Odcinkowy pomiar prędkości na S8. Kamery już zainstalowano, kiedy zaczną działać?
Na drodze S8 na obrzeżach Warszawy już niebawem ruszy odcinkowy pomiar prędkości. Ten sam system nadzoru na autostradzie A1 zaowocował tysiącami mandatów.
W kwietniu Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości zostaną zainstalowane na dwóch odcinkach S8. Na trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h, ale wielu kierowców pokonuje ją zdecydowanie szybciej. Zainstalowane urządzenia zmierzą średnią prędkość samochodów poruszających się każdym z tych odcinków, w obu kierunkach.
Pierwszy odcinkowy pomiar prędkości, o długości około 12 kilometrów, powstanie pomiędzy węzłem Łabiszyńska a węzłem Piłsudskiego (Marki). Drugi, o długości około 5 kilometrów, powstanie pomiędzy węzłem Konotopa a węzłem Bemowo (ul. Lazurowa). Obydwa odcinkowe pomiary prędkości będą sprawdzały średnią prędkość kierowców dla obydwu kierunków jazdy.
Urządzenia zainstalowano w zeszłym miesiącu i podejmą pracę gdy GITD dokona wszelkich niezbędnych formalności. Jak poinformowała stacja telewizyjna TVN, legalizacja urządzeń jest w toku. Proces legalizacji urządzeń powinien zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kamery zarejestrują pierwsze wykroczenia jeszcze w listopadzie. Nie wiadomo jeszcze czy GITD uruchomi wszystkie kamery jednocześnie czy etapami, bo wszystko zależy od wyników testów.
Dzięki połączeniu z systemem CANARD, informacja o wykroczeniu wraz z dowodami fotograficznymi będzie przesyłana automatycznie do odpowiednich organów, a następnie, w formie wezwania do zapłaty mandatu, przekazywana właścicielowi zarejestrowanego pojazdu.
Gdy z końcem stycznia na odcinkach autostrady A1 pomiędzy Częstochową a Łodzią uruchomiono dwa zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości, tylko w ciągu pierwszej doby zarejestrowano 1300 przypadków łamania limitu prędkości. W sześć tygodni „złapano” 41 tysięcy kierowców, którzy nie przestrzegali przepisów.
Koszt inwestycji, która zostanie zainstalowana na odcinkach S8 to około 4 milionów złotych. Sądząc po tym co się działo na A1, zakładamy, że koszty te szybko się zwrócą za sprawą łamiących ograniczenia prędkości kierowców.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: