Nasz znajomy rowerzysta szukał guza. I prawie go znalazł

Zachowując się w sposób niezgodny z prawem i zwyczajnie aspołeczny, narażamy się na reakcję innych osób, które mogą być wobec nas nawet agresywne. To szczególnie prawdopodobne, jeśli sami zachowujemy się w sposób daleki od uprzejmości. Ale może autor nagrania liczy na takie sytuacje?

Tym razem nasz znajomy rowerzysta, który „wsławił się” między innymi stwarzaniem zagrożenia na drodze krajowej oraz wyśmiewaniem prawidłowo zachowujących się kierowców, jechał ulicą w terenie zabudowanym. Ulicą trzypasmową, koło której biegła droga dla rowerów…

Rowerzysta ostentacyjnie wjeżdża pod koła samochodu. A samochód się nie zatrzymuje

Powstała tam dlatego, że rowerzysta poruszający się ulicą trzypasmową stwarza zagrożenie dla siebie oraz innych. Niektórym rowerzystom to jednak uwłacza i czują się oni „pełnoprawnymi” uczestnikami ruchu drogowego i ani przepisy, ani zarządcy dróg, budujący dla nich dedykowane ciągi komunikacyjne, im tego nie odbiorą.

Rowerzysta wjechał w nowego Mercedesa i próbował uciec z miejsca kolizji

Tym razem autor nagrania, który żyje według własnych zasad i uważa, że prawo go nie dotyczy, spotkał na swojej drodze kierowcę BMW, który w prosty i mało wyszukany sposób chciał go wyprowadzić z błędu. Całość możecie zobaczyć poniżej (tylko dla osób o mocnych nerwach). My tylko jeszcze przytoczymy (ułagodzone) fragmenty rozmowy, pokazujące, co o drogach dla rowerów sądzi rowerzysta:

BMW – Zjeżdżaj stąd, masz ścieżkę z prawej.

Rowerzysta – No i co z tego?

BMW – Na co te ścieżki, powiedz mi – na co?

Rowerzysta – Nie mam pojęcia po co.

BMW – To kurna zjeżdżaj na nią.

Rowerzysta – To sobie jedź tą ścieżką!

Czy trzeba coś jeszcze dodawać?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Stephanie Travers: pierwsza czarnoskóra kobieta na podium F1

Stephanie Travers odebrała trofeum dla zwycięskiego konstruktora w imieniu całego zespołu Mercedesa.

Stephanie Travers jest jednym z przytorowych inżynierów ds. płynów w zespole Mercedesa. Po niedzielnym wyścigu o GP Styrii odebrała trofeum dla zwycięskiego konstruktora w imieniu całego zespołu Srebrnych Strzał.

Travers analizuję olej silnikowy, olej przekładniowy i paliwo podczas weekendu wyścigowego F1. Wykonuje analizę paliwa, aby upewnić się, że zespół przestrzega przepisów FIA oraz mieć pewność, że nie zabrudzono żadnych (paliwowych) bębnów podczas transportu, i że podczas napełniania platform paliwowych, pompy paliwa i nalewania paliwa do samochodu nie ma w nich żadnych zanieczyszczeń.

Stephanie Travers nie spodziewała się, że zespoł wybierze właśnie ją, by odebrała trofeum dla zwycięskiego konstruktora:

Szczerze mówiąc, byłam w szoku, gdy zespół poprosił mnie, bym odebrała nagrodę dla konstruktorów. Nie spodziewałam się, że kiedykolwiek spotka mnie ten zaszczyt. Oczywiście z radością i ekscytacją się zgodziłam. To niesamowite uczucie – móc pokazać, jak różnorodny jest zespół. Na dodatek było to pierwsze zwycięstwo Lewisa w tym sezonie, więc cieszę się, że mogłam mu towarzyszyć w tej wyjątkowej chwili. Zapamiętam to do końca życia.

Sama ceremonia była nietypowa, bo ze względu na pandemię koronawirusa nie wręczano nagród, a podjechały one do podium na zdalnie sterowanych wózkach.

Stephanie Travers: pierwsza czarnoskóra kobieta na podium F1

Stephanie Travers jest dziewiątą kobietą w historii, która odebrała trofeum dla zwycięskiego zespołu na podium F1. Tydzień wcześniej, podczas GP Austrii, na podium wraz z trzema najszybszymi kierowcami stanęła jej koleżanka z zespołu Holly Chapman. Travers jest też pierwszą czarnoskórą kobietą, która stanęła na podium F1.

Przeczytaj też: Kim jest Holly Chapman, ósma kobieta w historii na podium F1?

Lewis Hamilton na swoim Instagramie podzielił się z fanami historią pochodzącej z Zimbabwe Stephanie Travers.

By pracować w Formule 1, trzeba być najlepszym z najlepszych. Travers od małego marzyła o pracy w motorsporcie, a w szczególności w F1. Zaczęła studia dyplomowe z inżynierii chemicznej, wiedząc, że dzięki nim może dostać się do Formuły 1. Pewnego dnia zobaczyła ogłoszenie o pracę dla Petronas na LinkedIn i złożyła podanie.

Mercedes i Petronas wybrali Stephanie z ponad 7000 innych aplikantów, w większości mężczyzn. Żeby tego dokonać musiała przejść pięć niezwykle wymagających etapów rekrutacji. Kobieta chce być inspiracją dla czarnoskórych oraz kolorowych dzieci. Swoją pracą chce im pokazać, że jeśli tylko się postarają i uwierzą w swoje siły, to mogą osiągnąć wielki sukces.

Stephanie Travers: pierwsza czarnoskóra kobieta na podium F1

Przeczytaj też: Lewis Hamilton zamierza stworzyć nową organizację, w celu zwiększenia różnorodności w świecie motorsportu

Najnowsze

Policyjne radiowozy będą miały nowe oznaczenia

Mieliście kiedyś problem z rozpoznaniem, czy jakiś samochód jest oznakowanym radiowozem? Według Ministerstwa Infrastruktury jest to prawdopodobne, więc jego urzędnicy chcą zaproponować rozwiązanie tego problemu.

Pamiętacie czasy, kiedy radiowozy były granatowe i miały białe pasy oraz napis POLICJA? Był to wzór trochę niedzisiejszy i właściwie będący powieleniem tego stosowanego jeszcze przez milicję. Obecne rozwiązanie prezentuje się o niebo nowocześniej, a do tego poprawia rozpoznawalność radiowozów oraz ich widoczność w nocy (niebieskie oklejenie jest odblaskowe).

Mazowiecka grupa Speed będzie walczyć z piratami drogowymi w nowej Skodzie Superb

W zeszłym roku policja zaprezentowała zmodyfikowaną wersję tego wzoru z żółtymi dodatkami, podobnymi do tych, jakie stosują służby w innych europejskich krajach. Jaskrawy kolor poprawia widzialność takiego pojazdu, a w nocy z daleka widoczna jest niemal cała jego sylwetka. Policja jedynie testowała i rozważała wprowadzenie takiego wzoru.

Teraz propozycja jest jeszcze inna. Nad napisem POLICJA na masce auta miałaby pojawić się policyjna gwiazda. Dodany miałby być też slogan „Pomagamy i chronimy” (wzorem haseł na radiowozach w wielu innych krajach) oraz podany numer alarmowy 112. Co to zmieni? Zdaniem autorów nowelizacji:

Wprowadzone zmiany mają na celu zwiększenie rozpoznawalności pojazdów Policji, a w konsekwencji zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego i propagowania misji Policji.

Belgijska policja uziemiona przez normy emisji spalin?

Czy dodanie gwiazdy na masce radiowozu poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym? Mamy co do tego wątpliwości. Intrygująca jest także jeszcze jedna propozycja, zawarta w projekcie:

Ponadto w projekcie wprowadza się możliwość oznaczania pojazdów Policji numerami taktycznymi. Numer taktyczny zawiera wyróżnik literowy określający przyporządkowanie pojazdu do określonej jednostki Policji oraz cyfrowy stanowiący numer indywidualny pojazdu. Oznaczenie pojazdu niepowtarzalnym w skali kraju numerem taktycznym usprawnia współdziałanie oraz identyfikację pojazdu podczas wykonywania zadań służbowych.

Czyżby autorzy nowelizacji nie wiedzieli, że takie oznaczenia funkcjonują od 2006 roku? Jako przewidywany termin wprowadzenia tych zmian, podano czwarty kwartał 2020 roku.

Najnowsze

Brak stacji ładowania w okolicy nie przekreśla możliwości korzystania z auta elektrycznego

Dostępność szybkich ładowarek wcale nie jest konieczna, by na co dzień wygodnie korzystać z elektrycznego samochodu. Częste uzupełnianie energii na szybkich ładowarkach może obniżyć trwałość baterii.

Najlepiej podłączyć samochód do stacji ładowania w nocy, w domu lub w siedzibie firmy. Podczas nocnego postoju czas ładowania nie ma większego znaczenia, a użytkownik może skorzystać z tańszej taryfy nocnej. Ponadto nie obciążamy wówczas sieci, a większość pozostałych odbiorników energii jest wyłączona. Dobrze wiedzą o tym producenci ładowarek i pojazdów EV, dlatego pozwalają na programowanie czasu pracy urządzenia. Natomiast z szybkiego ładowania prądem stałym (stacje DC) należy korzystać jedynie wtedy, gdy jest taka konieczność – np. w trasie lub gdy kierowca musi skorzystać z auta bardzo szybko. Zbyt częste korzystanie z tej metody ładowania może prowadzić do zmniejszenia pojemności baterii i skrócenia cyklu jej życia.

Ładowanie do pełna? Niepotrzebne!
Użytkownik elektrycznego samochodu wcale nie musi ładować go codziennie do 100% pojemności baterii. Nie tylko nie musi, ale wręcz nie powinien. – Częste ładowanie baterii do pełna, tak jak w przypadku telefonu komórkowego, zdecydowanie skraca czas jej życia. Wiele aut elektrycznych posiada obecnie tzw. tryby long battery life, dzięki którym ładowanie kończy się automatycznie po osiągnięciu poziomu 80% – informuje Radosław Kitala z firmy Arval Service Lease Polska, zajmującej się wynajmem długoterminowym pojazdów.

Kiedy zatem należy ładować baterie do 100% jej pojemności? – W zasadzie jedynie, gdy planujemy dłuższą podróż i maksymalny zasięg jest nam rzeczywiście potrzebny. Ewentualnie, jeśli sugeruje to producent – zgodnie ze swoimi zaleceniami, na przykład w przypadku Tesli powinno to być co najmniej raz na trzy miesiące w celu wyrównania napięć w ogniwach – dodaje Radosław Kitala.

Lepiej ładować częściej, a mniej
Twórcy baterii litowo-jonowych nie mają w tej kwestii wątpliwości. Biorąc pod uwagę cykle życia baterii, optymalny poziom naładowania dla większości obecnie stosowanych technologii mieści się w przedziale 50 – 80%.

Żródło: Radosław Kitala, Consultant & Arval Mobility Observatory Manager

 

Najnowsze

Kierowca busa zaklinował się pod wiaduktem

Prowadzenie samochodu dostawczego wymaga większych umiejętności, niż w przypadku aut osobowych. Na przykład potrzebna jest umiejętność zwracania uwagę na znaki informujące wielkości prześwitu tunelów i wiaduktów.

Kierowca auta dostawczego musi być bardziej uważny w czasie jazdy. Szczególnie na wąskich i ciasnych uliczkach, gdzie nawet zwykły skręt może wymagać sporej precyzji i dobrego wyczucia pojazdu. Powinno się także znać dokładne wymiary swojego samochodu, bo wiedza taka może okazać się nie raz kluczowa.

Przejechał ponad 400 km busem posklejanym taśmą!

Na przykład w takiej sytuacji – zbliżamy się do wiaduktu kolejowego, a przed nim znak informujący o maksymalnej wysokości pojazdu, jakim można tam przejechać. Jak zobaczycie na poniższym filmie, jadący z naprzeciwka bus był wyższy niż 2 metry, o czym chyba jego kierowca nie wiedział.

Najnowsze