Przez takich kierowców dochodzi do potrąceń pieszych

Nie raz podkreślaliśmy, że do wielu wypadków z udziałem pieszych dochodzi nie przez złe przepisy, tylko przez to, że uczestnicy ruchu zwyczajnie je lekceważą. Tak jak ten kierowca.

Kierujący autem z kamerą zbliża się do przejścia dla pieszych i widząc stojącego przed nim chłopaka, postanawia się zatrzymać. Nastolatek wchodzi na pasy i nagle się zatrzymuje. Zrobił dokładnie to, co powinien zrobić każdy rozsądny pieszy – cały czas obserwował sytuację na drodze.

A obserwować było co ponieważ kierowca Mercedesa ominął auto stojące przed przejściem i przejechał przez pasy, wymuszając na chłopaku pierwszeństwo. Całe szczęście tym razem skończyło się tylko na chwilowym stresie.

Najnowsze

Bezmyślna kierująca nie chciała przepuścić karetki? Prawda okazała się inna

Szczególnym rodzajem nieporadności u niektórych kierowców jest brak reakcji na próbujący przejechać pojazd uprzywilejowany. Tym razem przyczyna była inna.

Karetka na sygnale przeciskała się pomiędzy samochodami stojącymi na czerwonym świetle. Wszyscy kierowcy rozjechali się na boki, aby umożliwić jej przejazd. Wszyscy poza czerwonym Audi, które ani drgnęło. Karetka stoi, syrena wyje, a Audi nic. Wreszcie inne auto zjechało na chodnik i zrobiło dostatecznie dużo miejsca karetce, by mogła przejechać.

Włączyło się zielone światło, wszystkie samochody ruszyły, a Audi nadal stało z włączonymi światłami awaryjnymi. Kierowca auta z kamerą wysiadł i podszedł zapytać w czym problem. Okazało się, że leciwe Audi odmówiło posłuszeństwa, a kierująca nim kobieta nie miała pojęcia co zrobić. Z pomocą przyszedł jeszcze jeden kierowca i obaj panowie zepchnęli samochód na chodnik.

Najnowsze

Edyta Klim

Nigdy nie jest za późno na motocyklową podróż życia!

Margot Flügel-Anhalt w wieku 64 lat postanowiła podróżować na motocyklu po świecie. Jej historia została uwieczniona w dokumentalnym filmie.

Margot Flügel-Anhalt po raz pierwszy wsiadła na motocykl w wieku 64 lat (gdy przeszła na emeryturę) i po prostu pojechała w świat! Podróżowała 117 dni, motocyklem enduro o pojemności 125 cm3. Pokonała 18 046 kilometrów ze swojej małej wioski w północnej Hesji przez 18 krajów Europy Wschodniej i Azji Środkowej.

O historii tej niezwykłej motocyklistki powstał nawet film dokumentalny. Margot spotkała ekipę filmową i Johannes’a Meier’a po pokonaniu 7000 kilometrów. Zrobiła na nich takie wrażenie, że postanowili towarzyszyć jej z kamerą w najlepszych momentach wyprawy. Zwiastun filmu „Über Grenzen”:

Margot z zawodu jest pedagogiem i nauczycielem teatru. Często angażuje się w różne akcje społeczne i pomaga uchodźcom, została także lokalnym burmistrzem. Ma dwóch synów i wnuka, a w świetnej kondycji trzyma ją sztuka walki WingTsun. Jej miłością zdecydowanie są podróże, wcześniej w długie trasy ruszała pieszo lub koleją transsyberyjską, a chęć pokonywania coraz dłuższych tras skłoniła ją do zakupu małej Hondy XR 125.

Dopiero kilka miesięcy po tej wyprawie Margot zdała egzamin na motocyklowe prawo jazdy, by uzyskać możliwość jazdy większymi pojemnościami. Teraz nadal podróżuje na swoim nowym motocyklu – Ducati Scrambler.

Najnowsze

Skoda Octavia RS zadebiutuje po raz pierwszy z napędem hybrydowym typu plug-in

W marcu 2020 roku czwarta generacja Skody Octavia RS będzie miała premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Nowy model z emblematem RS będzie dostępny z silnikami TSI oraz TDI, a także po raz pierwszy z napędem hybrydowym typu plug-in.

Historia emblematu RS sięga 1974 roku, kiedy producent po raz pierwszy wykorzystał go jako skrót od „Rally Sport” w prototypowych pojazdach rajdowych ŠKODA 180 RS i 200 RS. Pierwsza Skoda Octavia RS została wyposażona w 1,8-litrowy silnik turbo o mocy 180 KM. Drugą generację Skodz Octavia RS można było zamówić z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI o mocy 200 KM oraz po raz pierwszy z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 170 KM. W tryeciej generacji samochód był dostępny w wersjach 2.0 TSI o mocy 220 KM i TDI o mocy 184 KM oraz po raz pierwszy z napędem na cztery koła. 

Skoda Octavia RS iV będzie pierwszym usportowionym modelem produkcyjnym w portfolio marki, pod którego maską kryją się dwa silniki. Znajdujący się w aucie akumulator można będzie też wygodnie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Również tu po raz pierwszy zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią biegów, za to przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. 

Premiera nowej generacji modelu OCTAVIA RS odbędzie się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, który odbędzie się w dniach 3-15 marca 2020 roku.

Najnowsze

„Zielona fala” – kierowcy Audi będą wiedzieć z wyprzedzeniem, kiedy światło zmieni się na zielone

Audi uruchamia w Düsseldorfie swój projekt połączenia z sygnalizacją świetlną w mieście. Miasto nad Renem będzie drugim w Europie – po Ingolstadt – w którym cztery pierścienie wdrożą usługę informowania o sygnalizacji świetlnej – Audi Ampelinformation.

Na usługę Audi Ampelinformation składają się dwie funkcje: doradca optymalizacji prędkości przed zielonym światłem (Green Light Optimized Speed Advisory – GLOSA) i „czas do zielonego” (Time-to-Green). GLOSA oblicza i doradza odpowiednią prędkość, tak by kierowca złapał „zieloną falę”. Funkcja wskazuje np. obowiązujące ograniczenie prędkości, dzięki któremu kierowca dojedzie do kolejnych świateł na zielonym. Prowadzący samochody nie muszą niepotrzebnie przyspieszać, nie są zestresowani i jeżdżą bezpieczniej. GLOSA może również zasugerować stopniowe zmniejszanie prędkości na około 250 metrów przed sygnalizacją świetlną, tak by kierowca Audi i samochody jadące za nim dotarły do skrzyżowania, gdy światła zmienią się na zielone. Redukuje to nieefektywny ekonomicznie ruch uliczny.

W przyszłości również miasta będą otrzymywać użyteczne informacje o swojej infrastrukturze sygnalizacji świetlnej. Dane te pokazują na przykład, czy samochody zatrzymują się nietypowo często na danym skrzyżowaniu lub czy średni czas oczekiwania jest stosunkowo długi. Usługa Audi Ampelinformation dostępna jest w modelach Audi e-tron, A4, A6, A7, A8, Q3, Q7 i Q8 wyprodukowanych od połowy lipca 2019 (rok modelowy 2020). Warunkami wstępnymi jej aktywacji jest posiadanie na pokładzie samochodu pakietu Audi connect Navigation & Infotainment oraz funkcji rozpoznawania znaków drogowych na podstawie obrazów pozyskiwanych z kamery.

Najnowsze