Ferrari i Lamborghini zawieszają działalność w Rosji. Producenci supersamochodów wesprą Ukrainę
Rosyjscy oligarchowie nie kupią już nowego Ferrari. Ani Lamborghini. Włoskie marki supersamochodów postanowiły zawiesić swoją działalność w Rosji i nie będą eksportować swoich aut na Wschód.
Ferrari ogłosiło zawieszenie działalności w Rosji i produkcji na tamtejszy rynek do odwołania. Co więcej, producent z Maranello przekazał Ukrainie pomoc finansową w wysokości miliona euro. Szef Ferrari, Benedetto Vigna, w oświadczeniu napisał:
Ferrari stoi u boku wszystkich w Ukrainie dotkniętych kryzysem humanitarnym. Chociaż mamy nadzieję na szybki powrót do dialogu i pokojowe rozwiązania, nie możemy pozostać obojętni na cierpienie poszkodowanych. Kierujemy do nich nasze myśli i wsparcie, odgrywając swoją rolę obok instytucji pomagających załagodzić trudną sytuację.
Podobną decyzję podjął inny włoski producent. Lamborghini postanowiło wstrzymać swoją działalność w Rosji:
Automobili Lamborghini jest głęboko zasmucone wydarzeniami w Ukrainie i obserwuje sytuację z wyraźnym niepokojem. Mamy nadzieję na szybkie zakończenie działań wojennych i powrót do dyplomacji.
Producent z Sant’Agata Bolognese postanowił także wesprzeć finansowo organizacje humanitarne działające na rzecz uchodźców. Lamborghini nie sprecyzowało jednak konkretnej kwoty ani sposobu finansowania. Jest bardzo prawdopodobne, że pieniądze trafią na konto organizacji UN Refugee Agency (UNHCR), z którą od lat współpracuje koncern Volkswagena, właściciel Lamborghini.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: