
Nie będzie już Grand Prix Brazylii, ale kierowcy F1 nadal będą ścigać się w Brazylii. O co chodzi?
Formuła 1 będzie ścigać się przez kolejne pięć sezonów w Brazylii, jednak kierowcy nie będą rywalizować o wygraną w Grand Prix Brazylii.
Choć po paddocku krążyły plotki, że Formuła 1 chciałby zorganizować Grand Prix Brazylii w Rio de Janeiro, to ostatecznie jednak królowa sportów motorowych pozostanie w Sao Paulo. Projekt realizacji wyścigu w w Rio porzucono, przede wszystkim na skutek negatywnej oceny oddziaływania budowy toru na środowisko.
Przeczytaj też: GP Brazylii w Rio de Janeiro? Lewis Hamilton przeciwny wycince drzew pod nowy tor
Formuła 1 podpisała więc z promotorem Grand Prix z nową umowę, na mocy której najważniejsza seria wyścigowa pozostanie na Interlagos. Dyrektor generalny Formuły 1, Chase Carey, wyznał:
Z przyjemnością ogłaszamy, że miasto Sao Paulo będzie gościć Grand Prix Brazylii aż do 2025 roku. Nie możemy doczekać się współpracy z nowym promotorem.
Brazylia to bardzo ważny dla nas rynek, z oddanymi kibicami i długą historią w tym sporcie. Wyścig w Brazylii od zawsze jest jednym z najważniejszych punktów sezonu dla fanów, kierowców i naszych partnerów.
Tylko, że kierowcy F1 nie będą już rywalizować o wygraną w Grand Prix Brazylii, a w Grand Prix Sao Paulo. Ta zmiana nazwy ma podkreślić większe zaangażowanie miasta w organizację wydarzenia.
Przeczytaj też: Lewis Hamilton jedną z najbardziej wpływowych osób na świecie
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: