Karolina Chojnacka

Nowy Mercedes-Benz Klasy S zaprezentowany w Polsce! Pokazuje konkurencji, gdzie jej miejsce?

Bogate tradycje klasy S sięgają początków marki Mercedes u progu XX wieku – to flagowe auto uważane jest za pioniera samochodowej inżynierii. Nie inaczej jest z nowym Mercedesem Klasy S, który dziś miał swoją premierę w Polsce.

Tradycja luksusowych Mercedesów trwa nieprzerwanie od 1951 roku, choć producent ze Stuttgartu oferował ekskluzywne salonki na długo przed drugą wojną światową. Najnowszy rozdział tej unikalnej tradycji reprezentuje nowa Klasa S.

Nowa „eska” odwołuje się do wszystkich zmysłów: wzroku, dotyku, słuchu i węchu, a jednocześnie oferuje liczne innowacje z zakresu wspomagania kierowcy, ochrony podróżujących oraz interakcji. Dzięki cyfryzacji nowa Klasa S jest samochodem, który empatycznie reaguje na potrzeby i życzenia kierowcy oraz pasażerów.

Z nową Klasą S Mercedes-Benz jeszcze bardziej zbliża się także do realizacji swojej wizji bezwypadkowej jazdy. Kierowcę wspomagają liczne nowe lub rozbudowane systemy wspomagające – zdejmując z niego obciążenie w codziennych sytuacjach, zwiększając wygodę i bezpieczeństwo. W razie zagrożenia kolizją systemy są w stanie zareagować zgodnie z wymogami sytuacji, chroniąc także innych uczestników ruchu.

Więcej o nowym Mercedesie Klasy S przeczytacie tutaj:

Nowy Mercedes-Benz Klasy S – luksus w zupełnie nowej odsłonie

Zaznajamiając się z nową Klasą S, z pewnością należy zwrócić uwagę, że:

  • Do wyboru są cztery wersje silnikowe oraz dwie odmiany nadwoziowe: ze standardowym i wydłużonym rozstawem osi.  
  • Wszystkie silniki współpracują z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC. Odmiany benzynowe korzystają z techniki hybrydowej EQ Boost.
  • Nowa Klasa S to pierwszy seryjny Mercedes-Benz z opcjonalnymi reflektorami Digital Light, które mogą rzutować na nawierzchnię drogi określone symbole (np. ostrzeżenie przed rozpoznanymi robotami drogowymi w postaci symbolu koparki)!
  • W nowej Klasie S debiutuje druga generacja MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Na pokładzie znajduje się nawet pięć ekranów – niektóre w technice OLED.

Mercedes zapewnił w trakcie oficjalnej prezentacji S Klasy, że ulepszono układ kierowniczy tak, aby limuzyna poruszała się po drogach zwinnie i bez problemów na zakrętach. Egzemplarze Klasy S ze skrętną tylną osią mają o ok. 15% bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego przedniej osi. W rezultacie kierowca musi mniej obracać kierownicą. Odpowiednie kąty skrętu i trajektorie kół tylnej osi są wizualizowane w menu trybu jazdy na centralnym ekranie.

Jak działa skrętna tylna oś? Skręt kół odbywa się za pomocą silnika elektrycznego i napędu pasowego. W zależności od prędkości jazdy i skrętu kierownicy koła tylnej osi skręcają się w tym samym lub w przeciwnym kierunku do przednich. W skrócie, zapewnia to większą zwinność samochodu i ogranicza średnicę zawracania przy niskich prędkościach, a przy wyższych owocuje większą stabilnością.

Przeczytaj też: Nowy Mercedes-Benz Klasa S: jak działa skrętna tylna oś?

Na szczególną uwagę zasługuje także opcjonalne, w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL na bazie instalacji 48 V oferuje wyjątkową syntezę komfortu i zwinności. Dodatkową ochronę w przypadku zagrożenia uderzeniem w bok zapewnia funkcja PRE-SAFE Impulse Side, która w ciągu kilku dziesiątych sekundy może podnieść nadwozie pojazdu nawet o 80 mm. Zmniejsza to obciążenie konstrukcji drzwi – dzięki swojemu wyższemu położeniu próg może pochłonąć bowiem więcej energii. Efekt: mniejsza deformacja kabiny pasażerskiej i ograniczenie obciążeń działających na podróżujących. Do rozpoznawania potencjalnej kolizji bocznej służą czujniki radarowe.

Pierwsze egzemplarze nowej „eski” trafią do dealerów w grudniu 2020 roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze