Nowy Mercedes- Benz S Coupé – dzieło sztuki

Mało jest niemieckich aut, które swoim wyglądem porywają estetów. Jednak nowe coupe od Mercedesa łamie tę zasadę. To najpiekniejszy Mercedes w obecnej gamie producenta ze Stuttgartu.

Chcesz wygrać zimowe gadżety Mercedes-Benz? Kliknij tu.

Mercedes- Benz S Coupé
fot. Mercedes-Benz

Nad nową S coupe można się rozpłynąć. Idealnie oddaje zarówno mercedesowski sznyt, charakter auta typu coupe, jak i ekskluzywność. Zarówno na zewnątrz, jak i w środku można spodziewać się szczytu dopracowania.

Mercedes- Benz S Coupé
fot. Mercedes-Benz

Premiera nowej Klasy S Coupé odbędzie się podczas salonu samochodowego w Genewie (6-16 marca br.). Model trafi do salonów w drugiej połowie roku w wersji S 500 Coupé, z jednostką V8 biturbo o pojemności 4663 ccm i mocy 335 kW (455 KM) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes- Benz S Coupé
fot. Mercedes-Benz

Model ten jako pierwszy będzie oferowany z opcjonalnym zawieszeniem Magic Body Control z funkcją pochylania w zakrętach. Dlaczego? Bo zwykle auto „kładzie się” w zakrętach podobnie do motocyklisty lub narciarza. Przyspieszenie boczne działające na podróżujących ma zatem zostać ograniczone, a podróżni mają pewnie siedzieć w swoich fotelach. Celem nowej funkcji jest zwiększenie przyjemności prowadzenia i komfortu jazdy – zwłaszcza na pozamiejskich drogach. Zawieszenie tego typu korzysta z kolumn wyposażonych w cylindry hydrauliczne (tłoki) osobno regulujące siłę tłumienia dla każdej kolumny. Zależnie od profilu zakrętu, funkcja pochylania zmienia punkt bazowy każdej kolumny. Pozwala to w ciągu ułamków sekund automatycznie i nieprzerwanie pochylać samochód w zakrętach pod kątem do 2,5 stopnia – zależnie od prędkości i przebiegu drogi. Zawieszenie wykrywa zakręty, korzystając zarówno z kamery stereoskopowej za przednią szybą, rejestrującej krzywiznę drogi do 15 m przed autem, jak i z dodatkowego czujnika przyspieszenia poprzecznego. Funkcja pochylania w zakrętach może być wybrana jako jeden z trzech trybów jazdy za pomocą przełącznika ABC (Active Body Control); działa w zakresie prędkości 30-180 km/h.

Na życzenie do S coupe będzie można zamówić przednie lampy z kryształami Swarovskiego.

Mercedes- Benz S Coupé – wnętrze
fot. Mercedes-Benz

Sportowe doznania ma pogłębiać brzmienie układu wydechowego z dwiema końcówkami. Tylny tłumik wyposażono w dwie sterowane pneumatycznie klapy, których położenie dostosowane jest do prędkości obrotowej silnika oraz programu jazdy – w trybie S klapy otwierają się wcześniej niż w trybie E. Po ich otwarciu gazy wydechowe prowadzone są przez tłumik inną drogą, a z rur wydechowych dobiega gardłowy pomruk.

Mercedes- Benz S Coupé – kryształy Swarovskiego w reflektorach.
fot. Mercedes-Benz

Klasa S Coupé oferowana jest z panoramicznym oknem dachowym, pokrywającym dwie trzecie powierzchni dachu samochodu. Można zmieniać przeźroczystość szklanej tafli za naciśnięciem przycisku – rozświetlić kabinę lub przyciemnić szkło, ograniczając nagrzewanie się wnętrza.

Odpowiedni nastrój wnętrza ma zapewniać oświetlenie dostępne w jednym z siedmiu kolorów.

Bardziej zadziorny charakter Klasy S Coupé zdradzają kierownica „Super Sport” z masywnymi ramionami oraz cztery osobne fotele, opcjonalnie pokryte skórzaną tapicerką nappa z diamentowymi przeszyciami.

Co można jeszcze dorzucić z gadżetów? Pakiet Air Balance z funkcją rozpylania zapachu i jonizacji, elektryczne podgrzewanie podłokietnika (element pakietu Warmth Comfort), przednie fotele z funkcją masażu z efektem wykorzystania gorących kamieni (element pakietu Seat Comfort) oraz dwa systemy audio do wyboru, zaprojektowane we współpracy z firmą Burmester.

Długa tradycja: duże coupé Mercedes-Benz
Historia powojennych coupé Mercedes-Benz sięga roku 1952, gdy zadebiutował legendarny 300 S Coupé – „samochód dla światowej elity”, jak orzekła wówczas branżowa prasa. Cztery lata później dołączył do niego model 220 S Coupé z typoszeregu W 180, zaopatrzony w samonośne nadwozie.

Kolejne eleganckie coupé Mercedes-Benz – z serii modelowej W111/W112, oferowane w latach 1961-1971 – znalazło w tym czasie około 30 tys. nabywców. Mieli oni do wyboru 6-cylindrowe wersje 220, 250, 280 i 300 SE oraz 8-cylindrową odmianę 280 SE 3.5.

Coupé SEC z typoszeregu 126 – również oferowane przez 10 lat, do 1991 roku – zostało wyprodukowane w rekordowej liczbie ponad 74 tys. egzemplarzy. Jego następca zadebiutował w 1992 roku (typoszereg C 140), podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, i jako pierwszy był dostępny z jednostką V12. Był to także pierwszy na świecie samochód wyposażony w elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP® (od roku 1995). Z czasem jego nazwę zmieniono na „Klasa CL”.

W marcu 1999 roku wprowadzono nową generację modelu – C 215, a wraz z nią takie innowacje jak aktywne zawieszenie ABC (Active Body Control) oraz biksenonowe reflektory. Wyrafinowany design i zaawansowana technologia były również wizytówką ostatniej Klasy CL (2006), seryjnie wyposażonej m.in. w inteligentny system oświetlenia ILS oraz układ PRE-SAFE.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze