Można mieć Ferrari i nie znać przepisów. Ale wytłumaczyła mu je policja

Trudno nam zrozumieć zachowanie takich kierowców, którzy nie wiedzą jak zachować się w rejonie przejścia dla pieszych. Może wy macie jakiś pomysł, co jest powodem takiego postępowania?

Może to kwestia błędów systemu szkolenia kierowców? Robiąc prawo jazdy wiele lat temu, jakoś nie przypominamy sobie, żeby któryś z instruktorów wspominał „a jak zobaczysz kierowcę na drugim pasie, który zatrzymuje się przed przejściem i wpuszcza pieszego, chociaż nie ma takiego obowiązku, to też się musisz zatrzymać”. Ale z drugiej strony – czy to nie jest oczywiste? Dla wielu polskich kierowców nie.

Przez takich kierowców dochodzi do potrąceń pieszych

Popatrzcie na to nagranie. Kierowca auta z kamerą zwalnia na widok pieszej z rowerem, czekającej na możliwość przejścia. Inni kierowcy go ignorują, co można na początku jeszcze zrozumieć. Może zwalniać, bo będzie skręcał, a może szuka miejsca parkingowego. Kierowcę czerwonego samochodu już trudniej rozgrzeszyć i na upartego policjant mógłby mu zarzucić wyprzedzanie w obrębie przejścia dla pieszych.

Potrąciła matkę z dzieckiem na przejściu dla pieszych

Prawdziwy popis ignorancji dał jednak kierowca Ferrari. Samochód z kamerą już niemal się zatrzymał, piesza już była na przejściu, ale musiała się zatrzymać na widok włoskiego supersamochodu. Dodajmy, że kierowca Ferrari nie zrobił tego specjalnie. Nie wiedział, że robi coś złego. Gdyby wiedział, nie zrobiłby tego przecież na oczach policjantów w oznakowanym radiowozie, którzy natychmiast ruszyli za nim.

Najnowsze

Systemy bezpieczeństwa ADAS – jak działają elektroniczni asystenci w samochodzie?

Zaawansowane systemy wspierania kierowców, wprowadzane do nowych samochodów, zapewniają coraz wyższy komfort i bezpieczeństwo jazdy. Według raportu Komisji Europejskiej w perspektywie najbliższego dziesięciolecia technologie te mogą uratować ponad 10 500 osób biorących udział w zdarzeniach drogowych.

Według danych ERSO (Europejskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu) od 40 do 60% europejskich kierowców przekracza na drodze dozwoloną prędkość. Liczne badania dowodzą zaś, że nawet drobna zmiana prędkości wpływa na stopień bezpieczeństwa jazdy. Dostosowanie prędkości do warunków na drodze ma ułatwić system Travel Assist.

Mechanizm pomaga kierowcy utrzymać się na pasie, zachować bezpieczną odległość od samochodu przed nim, dostosować trasę podróży do warunków drogowych, a nawet uzgodnić prędkość samochodu z obowiązującym limitem. W modelu Ateca technologia ta została zespolona z predykcyjnym tempomatem ACC.

Przyczepy kempingowe cieszą się w Europie rosnącą popularnością. Według danych European Caravan Federation w 2019 roku w samych tylko Niemczech zarejestrowano aż 26 941 nowych przyczep, zaś w czerwcu 2020 roku na rynku tym odnotowano wzrost rejestracji o 20% w porównaniu do miesięcznego wyniku rok wcześniej.

W odświeżonym modelu Seata zainstalowano dedykowany system Trailer Assist, który znacznie upraszcza jazdę do tyłu. Wystarczy, że kierowca włączy wsteczny bieg, naciśnie przycisk asystenta parkowania i wyznaczy kierunek skrętu przyczepy na ekranie wyświetlającym obraz kamery cofania. System wykona potrzebne ruchy kierownicą, pozostawiając w gestii kierowcy kontrolowanie prędkości oraz hamowanie.

Podczas kolizji priorytetową kwestią jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim podróżującym. W tym celu w nowym Seacie zamontowano system Pre-crash Assist. Jeśli czujniki wykryją zagrożenie zderzenia, program przygotuje pojazd i pasażerów na przyjęcie siły uderzeniowej.

Konsekwentnie wprowadzane systemy ADAS są kolejnym etapem prowadzącym do autonomicznej jazdy samochodów.

Najnowsze

Edyta Klim

Old Smokey F1 – wygląda jak „Złomek”, a jeździ jak szatan

Scott Birdsall w swoim Old Smokey F1 pobił rekord prędkości na górze Pikes Peak w kategorii pojazdów z silnikiem wysokoprężnym.

Pikes Peak International Hill Climb to jedna z najbardziej prestiżowych i najniebezpieczniejszych imprez wyścigowych na świecie, która przyciągna, zarówno prywatne zespoły wyścigowe, jak i producentów. Scott Birdsall od trzech lat dążył do tego, by ustanowić rekord na tej kultowej trasie. Do tej pory najlepszy czas wjazdu w kategorii diesel wynosił 11 minut i 37 sekund.

I udało się, choć nie obyło się bez chwili napięcia, gdy samochód się przegrzał i przeszedł na chwilę w tryb awaryjny. Nowy rekord, ustanowiony przez Scott’a i jego Old Smokey F1, to 11 minut i 24 sekundy. Zobaczcie jak wyglądał ten przejazd:

Old Smokey F1 zbudowany jest na bazie Forda F1 z 1949 roku, który kupiony został za 225 $. Teraz napędza go silnik Cummins 6,7 l. o mocy 1400 KM! Oczywiście do budowy tak szybkiego pojazdu użyto wielu komponentów od współpracujących firm tuningowych.

 Obecnie wartość Old Smokey F1 szacuje się na 200 000 $.

 

Najnowsze

BMW iX3 – mały, elektryczny SUV zjeżdża już z linii produkcyjnej

W Shenyang pierwsze w pełni elektryczne BMW iX3 zjechało z linii produkcyjnej spółki Joint Venture BMW Brilliance Automotive. W 140 testach funkcji samochód jest gruntownie testowany podczas przyspieszania, w specjalnych warunkach drogowych i na skalistych drogach.

Oprócz najnowocześniejszych technologii fabryka BBA w Shenyang ma również kompleksowy system zarządzania jakością. Specjalna koncepcja „zero błędów” pozwala spełnić wysokie wymogi globalnych rynków w zakresie mobilności elektrycznej.

Pierwsze, w pełni elektryczne BMW iX3 zjeżdża z linii produkcyjnej

Aby zapewnić bezpieczeństwo BMW iX3, BBA przeprowadza dokładne testy od akumulatora aż po gotowy pojazd. 128 testów mechanicznych i 994 kontrole funkcji oprogramowania mają zapewnić wysoką jakość akumulatora wysokonapięciowego przez cały okres eksploatacji. Dzięki temu BMW iX3 wg producenta sprawdzi się do wszystkich warunków drogowych i spełnia najwyższe wymagania w każdych warunkach jazdy.

Pierwsze, w pełni elektryczne BMW iX3 zjeżdża z linii produkcyjnej

BBA produkuje w pełni elektryczne BMW iX3 na tej samej linii co BMW X3 z silnikiem spalinowym, osiągając dzięki temu wysoką wydajność i elastyczność produkcji. Podczas całego projektu BMW iX3 dział badań i rozwoju, zaopatrzenia i produkcji BMW Group i BBA ściśle ze sobą współpracowały.

Najnowsze

„Pod prąd” z Marcinem Dorocińskim: seria podcastów o elektromobilności i przyszłości motoryzacji

W ramach rozpoczynającej się kampanii reklamowej, promującej modele elektryczne Opla – hybrydowego SUV-a plug-in Grandlanda X Hybrid i Hybrid4 oraz w pełni elektrycznej Corsy-e, niemiecka marka przygotowała serię interesujących podcastów z udziałem Marcina Dorocińskiego.

W czasie czteroodcinkowego cyklu Marcin Dorociński wraz ze swoimi gośćmi będzie zastanawiał się, co należy zrobić, żeby uratować świat i jak się do tego zabrać. Wspólnie porozmawiają m.in. o dobrych i złych nawykach, o konsumpcjonizmie, o tym jaki wpływ na środowisko ma nasza dieta oraz o przyszłości motoryzacji, bez której trudno wyobrazić sobie nasze codzienne życie. Akcji towarzyszy specjalnie przygotowany spot, zachęcający do odsłuchania serii podcastów.

W pierwszym z serii odcinków, zatytułowanym „Kto jeśli nie TY”, Marcin Dorociński rozmawia z raperem Piotrem „Vienio” Więcławskim, który z buntownika stał się eko–działaczem, człowiekiem, który troszczy się o otaczający go świat. W tym odcinku porozmawiają o plastiku, zdrowym odżywianiu, wegetarianizmie. Ponadto dowiemy się również, jak skutecznie przekonywać i dlaczego warto zacząć od przekonywania siebie.

„Pod prąd” z Marcinem Dorocińskim: seria podcastów o elektromobilności i przyszłości motoryzacji

„Ładujemy się w przyszłość” to tytuł drugiego odcinka, w którym będzie mowa o samochodach elektrycznych oraz mitach krążących na ich temat. Marcin Korolec, prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych nie tylko pomoże rozwiać stereotypy dotyczące samochodów elektrycznych, ale również opowie dokąd pędzą nowe trendy motoryzacyjne i odpowie na pytania takie jak: Czy można ładować samochód elektryczny w deszczu? Czy są możliwe długie dystanse w trybie elektrycznym? Czy taki zakup się opłaca? Czego się jeszcze boją Polacy?

Jazda samochodami elektrycznymi to niesamowita przyjemność połączona z troską o środowisko. Dzięki marce Opel, która oferuje nowoczesne technologie dostępne dla szerokiej grupy odbiorców, teraz praktycznie każdy ma szansę na wprowadzenie do swojego życia zmian, które pozytywnie wpłyną na otaczający nas świat. Elektromobilność jest z pewnością jedną z nich. – powiedział Marcin Dorociński.

Trzeci odcinek z serii zatytułowany „Dobry klimat na zmiany” postara się odpowiedzieć na pytanie czy nie jest za późno na ratowanie świata? W poszukiwaniu odpowiedzi pomoże nam Piotr Skubała, profesor nauk biologicznych, etyk środowiskowy, ekolog i aktywista. Profesor powie dlaczego trzeba się spieszyć, a także pomoże zrozumieć, co kryje się za terminem ślad węglowy i jak wprowadzać na co dzień zmiany, które są w zasięgu ręki każdego z nas.

„Pod prąd” z Marcinem Dorocińskim: seria podcastów o elektromobilności i przyszłości motoryzacji

Społeczeństwo wychowane w świecie, gdzie kluczowa jest konsumpcja, powinno zacząć szukać sposobu, aby posiadać rzeczy bardziej świadomie, korzystać z sensownych alternatyw. Na ten temat Marcin Dorociński będzie rozmawiał w ostatnim odcinku „Konsumpcja na biegu wstecznym” z Pauliną Górską, eko-blogerką i orędowniczką świadomych zmian, która wytłumaczy nam, czemu „no waste” jest niedoścignioną utopią, ale już termin „less waste” może stosować każdy z nas. Poznamy także patenty na uporządkowane życie – począwszy od własnej szafy, a skończywszy na odpadach.

Podcasty można odsłuchać na stronie www.zyjpodprad.pl oraz między innymi na platformach: Soundcloud, Spotify oraz Youtube. Ponadto serii podcastów towarzyszy kampania promocyjna w kinach, radio oraz Internecie.

Najnowsze