Karolina Chojnacka

Nowa generacja Subaru BRZ – pod maską 228 KM i wolnossący silnik typu bokser

Subaru wreszcie pokazało, długo wyczekiwaną, nową generację BRZ, z wolnossącym silnikiem typu bokser o mocy 228 KM, masą własną poniżej 1300 kilogramów, i nawet z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów.

Na papierze nowa generacja Subaru BRZ wydaje się działać w duchu swojego poprzednika. Chociaż uzyskuje dodatkowe 23 KM mocy i 38 Nm momentu obrotowego dzięki nowemu 2,4-litrowemu silnikowi, prawie wszystko inne w arkuszu specyfikacji BRZ z 2022 roku wydaje się rosnąć dokładnie tam, gdzie skończył się model 2020.

Subaru udało się powstrzymać wzrost masy własnej BRZ. Model 2020 ważył 1269 kilogramów z manualną skrzynią biegów; w 2022 roku masa rośnie do zaledwie 1276 kilogramów. W praktyce oznacza to, że kierowca zyskuje więcej koni mechanicznych i większy moment obrotowy bez znacznego spadku masy, a Subaru nie musiało nawet uciekać się do bardziej złożonego silnika z turbodoładowaniem, aby to wszystko uzyskać.

Subaru BRZ

Przeczytaj też: Subaru BRZ – posłuchaj, jak brzmi silnik nowej generacji!

Wykorzystując elementy konstrukcyjne Subaru Global Platform, podwozie zyskało sztywność dzięki wzmocnionemu systemowi mocowania podwozia, architekturze ramy pomocniczej i innym punktom połączeń. Sztywność przedniego zginania bocznego została zwiększona o 60 procent w modelu 2022, aby poprawić zwrotność i reakcję.

Konfiguracja zawieszenia BRZ 2022 również została zachowana (rozpórki z przodu; podwójne wahacze z tyłu), chociaż Subaru twierdzi, że podwozie zostało poddane gruntownym poprawkom.

Standardowymi oponami w modelu Premium pozostają te 17-calowe, podczas gdy w Limited będą one 18-calowe. Specyfikacje opon również pozostają takie same, z 215/45 R17 w wersji Premium i 215/40 R18 w wersji Limited. Subaru nie rozwinęło wyboru opon w swoim komunikacie prasowym, ale model pokazany na zdjęciach nosi zestaw Michelin Pilot Sport 4 we wspomnianej tutaj specyfikacji 18-calowej, więc spodziewamy się, że będzie to standard w Limited.

Subaru BRZ

Wygląd zewnętrzny nowej generacji Subaru BRZ nie jest zbyt szalony, i znacznie nie odchodzi od tego z 2020 roku, co ma sens, biorąc pod uwagę, że podstawowa platforma i proporcje ewoluowały, tak aby pasować do tych samych wymiarów.

W rezultacie otrzymujemy świeże spojrzenie na istniejącą formułę. Widzimy tam małe 718, szczególnie w widoku z przodu 3/4, i pewne odległe rodzinne podobieństwo do coupe Lexus RC z tyłu.

Kabina zachowuje dość prosty styl i wyposażenie odchodzących BRZ, co też nam odpowiada.

Subaru BRZ

Na polskich ulicach raczej nowej generacji Subaru BRZ nie zobaczymy. Jak pisałyśmy wcześniej, Subaru „nie planuje” wprowadzenia swojego BRZ drugiej generacji na rynek w Europie. Trochę szkoda, nie?

Co więcej, według brytyjskiego „Autocar”, który podał tę wiadomość, BRZ „będzie modelem dostępnym tylko w USA”. Oznaczałoby to, że nawet rodzimemu rynkowi Subaru w Japonii odmówiono by dostępu do lekkiego sportowego coupe, co wydaje się jednak mało prawdopodobne.

Przeczytaj też: Nowe Subaru BRZ nie będzie sprzedawane w Europie!

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze