Kolor auta mówi o kraju pochodzenia kierowcy
Powiedz mi, jakiego koloru samochodem jeździsz, a powiem Ci, z jakiego kraju jesteś - tak w skrócie można by opisać badania globalne, jakie przeprowadził Ford. Studia nad preferencjami amerykańskich oraz europejskich klientów pokazują, że istnieje trend w doborze koloru samochodu w zależności od miejsca zamieszkania.
Pomimo szerokiej palety barw nowych samochodów, w tym bardzo jaskrawych, klienci wierni są klasyce. W aglomeracjach takich jak Nowy Jork czy Los Angeles najpopularniejsze są samochody w kolorze srebrnym oraz w odcieniach grafitu, natomiast w San Francisco czy Bostonie najwięcej zobaczymy aut czarnych oraz białych.
Jaki kolor lakieru jest najpopularniejszy w Europie? Dowiesz się tutaj. |
![]() |
fot. Ford
|
Susan Swek, główna projektantka Forda ds. barw oraz materiałów, podkreśla, że są prowadzone prace w celu udoskonalenia takich lakierów jak: czarny, srebrny, biały oraz grafitowy.
Jon Hall, projektant odcieni lakierów z teamu Forda podkreśla:
– Generalnie zwracamy więcej uwagi na podstawowe kolory, gdyż składają się one na 60% globalnego rynku. Klienci decydując się na zakup myślą również o wartości auta przy późniejszej odsprzedaży, a także jak będą postrzegani w danym samochodzie.
Czy odcień lakieru samochodowego ma wpływ na bezpieczeństwo na drodze? Kliknij tutaj. |
Co ciekawe monotonne kolory nie są wszędzie popularne, np. w Czechach najczęściej wybierany kolor lakieru to niebieski. Na środkowym zachodzie USA, kierowcy wybierają kolor czerwony, a zupełnie inne gusta mają klienci z Miami czy Phoenix, Ci lubią ciepłe kolory tj: pomarańczowy czy złoty.
Natomiast po drugiej stronie oceanu we Francji czy Włoszech kierowcy wybierają kremowe lakiery, bo przecież musimy pamiętać o kulturze – czynniku mającym znaczący wpływ na preferencje związane z wyborem barw. A jaki kolor jest najpopularniejszy w Polsce? Według badań srebrny.
Obserwując kulturę, modę oraz inne czynniki, specjaliści są w stanie przewidzieć, jakie kolory będą popularne w kolejnych latach, ale jak podkreśla Susan Swek, trzeba być ostrożnym, gdyż zbyt wczesne bądź późne wprowadzenie danego lakieru, może minąć się z gustami konsumentów.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: