Czym jeździ pierwsza „rakieta” świata? To nie Porsche ani Bentley, a Kia EV9
Kia EV9 - ten samochód otrzymał 22-krotny mistrz, choć mógłby kupić dowolny model na rynku.
Spis treści
Nawiązując do wieloletniego partnerstwa z marką Kią i ciągłego zaangażowania w
promowanie zrównoważonej mobilności, mistrz otrzymał klucze do samochodu Kia EV9 GT-Line w
kolorze Ocean Blue Matte. Nowy model wzbogaci kolekcję sportowca, w której już znajduje się model EV6.
Kia EV9 zagości w garażu Rafaela Nadala
Nadal jest uważany za jednego z najlepszych tenisistów świata. Zwyciężył w 22 turniejach wielkoszlemowych, m.in. w French Open, Australian Open, US Open, czy Wimbledonie. Od lat jest także światowym ambasadorem marki Kia.
Rafael Nadal potwierdził swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonej, zelektryfikowanej
mobilności i odebrał klucze do flagowego, pierwszego elektrycznego SUV-a koreańskiej marki – Kia EV9. Ceremonia przekazania samochodu miała miejsce podczas wydarzenia #TheIcon na targach IFEMA w Madrycie.
„Aby osiągnąć wszystkie przełomowe sukcesy w mojej dotychczasowej karierze, stale
musiałem się rozwijać. To jedyny sposób na postęp” – mówi Nadal. „Mam szczęście, że Kia
jest partnerem, który podziela ten sposób myślenia. Kia EV9 to najnowszy krok w ewolucji marki w kierunku pozycji światowego lidera, jeśli chodzi o dostawy samochodów elektrycznych. Nie
mogę się doczekać, kiedy wyruszę w kolejną podróż tym oszałamiająco zaprojektowanym
zaawansowanym technologicznie elektrycznym SUV-em”.
Kia EV9 to potężny SUV
Model, który odebrał Rafael Nadal jest flagowym elektrycznym autem Kii. SUV mierzący ponad 5 metrów długości ma 384 KM mocy i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s. Rozstaw osi przekracza aż 3 metry i mierzy dokładnie 310 cm. Przy takich rozmiarach nie ma się co dziwić, że wewnątrz znalazły się trzy rzędy siedzeń. Bagażnik może pomieścić niewyobrażalne 2393 litry bagażu. Najmniejsze obręcze kół w wersji GT-Line mają rozmiar aż 21 cali. Kia EV9 to prawdziwy gigant.
Ile kosztuje Kia EV9 w Polsce?
Na polskim rynku dostępne są dwa warianty silnikowe EV9.
- Słabszy 203 KM (wersja Earth): tylny napęd; maksymalny moment obrotowy: 350 Nm; akumulator trakcyjny: 99,8 kWh; przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s;
- Mocniejszy 384 KM (wersja Earth): napęd 4×4; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm lub 700 Nm (w odmianie GT-Line); akumulator trakcyjny: 99,8 kWh; przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s (Earth) lub 5,3 s (GT-Line)
- Kia EV9 203 KM Earth: od 323 tys. 900 zł;
- Kia EV9 384 KM Earth: od 343 tys. 900 zł;
- Kia EV9 384 KM GT-Line: od 368 tys. 900 zł.
W standardzie wersji Earth otrzymujemy m.in.: dziewięć poduszek powietrznych; 3-strefową klimatyzację automatyczną, fotel kierowcy i pasażera regulowany elektrycznie w ośmiu kierunkach; podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz skrajne siedzenia drugiego rzędu; podgrzewaną kierownicę; reflektory LED, kamerę cofania, aktywny tempomat oraz czytnik linii papilarnych do rozpoznawania kierowcy.
Najnowsze
-
Aktywiści Ostatniego Pokolenia pod lupą prokuratury. Policja pokazała twarde dowody
Głośnym echem odbiły się niedawne protesty Ostatniego Pokolenia, czyli organizacji przekonującej, że jest ostatnim, jakie może zahamować katastrofę klimatyczną. Jej członkowie raczej nie spodziewali się, że mogą narazić się na tak poważne problemy z prawem. -
Mandat za zbyt wolną jazdę to nie mit. Nie chodzi tylko o znak C-14
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
-
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
Zostaw komentarz: