
Harley-Davidson Nightster debiutuje. Tańszy i bardziej klasyczny wariant Sportstera
Harley-Davidson Nightster to zupełnie nowa propozycja w ofercie producenta. Maszyna o klasycznym wyglądzie z nowymi rozwiązaniami na pokładzie.
Harley-Davidson zaprezentował kilka dni temu motocykl Nightster. Takiej maszyny nie było jeszcze w gamie amerykańskiego producenta. Znamy już więcej szczegółów na jego temat.
Harley-Davidson Nightster to kolejny model w gamie napędzany silnikiem chłodzonym cieczą. Konstrukcja Revolution Max to dwucylindrowiec znany z modelu Sportster S, ale tym razem jego pojemność to 975 cm3 zamiast 1252 cm3. Mniejsza konstrukcja została zaprojektowana z myślą o modelu Bronx, który w najbliższym czasie raczej nie pojawi się w ofercie.

Nightster oferuje 90 KM maksymalnej mocy przy 7500 obr./min. Do tego dochodzi jeszcze 95 Nm przy 5000 obr./min. To bardzo solidne parametry, ale zauważalnie niższe od 122 KM dostępnych w modelu Sportster S. Motocykl jest wyposażony w bak paliwa o pojemności 11,8 litra, który zapewni wysoki zasięg.
Zobacz: Harley-Davidson zatrudnił dwie ekspertki od odzieży
Nowy model prezentuje klasyczną stylistykę. Charakterystycznym elementem jest niewielka obudowa przedniego reflektora, która przypomina trochę model Low Rider S. Z tyłu zamontowano tylne zawieszenie z dwoma amortyzatorami o regulowanym napięciu wstępnym, a także klasycznie poprowadzony wydech.

Nowy motocykl to propozycja dla osób, które poszukują klasycznego motocykla, ale wyposażonego w nowoczesne rozwiązania techniczne. Nightster jest oparty na ramie, z którą połączono silnik, a tylna część została wykonana z aluminium. Z przodu zamontowano widelec Showa z goleniami o średnicy 41 mm.
Przeczytaj koniecznie: Harley-Davidson wstrzymuje sprzedaż w Rosji
Prędkościomierz w nowym Harleyu jest analogowy i wyposażono go w mały, monochromatyczny wyświetlacz. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: drogowy, sportowy, deszczowy. Na pokładzie jest ABS i system kontroli trakcji, a także system regulujący moment obrotowy silnika przy redukcji biegu. Dzięki temu jest ograniczony poślizg tylnego koła.
Motocykl trafi do sprzedaży jeszcze w kwietniu 2022 r. Producent poinformował, że cena za wersję w kolorze czarnym wynosi 15 760 euro, co przy aktualnym kursie daje ponad 73 tys. zł. Przy wyborze czarnego lub czerwonego lakieru trzeba dopłacić około 1,5 tys. zł.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: