
Manualna skrzynia biegów bez sprzęgła. Rewolucja od Forda
Amerykański koncern pracuje nad rewolucyjnym rozwiązaniem, które działa jak klasyczna przekładnia mechaniczna, ale bez udziału pedału sprzęgła.
Manualna skrzynia biegów, w szczególności na rodzimym rynku dla Forda, już dawno odeszła do lamusa. Amerykański koncern pracuje nad rewolucyjnym rozwiązaniem, które działa jak klasyczna przekładnia mechaniczna, ale bez udziału pedału sprzęgła.
Rozwiązanie ma pozwolić na tradycyjne odczucia z jazdy samochodem wyposażonym w mechaniczną skrzynię biegów, ale bez uciążliwego wciskania pedału sprzęgła. Za sprawne działanie będzie odpowiadać elektronika. Prawdopodobnie rewolucyjne rozwiązanie zadebiutuje w najbardziej sportowych odmianach modeli.

Skrzynia mechaniczna powoli odchodzi w zapomnienie. Kierowcy coraz częściej decydują się na wygodniejsze rozwiązanie w postaci skrzyni automatycznej lub CVT. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia komfort jazdy w ruchu miejskim, ale do tego zapewnia niższe zużycie paliwa. Ponadto, w wielu modelach jest to jedyna dostępna opcja, za którą nie trzeba dopłacać.
W sieci pojawiły się informacje i szkice patentowe zarejestrowane przez Forda na terenie Stanów Zjednoczonych. Po ich opisie wynika, że Ford pracuje już nad manualną skrzynią biegów, która nie potrzebuje do działania pedału sprzęgła. Samochód wyposażony w taką technologię będzie miał możliwość ręcznej zmiany, ale zamiast szukania lewą stopą pedału, całość przejmie elektroniczny algorytm.

Po szkicach można wnioskować, że skrzynia zachowa te same elementy, co klasyczne rozwiązanie. Co więcej, w niektórych modelach pojawi się wariant z pedałem sprzęgła, który pozwoli szybciej zmieniać biegi. Niewykluczone, że nowe rozwiązanie pojawi się w nadchodzącym modelu Bronco, ale być może również w modelach Fiesta i Focus. Na sam koniec rewolucyjne rozwiązanie może dołączyć jeszcze do nowego Mustanga.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Jamal - 11 lutego 2022
SAAB Sensonic. Rok 1995.