
Nowy Mercedes-Benz Klasa S: jak działa skrętna tylna oś?
Mercedes zapewnił w trakcie oficjalnej prezentacji S Klasy, że ulepszono układ kierowniczy tak, aby limuzyna poruszała się po drogach zwinnie i bez problemów na zakrętach. Przypomnijmy sobie, zatem jak działa skrętna tylną oś i jaki może mieć wpływ na prowadzenie samochodu powyżej 60 km/h.
Klienci mają do wyboru dwa warianty opcjonalnej skrętnej tylnej osi: o kącie skrętu do 4,5° oraz do 10°. W wariancie 10° rozmiar kół zostaje ograniczony do 255/40 R 20, co umożliwia zwiększenie kąta skrętu.
Egzemplarze Klasy S ze skrętną tylną osią mają o ok. 15% bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego przedniej osi. W rezultacie kierowca musi mniej obracać kierownicą. Odpowiednie kąty skrętu i trajektorie kół tylnej osi są wizualizowane w menu trybu jazdy na centralnym ekranie.
Jak działa skrętna tylna oś? Skręt kół odbywa się za pomocą silnika elektrycznego i napędu pasowego. W zależności od prędkości jazdy i skrętu kierownicy koła tylnej osi skręcają się w tym samym lub w przeciwnym kierunku do przednich. W skrócie, zapewnia to większą zwinność samochodu i ogranicza średnicę zawracania przy niskich prędkościach, a przy wyższych owocuje większą stabilnością.
W Klasie S pełny kąt skrętu tylnych kół, wynoszący 10 stopni, jest wykorzystywany przede wszystkim podczas manewrów parkowania. Jego regulacja odbywa się na podstawie danych z czujników pojazdu (radar, kamera, ultradźwięki). Przy prędkości powyżej 60 km/h system zaczyna skręcać tylne koła w tym samym kierunku, co przednie.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: