Kawasaki zmienia logo. Czy to zapowiedź elektrycznej przyszłości?
Kawasaki otwiera nowy rozdział w swojej historii. Czy nowe logo to zapowiedź elektrycznej przyszłości?
Kawasaki Heavy Industries to ogromna firma. Wielu kojarzy ją głównie z motocyklami, ale produkuje ona też samoloty, pociągi (od jeżdżących po Japonii Shinkansenów po wagony nowojorskiego metra), części elektrowni atomowych, oczyszczalnie ścieków, linie produkcyjne do fabryk czy statki.
Kawasaki Motors Limited, tak oficjalnie nazywa się nowa firma, która została wydzielona z koncernu, by zajmować się wyłącznie produkcją motocykli. Jej pierwszy prezes, Hiroshi Ito, ma bardzo ambitne plany. Bez wątpienia sposobem na podkreślenie tego, że otwarto nowy rozdział w historii Kawasaki, jest korzystanie przez Ito z nowego logo. Nie jest to jednak nowy symbol, a znak sięgający początków japońskiego koncernu.
Symbol ten to mocno stylizowany znak kanji „kawa”, który znajduje się w nazwisku założyciela firmy, a dzięki temu i w jej nazwie.
Historia „nowego” loga sięga XIX wieku, gdy Kawasaki zaczynało od produkcji statków. Znak ten znajdował się wtedy na flagach umieszczanych na okrętach stworzonych przez japońską firmę. Przez następne lata znak ten pojawiał się w różnych oddziałach koncernu Kawasaki w różnych momentach historii. Pierwsze motocyklowe logo w latach 60. zawierało flagę z tym symbolem.
Czy nowe logo w ramach zmian związanych z motocyklowym oddziałem Kawasaki niedługo zacznie pojawiać się na jednośladach japońskiej marki? Tego jeszcze nie wiadomo, ale najbliższe miesiące powinny rozwiać wątpliwości.
Co ciekawe, Kawasaki zapowiada, że do 2035 roku większość jego motocykli będzie elektryczna. Jak informuje stacja NHK, przed 2025 rokiem Kawasaki zamierza natomiast wprowadzić co najmniej 10 nowych modeli zasilanych akumulatorami, w tym motocykli o napędzie hybrydowym. Firma prowadzi również prace nad silnikami wodorowymi. Być może nowe logo to zapowiedź elektrycznej przyszłości…
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Zostaw komentarz: