Kolor auta mówi o kraju pochodzenia kierowcy

Powiedz mi, jakiego koloru samochodem jeździsz, a powiem Ci, z jakiego kraju jesteś - tak w skrócie można by opisać badania globalne, jakie przeprowadził Ford. Studia nad preferencjami amerykańskich oraz europejskich klientów pokazują, że istnieje trend w doborze koloru samochodu w zależności od miejsca zamieszkania.

Pomimo szerokiej palety barw nowych samochodów, w tym bardzo jaskrawych, klienci wierni są klasyce. W aglomeracjach takich jak Nowy Jork czy Los Angeles najpopularniejsze są samochody w kolorze srebrnym oraz w odcieniach grafitu, natomiast w San Francisco czy Bostonie najwięcej zobaczymy aut czarnych oraz białych.

Jaki kolor lakieru jest najpopularniejszy w Europie? Dowiesz się tutaj.
fot. Ford

Susan Swek, główna projektantka Forda ds. barw oraz materiałów, podkreśla, że są prowadzone prace w celu udoskonalenia takich lakierów jak: czarny, srebrny, biały oraz grafitowy.

Jon Hall, projektant odcieni lakierów z teamu Forda podkreśla:
– Generalnie zwracamy więcej uwagi na podstawowe kolory, gdyż składają się one na 60% globalnego rynku. Klienci decydując się na zakup myślą również o wartości auta przy późniejszej odsprzedaży, a także jak będą postrzegani w danym samochodzie.

Czy odcień lakieru samochodowego ma wpływ na bezpieczeństwo na drodze? Kliknij tutaj.

Co ciekawe monotonne kolory nie są wszędzie popularne, np. w Czechach najczęściej wybierany kolor lakieru to niebieski. Na środkowym zachodzie USA, kierowcy wybierają kolor czerwony, a zupełnie inne gusta mają klienci z Miami czy Phoenix, Ci lubią ciepłe kolory tj: pomarańczowy czy złoty.

Natomiast po drugiej stronie oceanu we Francji czy Włoszech kierowcy wybierają kremowe lakiery, bo przecież musimy pamiętać o kulturze – czynniku mającym znaczący wpływ na preferencje związane z wyborem barw.  A jaki kolor jest najpopularniejszy w Polsce? Według badań srebrny.

Obserwując kulturę, modę oraz inne czynniki, specjaliści są w stanie przewidzieć, jakie kolory będą popularne w kolejnych latach, ale jak podkreśla Susan Swek, trzeba być ostrożnym, gdyż zbyt wczesne bądź późne wprowadzenie danego lakieru, może minąć się z gustami konsumentów.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze