Nasz znajomy rowerzysta znów się kompromituje. Tym razem pouczając kierowców

Jeśli śledzicie nasz serwis, to dobrze wiecie kogo mamy na myśli mówiąc „znajomy rowerzysta”. Tym razem popisał się swoją ignorancją co do przepisów dotyczących (głównie) kierowców samochodów.

To nagranie pokazuje efekt działania dość ciekawego mechanizmu psychologicznego, który nie raz widzimy na drogach. Dana osoba, poznawszy obiegowe, błędne i sprzeczne z elementarną logiką spojrzenie na zagadnienie z ruchu drogowego, uznaje się za eksperta w tej kwestii i zamierza pouczać innych. Ba, nawet montuje filmik ze strzałkami, podpisami i głupawą muzyczką w tle, aby cały internet mógł ze smutkiem pokiwać głową… nad niedouczeniem i ignorancją autora.

„Jezdnia jest dla wszystkich” tłumaczy rowerzysta, narażający swoje zdrowie i życie

No, ale przejdźmy do meritum. Nasz znajomy rowerzysta ponownie wybrał się na przejażdżkę dwupasmową drogą krajową numer 91 w kierunku Łodzi. Tym razem nie nagrał tego, jak utrudnia ruch i stwarza sam dla siebie śmiertelne zagrożenie, lecz zwrócił uwagę na samochody poruszające się w przeciwnym kierunku. Dojeżdżały one do zwężenia, a wszyscy wiemy, jak to wygląda w Polsce. Pomimo wprowadzenia obowiązku jazdy na suwak, kierujący dzielą się zwykle na dwie grupy, które ładnie podpisał nasz znajomy rowerzysta.

Rowerzysta który myśli, że wolno mu wszystko, wraca z kolejnym nagraniem

Największa z nich to ci stojący „solidarnie w kolejce”. Bo wiecie, znak „zwężenie za 800 m” tak naprawdę oznacza „zacznijcie tworzyć kilometrowy korek już tutaj”, albo „drugi pas to lawa”, jak w zabawach dziecięcych. Druga grupa kierowców to oczywiście „cwaniaki”. Tak określa się osoby kierujące się znajomością przepisów, albo przynajmniej odrobiną zdrowego rozsądku, które uważają, że oba pasy są po to, żeby z nich korzystać. Wiecie, kierowcy, którzy myślą: „Skoro zwężenie jest za 800 m to zmienię pas za 800 m”.

Korytarz życia i jazda na suwak obowiązkowe dla kierowców

Na koniec warto wspomnieć o zachowaniu samego rowerzysty. Na początku, tak jak na poprzednich nagraniach, ignoruje obowiązek poruszania się poboczem, ale później nieśmiało na nie zjeżdża. Co prawda dalej się trzyma się samej krawędzi (może pobocze to też lawa?), co nadal może być niebezpieczne, ale jest to jakiś krok w dobrym kierunku. Niektórzy komentatorzy wytykają mu co prawda, że jedzie na wprost pasem do skrętu w prawo, a później powierzchnią wyłączoną z ruchu, ale w tym względzie byśmy go rozgrzeszyli. Zastanówcie się bowiem, co jest bardziej niebezpieczne – przejazd powierzchnią wyłączoną z ruchu, czy zjechanie rowerem z pobocza na pas drogi, po której samochody mogą jechać 100 km/h?

Najnowsze

Dzięki FordPass Connect kierowcy mogą zdalnie uruchomić silnik. Co jeszcze potrafi ta bezpłatna usługa?

Ford zaoferował europejskim klientom szeroki wybór usług wspomagających funkcje pojazdów skomunikowanych z siecią, dzięki którym kierowcy mają możliwość kontrolowania i monitorowaniabkluczowych systemów w samochodach za pomocą smartfona.

Kierowcy uzyskują dostęp do funkcji pojazdów skomunikowanych za pośrednictwem aplikacji FordPass, umożliwiającej zdalne sprawdzanie stanu pojazdu, poziomu paliwa i poziomu oleju, zasięgu, a także blokowanie i odblokowywanie drzwi. 2

Wcześniej z usług pojazdów skomunikowanych mogli korzystać właściciele nowych aut w ramach pilotażowej dwuletniej subskrypcji. Ford zrezygnował teraz z opłat abonamentowych za większość usług komunikacyjnych, pozwalając kierowcom zaoszczędzić nawet 600 euro w całym okresie eksploatacji pojazdu. 

Dzięki aplikacji FordPass kierowcy mogą zdalnie uruchomić silnik pojazdu, a więc również schłodzić lub rozgrzać kabinę przed wyjazdem – co przyspieszy odmrożenia przedniej szyby w zimowy poranek.Powiadomienia push i alerty o stanie pojazdu sygnalizowane przez aplikację uprzedzają o sytuacjach, które mogą wymagać uwagi właściciela, jak niskie ciśnienie w oponach lub awaria oświetlenia. Aplikacja może także wskazać dokładną lokalizację pojazdu, co może być bardzo przydatne w poszukiwaniu samochodu na zatłoczonym parkingu. 

Zdalne blokowanie i odblokowywanie dostępu do pojazdu może pomóc zapominalskim, którym zdarza się nie pamiętać, czy zamknęli samochód po odejściu, a także tym, którzy chcieliby chwilowo udostępnić wnętrze osobie bez kluczyka.

Właściciele mogą przeglądać i pobierać na smartfonie raporty z ostatnich podróży, analizować zużycie paliwa oraz koszty, a także zbierać dane o przebiegu dla potrzeb biznesowych. Podróż można również zaplanować z mapą, wskazującą odcinki, gdzie rejestrowane było gwałtowne hamowanie lub przyspieszenie, a których ominięcie może obniżyć zużycie paliwa.

FordPass służy również pomocą w przypadku awarii, automatycznie powiadamiając patrole drogowe, aby jak najszybciej udrożnić trasy. Aplikacja wysyła informacje o lokalizacji pojazdu i dane diagnostyczne do centrali pomocy drogowej, a także powiadamia kierowcę o trasie i czasie dojazdu zaalarmowanego patrolu.

Aplikacja FordPass powiadamia właściciela auta elektrycznego o poziomie naładowania akumulatora i zasięgu jazdy bezemisyjnej. Możemy także zaplanować czas ładowania, wybierając korzystne taryfy poza szczytem. Użytkownicy FordPass mogą również zdalnie ustawić czas odjazdu, ogrzewanie lub chłodzenie kabiny, gdy pojazd jest podłączony do zasilania, oszczędzając przy tym energię z akumulatora i przedłużając zasięg. W aplikacji FordPass znajdziemy także wygodny lokalizator stacji ładowania, pomagający zaplanować doładowanie w trasie. 

Najnowsze

Można już zamawiać kompakty z rodziny GLA. Znamy ceny w Polsce!

W polskich salonach Mercedes-AMG można zamawiać już kompaktowe SUV-y z rodziny nowego GLA. Wiemy, ile kosztują!

Za zmienny rozkład siły napędowej na wszystkie cztery koła odpowiadają 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa oraz aktywny napęd na obie osie. Dynamiczne walory nowego Mercedesa-AMG GLA i jego sportowy charakter to propozycja dla grup, które przywiązują wagę do stylu życia i cenią aktywne spędzanie czasu. 

Można już zamawiać kompakty z rodziny GLA. Znamy ceny w Polsce!

Model

Cena w Polsce

GLA 35 4MATIC

219 900 zł

GLA 45 4MATIC+

272 200 zł

GLA 45 S 4MATIC+

291 000 zł

Można już zamawiać kompakty z rodziny GLA. Znamy ceny w Polsce!

Najnowsze

Volkswagen Tiguan po faceliftingu. Pod maską hybryda plug in

Volkswagen robi kolejny krok w stronę elektromobilności i prezentuje nowego Tiguana, który może poruszać się z napędem wyłącznie elektrycznym. model Volkswagena został odświeżony pod każdym względem.

Pojawiła się nie tylko wersja z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in (o mocy 245 KM), ale również odmiana Tiguan R z silnikiem TSI o mocy 320 KM. Dzięki nowemu systemowi Travel Assist nowy Tiguan może poruszać się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h.

Ponadto najnowsza generacja systemu multimedialnego na pokładzie sprawia, że kierowca ma dostęp do nowej gamy usług i funkcji online. Kolejnym nowym (opcjonalnym) elementem wyposażenia jest 480-watowy system audio renomowanej firmy Harman/Kardon. Do obsługi klimatyzacji służy cyfrowy panel z dotykowymi polami i suwakami. 

Volkswagen Tiguan po faceliftingu. Pod maską hybryda plug in

Łatwy w konfiguracji tryb hybrydowy umożliwia magazynowanie wystarczającej ilości energii elektrycznej nawet podczas długich podróży. Tak, aby końcowy dystans w mieście można było pokonać bez emisji spalin. W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się z prędkością do 130 km/h. W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania wydajny silnik benzynowy TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Volkswagen Tiguan po faceliftingu. Pod maską hybryda plug in

Współpraca silników – elektrycznego i spalinowego w tym trybie zapewnia imponującą moc i osiągi, ponieważ silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy dostępny natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Szczególnie dynamiczną jazdę umożliwia tryb GTE, który aktywuje się przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów.

Volkswagen Tiguan po faceliftingu. Pod maską hybryda plug in

Ponadto opracowano nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła, zwany R-Performance Torque Vectoring, z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy koła. Dzięki temu systemowi do 100% momentu obrotowego może zostać przekazane na koło po zewnętrznej stronie zakrętu.

Najnowsze

Edyta Klim

Przejazdowe rozdanie dyplomów

Rada Miejska Rio Rancho postanowiła zorganizować nietypowe rozdanie dyplomów – uczniowie mieli po nie przyjechać paradą samochodów.

Miasto Rio Rancho w stanie Nowy Meksyk postanowiło uhonorować absolwentów szkół nietypową ceremonią. W związku z epidemią COVID-19 uczniowie nie mogli wziąć udziału w tradycyjnej, uroczystej gali rozdania dyplomów. Rada Miejska postanowiła zorganizować dla nich paradę i odbiór dyplomów w ten sposób, żeby absolwenci podjeżdżali po dyplom własnym samochodem.

Absolwenci: Rio Rancho Public Schools, Cleveland High School, Cyber ​​Academy i Independence High School po kolei mogli przejechać paradą samochodów pod swoją szkołę, a po drodze głośno pozdrawiali ich mieszkańcy miasta sprzed swoich domów.

Następnie z parkingu podjeżdżali pod punkt wydawania dyplomów, gdzie mogli sobie zrobić indywidualne zdjęcie na tle tablicy pamiątkowej 2020.

Dzięki staraniom władz miasta absolwenci szkół 2020 mogli uczcić ważny dzień w swoim życiu z odpowiednią oprawą, pomimo zagrożenia epidemiologicznego. Świetny pomysł!

Najnowsze