Nie będzie wycinki drzew pod nowy tor F1! Kontrowersyjny projekt upadł
Las Camboata jest bezpieczny. Nie będzie wyścigu Formuły 1 w Rio de Janeiro.
Perspektywa organizacji GP Brazylii w Rio de Janerio była dosłownie o krok od realizacji, po tym, jak były już szef Formuły 1, Chase Carey potwierdził porozumienie z organizatorami tego wydarzenia, a prezydent Brazylii, Jair Bolsonaro, zapewniał, że szanse na powodzenie przedsięwzięcia wynoszą 99%.
Projekt spotkał się jednak ze sprzeciwem organizacji dbających o środowisko. Planowany tor miałby znaleźć się w Deodoro, a konkretnie w Lesie Camboata, a jego budowa wiązałaby się z wycinką tysięcy drzew. Dokładnie – 70 000 drzew.
Przeczytaj też: GP Brazylii w Rio de Janeiro? Lewis Hamilton przeciwny wycince drzew pod nowy tor
W związku z tymi kontrowersjami i sprzeciwem ekologów, burmistrz Rio de Janerio, Eduardo Paes, przekazał stanowym organom, aby wstrzymały proces uzyskiwania pozwolenia na budowę nowego toru.
Miejski szef ochrony środowiska, Eduardo Cavaliere, powiedział:
Rio walczy o zrównoważoną przyszłość.
Las Camboata nie zostanie zastąpiony torem wyścigowym dla międzynarodowych imprez. Pod przewodnictwem burmistrza Eduardo Paesa oficjalnie wycofaliśmy się z procesu wydawania pozwoleń na budowę.
Przeczytaj też: Nie będzie już Grand Prix Brazylii, ale kierowcy F1 nadal będą ścigać się w Brazylii. O co chodzi?
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: