów Skody, dlatego elektryczny Enyaq iV został wyposażony w liczne systemy wspomagające kierowcę - jak działają?

Samochód będzie automatycznie ostrzegał o zbliżających się kolizjach z pojazdami, rowerzystami, pieszymi i różnymi przeszkodami, zapobiegając wypadkowi lub minimalizując jego konsekwencje. Aż dziewięć poduszek powietrznych ochroni pasażerów w razie wypadku.

Enyaq iV zostanie wyposażony adaptacyjne reflektory Full LED Matrix. Kamera na przedniej szybie wykryje pojazdy oraz osoby i przedmioty odbijające światło a inteligentna technologia automatycznie wyłączy poszczególne segmenty wiązek światła tak, by nie oślepiać innych użytkowników drogi, pozostawiając jednocześnie dobrze oświetloną trasę.

Skoda Enyaq iV: parkowanie w ulubionym miejscu to już nie problem!

Systemy wspomagające:

  • Proactive Crew Protect Asisst – automatycznie napnie pasy bezpieczeństwa podczas awaryjnego hamowania i zamknie szyby oraz panoramiczny przesuwany dach w przypadku, gdy pojazdowi grozi kolizja, poślizg lub przewrócenie.
  • Turn Assist – przy skręcaniu w lewo na skrzyżowaniach z wyprzedzeniem wykryje nadjeżdżające z przeciwka pojazdy, ostrzeże kierowcę i w razie potrzeby automatycznie wyhamuje samochód.
  • Exit Warning – system ostrzegania przy wysiadaniu, który przy otwarciu drzwi poinformuje o zbliżającym się pojeździe lub rowerzyście emitując sygnał dźwiękowy i wizualny za pomocą lampki po wewnętrznej stronie obudowy lusterka bocznego.

Kolejnym wsparciem dla kierowcy będzie rozbudowany system Travel Assist, który składa się z aktywnego tempomatu, adaptacyjnego asystenta pasa ruchu Lane Assist z rozpoznawaniem robót drogowych, asystenta jazdy w korku i asystenta Emergency Assist.

{{ image(31979) }}

Aktywny tempomat Predictive Adaptive Cruise Control wykorzysta także dane z systemu nawigacji i znaków drogowych. Może również reagować na przeszkody zgłaszane za pośrednictwem danych online o ruchu drogowym.

Park Assist otrzyma teraz także funkcję wyuczonego parkowania. Kierowca może zapisać drogę do często używanego miejsca parkingowego. Wystarczy, że zrobi to wcześniej tylko raz, a potem w dowolnej chwili może automatycznie odtworzyć tę drogę w dokładnie taki sam sposób, tylko za naciśnięciem przycisku. Tutaj również system przejmuje kierowanie i hamowanie oraz zapobiega zderzeniom.

Najnowsze

Szkolenia E-mobility, czyli elektromobilność w praktyce za kierownicą Renault

Oferta Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault została poszerzona o nowe szkolenie dla klientów firmowych i indywidualnych „E-mobility”, które dotyczy ekologicznej, ekonomicznej i bezpiecznej jazdy samochodami hybrydowymi oraz elektrycznymi.

Uczestnicy poznają nie tylko sposób działania takiego napędu, ale również zdobędą wiedzę na temat jego eksploatacji, a podczas zajęć praktycznych pod okiem doświadczonych instruktorów nauczą się w pełni wykorzystywać potencjał tych aut. Do dyspozycji kursantów jest osiem hybryd Plug-in Renault Captur oraz dwa w pełni elektryczne Renault ZOE.

Szkolenia E-mobility, czyli elektromobilność w praktyce za kierownicą Renault

Samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym stają się coraz bardziej popularne. Ich zalety to m.in. niższe koszty eksploatacji oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza. Pełne wykorzystanie możliwości takich aut zależy jednak od stylu jazdy kierowcy. Nowe szkolenie Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault „E-mobility” pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Dzięki temu może przyczynić się do popularyzacji mobilności elektrycznej w Polsce.

Pierwsza godzina szkolenia będzie poświęcona na zajęcia teoretyczne. W tym czasie kursanci poznają charakterystykę napędu elektrycznego i hybrydowego, różnice w ich budowie, eksploatacji i sposobach ładowania. Instruktorzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault omówią także rodzaj ładowarek dostępnych na rynku oraz czas ładowania i koszty z tym związane.

Szkolenia E-mobility, czyli elektromobilność w praktyce za kierownicą Renault

Kolejne dwie godziny przewidziane są na część praktyczną, która pomoże uczestnikom przekonać się o wpływie ich stylu jazdy na rzeczywisty zasięg pojazdu. Kursanci pokonają trasę o długości ok. 80 km. Składają się na nią przejazd drogą szybkiego ruchu i w terenie niezabudowanym, a także jazda w ruchu miejskim. Instruktorzy zwrócą uwagę na rolę ekonomicznego zarządzania energią, obserwacji i płynności jazdy, prawidłowego przyspieszania czy odzyskiwania energii (tzw. rekuperacji). Dzięki włączeniu do szkolenia elementów jazdy ekonomicznej możliwe jest zmniejszenie kosztów eksploatacji wszystkich pojazdów i wydłużenie ich zasięgu.

Najnowsze

BMW iX w trasie po Europie – zobaczcie jak się prezentuje w zimowej scenerii!

W sezonie zimowym 2020/21 BMW Group prezentuje swój nowy model technologiczny – BMW iX – w ramach pucharu świata w biathlonie, bobslejach i skeletonie oraz saneczkarstwie.

BMW iX, które znajduje się obecnie w końcowej fazie rozwoju, trafi na rynek pod koniec 2021 roku. Jednak miłośnicy sportów zimowych już w najbliższych miesiącach będą mieli okazję zapoznać się z flagowym projektem nowej technologii: w sezonie 2020/21 pod hasłem „Born Electric” BMW iX będzie intensywnie zaangażowane w sporty zimowe. BMW Group wprowadza teraz BMW iX oraz motto „Born Electric” na stadiony biathlonowe i tory lodowe.

BMW iX w trasie po Europie - zobaczcie jak się prezentuje w zimowej scenerii!

BMW iX to pierwszy oparty na całkowicie nowym module technologicznym model BMW, który od samego początku został zaprojektowany wyłącznie z myślą o mobilności elektrycznej. Według najnowszych prognoz maksymalna moc BMW iX wynosi ponad 500 KM – całkowicie bez emisji spalin przy bardzo niskim zużyciu energii.

BMW iX w trasie po Europie - zobaczcie jak się prezentuje w zimowej scenerii!

W ramach zaangażowania BMW w sporty zimowe BMW iX wyrusza w sezonie 2020/21 w wielką trasę po Europie. Puchar Świata BMW IBU w biathlonie odbywa się w Kontiolahti, Hochfilzen, Oberhof i Antholz.

BMW iX w trasie po Europie - zobaczcie jak się prezentuje w zimowej scenerii!

Najnowsze