MotoGP Laguna Seca: Casey Stoner ciągle w formie
Kolejna runda Moto Grand Prix na kalifornijskim torze Mazda Raceway Laguna Seca nie szczędziła nam wielu emocji. Tym razem po zaciętej walce z Hiszpanem Jorge Lorenzo po puchar zwycięzcy sięgnął Casey Stoner z Repsol Honda.
KWALIFIKACJE
Podczas kwalifikacji Jorge Lorenzo dał absolutny popis swoich umiejętności. Hiszpański zawodnik pobił rekord toru i tym samym sięgnął po swoje czwarte pole position na torze Laguna Seca. Taki rezultat był do przewidzenia – Lorenzo od samego startu utrzymywał dobre i konkurencyjne czasy przejazdów, a ostatnie okrążenie zakończył z wynikiem 1’20.554. Dobre rezultaty osiągnęli także dwaj zawodnicy teamu Honda Repsol: Dani Pedrosa oraz Casey Stoner, którzy dzięki temu również ustawili się w pierwszej linii. Największym pechowcem okazał się zawodnik Yamaha Factory Racing – Ben Spies. Niewiele przed zakończeniem sesji zawodnik upadł, choć można było już przypuszczać, że ma szanse na start z pierwszej linii. Spies powrócił do rywalizacji, jednak osiągnięty wynik pozwolił mu na start z czwartego pola.
Jorge Lorenzo dał popis podczas kwalifikacji |
fot. materiały prasowe
|
Pozostałe wyniki sesji kwalifikacyjnej na torze Laguna Seca:
1. Jorge Lorenzo (SPA) Yamaha Factory Racing 1’20.554
2. Casey Stoner (AUS) Repsol Honda Team 1’20.628
3. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team 1’20.906
4. Ben Spies (USA) Yamaha Factory Racing 1’21.094
5. Cal Crutchlow (GBR) Monster Yamaha Tech 3 1’21.268
6. Andrea Dovizioso (ITA) Monster Yamaha Tech 3 1’21.539
7. Alvaro Bautista (SPA) San Carlo Honda Gresini 1’21.732
8. Nicky Hayden (USA) Ducati Team 1’21.734
9. Stefan Bradl (GER) LCR Honda MotoGP 1’21.753
10. Valentino Rossi (ITA) Ducati Team 1’22.544
11. Randy De Puniet (FRA) Power Electronics Aspar 1’22.886
12. Aleix Espargaro (SPA) Power Electronics Aspar 1’23.075
13. Colin Edwards (USA) NGM Mobile Forward Racing Suter-BMW 1’23.699
14. Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing 1’23.704
15. Yonny Hernandez (COL) Avintia Blusens 1’23.769
16. Michele Pirro (ITA) San Carlo Honda Gresini 1’23.877 *
17. Toni Elias (SPA) Pramac Racing Team 1’23.898
18. Mattia Pasini (ITA) Speed Master 1’24.017 *
19. Danilo Petrucci (ITA) Came IodaRacing Project 1’24.227
20. Ivan Silva (SPA) Avintia Blusens 1’24.560
21. James Ellison (GBR) Paul Bird Motorsport 1’24.715
WYŚCIG
Można by rzec, że podczas wyścigu w pewnych kwestiach zostały powielone sytuacje zaistniałe podczas kwalifikacji. Laguna Seca to naprawdę trudny tor, o czym na konferencji prasowej powiedział Jorge Lorenzo i rzeczywiście, trasa ta zweryfikowała umiejętności wielu kierowców.
Od samego początku wyścigów prowadzenie było w rękach trójki wygranych z kwalifikacji: Lorenzo, Stonera i Pedrosy. Za ich plecami jechał Ben Spies, który właśnie kończy sezon w barwach Yamahy (o czym wspominałyśmy tutaj ). Pierwszy zakręt był jednak pechowy dla Michele Pirro, który podczas upadku zahaczył o dwóch swoich kolegów: Randy de Punieta i Toniego Eliasa. Ta sytuacja oznaczała dla całej trójki zakończenie wyścigu.
Warto zauważyć, że Casey Stoner i inni zawodnicy, którzy do startu wykorzystali miękkie opony, nieraz nie potrafili wykorzystać ich potencjału na początku wyścigu. Australijczyk wielokrotnie podejmował próby pokonania Lorenzo, jednak bezskutecznie i był nawet moment, kiedy Hiszpan dominował nad swoim rywalem prawie o 1 sekundę! Ta strata została jednak szybko odrobiona i przewaga Lorenzo nad Stonerem powoli zaczęła się zmniejszać.
Ben Spies nie ukończył wyścigu |
fot. materiały prasowe |
Kilka następnych okrążeń to czas, kiedy z torem pożegnał się Mattia Pasini z teamu Speed Master i Danilo Petrucci jadący w barwach Came IodaRacing Project. Przedwczesnego końca przygody z Laguna Seca zasmakował także James Ellison, który znajdował się wówczas na piętnastym miejscu w stawce.
W tym czasie toczyła się walka między Lorenzo i Stonerem, czego efektem było wyjście na prowadzenie Australijczyka i kilkanaście metrów przewagi. Wszystkim towarzyszyło pytanie, czy miękka opona w jego motocyklu wytrzyma trudy wyścigu. Odpowiedź na to pytanie była już blisko.
Dwudzieste drugie okrążenie to pech Bena Spiesa, który na tzw. „korkociągu” (jednym z bardziej wymagających zakrętów) najechał na białą linię, co było przyczyną wywrotki i zakończenia wyścigu. Niewykluczone jest, że w czasie tego zjazdu zwariowała kontrola trakcji w motocyklu zawodnika Yamaha Racing Team.
Casey Stoner wciąż znakomity |
fot. materiały zawodnika
|
Podczas 23. okrążenia zawodnicy zaczęli się dublować, rozpoczęła się zacięta walka. Wówczas też zanotowano ponad 0.8 sekundy straty Lorenzo do lidera wyścigu, a między Stefanem Bradlem a Nicky Haydenem trwał spór o 6. miejsce.
30. okrążenie to kolejne niespodziewane wydarzenie dla fanów Moto Grand Prix. Wtedy właśnie, dziewięciokrotny mistrz świata Valentino Rossi na dojeździe do słynnego korkociągu uderzył w bandę i znalazł się poza stawką. W momencie tego wydarzenia, „The Doctor” był ósmy. Tym samym możemy przypuszczać, że to wydarzenie zmobilizowało zawodnika Ducati do podjęcia decyzji związanych z jego przyszłością. Biorąc pod uwagę obecne wyniki, bolońska firma nie będzie w stanie zagwarantować „konkurencyjnego motocykla”, o jakim kiedyś oficjalnie mówiono.
Do końca wyścigu nie było już żadnych zmian. Do mety dojechali kolejno: Casey Stoner, Jorge Lorenzo i Daniel Pedrosa. Tuż za podium znaleźli się Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow, Nicky Hayden i Stefan Bradl. Następne miejsca należały do Alvaro Bautisty, Aleix’a Espargaro, Karela Abrahama, Randy’ego de Punieta, Yonny Hernandeza, Colina Edwardsa i Ivana Silvy.
Następna runda MotoGP odbędzie się w dniach 17-19 sierpnia na amerykańskim torze Indianapolis Motor Speedway. Czekamy z niecierpliwością!
Wyniki rundy na torze Laguna Seca:
1. Casey Stoner (AUS) Repsol Honda Team 43’45.961
2. Jorge Lorenzo (SPA) Yamaha Factory Racing 43’49.390
3. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team 43’53.594
4. Andrea Dovizioso (ITA) Monster Yamaha Tech 3 44’04.563
5. Cal Crutchlow (GBR) Monster Yamaha Tech 3 44’04.740
6. Nicky Hayden (USA) Ducati Team 44’12.863
7. Stefan Bradl (GER) LCR Honda MotoGP 44’14.354
8. Alvaro Bautista (SPA) San Carlo Honda Gresini 44’36.207
9. Aleix Espargaro (SPA) Power Electronics Aspar 45’04.954 *
10. Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing 45’08.037
11. Randy De Puniet (FRA) Power Electronics Aspar +1 okrążenie
12. Yonny Hernandez (COL) Avintia Blusens +1 okrążenie
13. Colin Edwards (USA) NGM Mobile Forward Racing Suter-BMW +1 okrążenie
14. Ivan Silva (SPA) Avintia Blusens +1 okrążenie
Wyścigu nie ukończyli:
- Mattia Pasini (ITA) Speed Master
- Ben Spies (USA) Yamaha Factory Racing
- James Ellison (GBR) Paul Bird Motorsport
- Danilo Petrucci (ITA) Came IodaRacing Project
- Valentino Rossi (ITA) Ducati Team
- Michele Pirro (ITA) San Carlo Honda Gresini
- Toni Elias (SPA) Pramac Racing Team
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: