
Nowa Cupra Terramar – auto pojawi się jeszcze w tym roku
Cupra Terramar to nowy hybrydowy SUV hiszpańskiej marki. Swoją nazwę zawdzięcza torowi Autódromo de Sitges-Terramar, Terramar będzie największym autem w gamie barcelońskiej marki.
Nowa Cupra Terramar będzie wyposażona w 4-cylindrowy silnik o pojemności 1.5 lub 2.0 oraz napęd hybrydowy typu plug-in lub mild-hybrid do wyboru. Nowy SUV ma być największy w gamie tej marki i będzie mierzyć ok. 4,5 metra. Terramar trafi na motoryzacyjny rynek w drugiej połowie 2024 roku.
Podobnie jak w przypadku innych modeli Cupry, Terramar związany jest z Hiszpanią. Pomimo, że samochód produkowany będzie na Węgrzech, a za jego projekt odpowiadają inżynierowie z Wolfsburga, Terramar ma zapewnić „hiszpański temperament”.
Nowa Cupra Terramar – co pod maską?
Nowa Cupra Terramar będzie napędzana 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1.5 lub 2.0 litra oraz napęd hybrydowy typu plug-in lub mild-hybrid do wyboru. Producent zapowiedział, że Cupra Terramar ma posiadać akumulator 19,7 kWh. Z kolei napęd na wszystkie koła dostępny będzie jako opcja dodatkowa, a w standardzie klienci będą mogli liczyć na 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię.
Terramar został określony przez Wayne’a Griffithsa, dyrektora generalnego marek SEAT i CUPRA, jako połączenie „emocji i sportowego charakteru z elektryfikacją”, skierowane do szybko rozwijającego się rynku SUV-ów w Europie. Wszystko za sprawą drapieżnego designu wyrażonego w wydłużonej, masce, wcięciach aerodynamicznych po bokach oraz trójkątnych reflektorach, które nawiązują do logotypu marki. Trzeba przyznać, że auto przypomina wyglądem elektrycznego Tavascana.
– SUV-y od kilku lat utrzymują dominację na rynku motoryzacyjnym w Europie. Z uwagi na ogromną popularność tej wersji nadwozia wśród kierowców a, nadchodząca CUPRA Terramar jest jeszcze bardziej obiecującą premierą tego roku. Co istotne, model ten, wyposażony w zaawansowany napęd hybrydowy, jest kolejnym krokiem do spełnienie obietnicy o zelektryfikowanym portfolio CUPRA do 2030 roku – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze: