Elektryczne BMW M? Producent pracuje nad swoim pierwszym sportowym elektrykiem

Niemcy nie zaprezentowali jeszcze modelu, który ma rozpocząć nowy elektryczny rozdział w historii marki, a już teraz potwierdzili, że nad jego wzmocnioną wersją pracuje dywizja M.

Modelem o którym mowa jest sedan klasy średniej i4, którego koncepcyjną wersję mogliśmy zobaczyć kilka miesięcy temu. Auto zostanie zaprezentowane jeszcze w tym roku i zapoczątkuje nową linię elektrycznych modeli, które będą oferowane równolegle ze spalinowymi.

BMW Concept i4 – tak brzmi napęd elektryczny przyszłości!

Jak zapowiedział szef BMW M Markus Flasch, już w przyszłym roku zaprezentują pierwsze elektryczne auto ze znaczkiem M, bazujące na i4. Zaznaczył jednak, że nie będzie to rywal M3, lecz samochód o charakterze zbliżonym do modeli pokroju M340i. Nie powinniśmy więc spodziewać się rasowego auta sportowego, a mocnego auta ze sportowymi dodatkami noszącymi znaczek M.

Na pierwszy rzut oka taka deklaracja kłóci się z zapowiedzią, że i4 M napędzać będą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 530 KM, a pierwszą setkę auto osiągnie w 4 sekundy. Dla przypomnienia niedawno zaprezentowane M3 Competition ma 510 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s. Możliwe że Flasch miał na myśli ogólny charakter samochodu i najmocniejsze i4 będzie bardziej nastawione na komfort niż M3, a jego prowadzenie będzie wyraźnie gorsze z uwagi na wyższą masę elektryka.

BMW iX3 – pierwszy w pełni elektryczny model z linii BMW X już dostępny w sprzedaży

Szef BMW M przyznał, że jego zespół pracuje także nad bezpośrednim rywalem dla M3, napędzanym wyłącznie energią elektryczną, ale czekają na właściwą technologię. Prawdopodobnie chodzi mu o nowy rodzaj baterii, który pozwoli osiągnąć znacznie większy niż teraz zasięg, przy zmniejszeniu rozmiaru i masy własnej akumulatorów. Te obecnie stosowane o dużej pojemności mogą ważyć nawet 500-700 kg, a fizyka jest nieubłagana.

Najnowsze

Nissan Re-Leaf: koncepcyjny samochód elektryczny stworzony do walki z żywiołem

Nissan przedstawił w pełni elektryczny koncepcyjny pojazd zaprojektowany z myślą o służbach reagowania kryzysowego. Zapewnia on mobilne zasilanie podczas klęsk żywiołowych lub ekstremalnych warunków pogodowych.

Prototyp został zaprojektowany na bazie osobowego Nissana Leaf, czyli pierwszego na świecie produkowanego seryjnie samochodu elektrycznego.

Oprócz zmian konstrukcyjnych, które umożliwiają jazdę po drogach pokrytych na przykład fragmentami gruzu, Re-Leaf jest wyposażony w odporne na działanie czynników atmosferycznych gniazda umieszczone w karoserii pojazdu, do których można podłączyć urządzenia zasilane napięciem 110-230 V. Źródłem zasilania jest akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności.

Nissan Re-Leaf: koncepcyjny samochód elektryczny stworzony do walki z żywiołem

Nissan Re-leaf może wjechać na teren dotknięty klęską żywiołową, żeby zapewnić mobilne źródło zasilania podczas akcji usuwania jej skutków. Zintegrowany system zarządzania energią może być wykorzystywany do zasilania sprzętu medycznego, urządzeń radiokomunikacyjnych, oświetlenia i innego sprzętu wykorzystywanego podczas akcji ratowniczych.

 Jest to wprawdzie pojazd koncepcyjny, ale zastosowaną w nim technologię można już teraz wykorzystać w praktyce. W Japonii Nissany Leaf służą jako mobilne generatory prądu i środek transportu podczas usuwania skutków klęsk żywiołowych już od 2011 roku, a firma nawiązała współpracę z ponad 60 samorządami lokalnymi w celu wsparcia działań związanych z pomocą w przypadku katastrof.

Nissan Re-Leaf: koncepcyjny samochód elektryczny stworzony do walki z żywiołem

Specyfikacja techniczna Nissana Re-Leaf

Model bazowy

Nissan Leaf Tekna

Opony

Opony terenowe BF Goodrich Baja, 225/65/17

Obręcze kół

Compomotive MO5 8” x 17”

Nadkola

Specjalne nadkola o szerokości 40 mm z kompozytu GRP

Prześwit

225 mm

Rozstaw osi
(przód/tył)

1830 mm / 1890 mm (zwiększony z 1740 mm / 1760 mm)

 

Wykorzystywany podczas akcji usuwania skutków klęsk żywiołowych Re-Leaf może zasilać jednocześnie wiele urządzeń. Poniżej przedstawiono pobór prądu przez przykładowe urządzenia o napięciu 230 V:

  • Elektryczny młot pneumatyczny – 24 godziny – 36 kWh
  • Wentylator nadciśnieniowy – 24 godziny – 21,6 kWh
  • Kocioł gastronomiczny o pojemności 10 litrów – 24 godziny – 9,6 kWh
  • Respirator do intensywnej terapii – 24 godziny – 3 kWh
  • Reflektory LED o mocy 100 W – 24 godziny – 2,4 kWh

Nissan Re-Leaf: koncepcyjny samochód elektryczny stworzony do walki z żywiołem

Po przywróceniu zasilania na danym obszarze akumulatory samochodów elektrycznych mogą zostać doładowane, a pojazdy mogą służyć jako zeroemisyjny środek transportu o zasięgu do 385 km (WLTP) na jednym ładowaniu w przypadku modelu Leaf e+.

Najnowsze

Zegarek Casio EFS-560 HR – wyjątkowe wykończenie przypomina asfaltową nawierzchnię toru wyścigowego

Spółka Casio Computer Co., Ltd. ogłosiła premierę zegarka EFS-560HR, najnowszego modelu powstałego we współpracy z Honda Racing należącego do linii EDIFICE - wydajnych metalowych zegarków z chronografem opartej na markowej koncepcji „szybkości i inteligencji".

Nowy zegarek EFS-560 HR to już czwarty model opracowany we współpracy z Honda Racing. Czerpie on inspirację z toru wyścigowego, który symbolizuje nić łączącą opracowywane przez Hondę sprawdzone w wyścigach technologie, które trafiają następnie do samochodów osobowych, z rozwijaniem technologii zegarkowych przez EDIFICE, które uwzględnia sugestie zespołów wyścigowych.

Przy projektowaniu zegarka wzięto pod uwagę każdy, nawet najdrobniejszy detal, od wyjątkowego wykończenia na tarczy, które przypomina asfaltową nawierzchnię toru, po czerwone akcenty na obwodzie tarczy i subtarczy, przywodzące na myśl krawężniki.

Bezel wykonano z włókna węglowego, które jest powszechnie stosowane w sportach motorowych. Aby przetrzymać trudne warunki, w których pracują mechanicy wyścigowi, pasek pokryty jest tkaniną CORDURA [TM]  z wstawkami z włókna kevlarowego [TM]. Szkiełko wykonane z odpornego na zarysowania kryształu szafirowego i system baterii słonecznych stanowią o najwyższych walorach praktycznych zegarka.

Na tarczy, pasku i tylnej części koperty znajduje się logo Honda Racing. Specjalny model trafia na rynek w wyjątkowym opakowaniu, które powinno spodobać się fanom Honda Racing.

Najnowsze

Nowe BMW X2 M Mesh Edition – również w wersji hybryda plug in. Kiedy pojawi się na rynku?

BMW przedstawia model X2 w ciekawej wesji wyposażenia M Mesh. Samochód ten wizualnie inspirowany jest sportami motorowymi. Na rynku pojawi się z trzema silnikami wysokoprężnymi, dwoma silnikami benzynowymi oraz jako hybryda typu plug in. Kiedy będzie dostępne w sprzedaży?

BMW X2 w tej specjalnej wersji charakterystyczny wygląd zawdzięcza atrapie chłodnicy BMW M Mesh w błyszczącym kolorze czarnym z misterną trójwymiarową siatką inspirowaną sportami motorowymi oraz nowy kolor: mroźny czarny brąz metalizowany. Odcień kolorystyczny przypominający mokkę ozdabia wstawki na poszyciach zderzaka, charakterystyczne okładziny na progach i drzwiach oraz osłony nadkola.

W wyposażeniu standardowym z rzucającym się w oczy foliowaniem na masce silnika, z boku na zderzaku oraz na przednich i tylnych drzwiach. Folie w wyrazistym kolorze pomarańczowym komponują się doskonale z nowym lakierem metalizowanym w kolorze szarym Brooklyn, zarezerwowanym wyłącznie dla M Mesh Edition, oraz z szafirowo czarnym lakierem metalizowanym.

Nowe BMW X2 M Mesh Edition - również w wersji hybryda plug in. Kiedy pojawi się na rynku?

W połączeniu z kolorami bieli alpejskiej, metalizowanego niebieskiego Phytonic i metalizowanego pomarańczowego zachodu słońca, foliowanie, z którego na życzenie można zrezygnować, oferowane jest w kolorze czarnym.

BMW X2 M Mesh Edition posiada nowy przód z wyrazistymi powierzchniami i reflektorami diodowymi ze zintegrowanym przeciwmgielnymi. Opcjonalnie dostępne są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami drogowymi z 4-segmentową funkcją matrycową oraz lampy BMW Individual Shadow Line. Nowością jest projekcja logo X2 z lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy jako część standardowego pakietu oświetlenia.

Nowe BMW X2 M Mesh Edition - również w wersji hybryda plug in. Kiedy pojawi się na rynku?

W zakres wyposażenia standardowego wchodzi dwukolorowe wyposażenie wnętrza, fotele sportowe M ze zintegrowanymi zagłówkami i tapicerką ze skóry Dakota w charakterystycznym kolorze mokki i antracytowej alcantary, z kontrastującym stebnowaniem w kolorze pomarańczowym. Deska rozdzielcza i konsola środkowa, dywaniki z obramowaniem oraz szwy w kolorze pomarańczowym, a także listwy progowe z napisem „Edition”.

Nowe BMW X2 M Mesh Edition - również w wersji hybryda plug in. Kiedy pojawi się na rynku?

Dostępne z trzema silnikami wysokoprężnymi o mocy 150 KM do 231 KM, dwoma silnikami benzynowymi o mocy 136 KM i 178 KM oraz jako BMW X2 xDrive25e z napędem hybrydowym plug-in.

Nowe BMW X2 M Mesh Edition - również w wersji hybryda plug in. Kiedy pojawi się na rynku?

Wprowadzenie na rynek od listopada 2020 r. (Dopłata w porównaniu do modelu M Sport X wynosi w Niemczech około 1500 euro.)

Najnowsze

Hyundai i20 N Line zaprezentowany. To miejski samochód z duszą sportowca

Po zaprezentowaniu i20 nowej generacji na początku tego roku, Hyundai przedstawił nowy model i20 w wersji N Line. Co nowego zaproponuje nam ten miejski samochód o sportowym charakterze?

Wygląd zewnętrzny nowego i20 N Line opiera się na filozofii projektowej Hyundaia o nazwie Sensuous Sportiness.Czarny kaskadowy grill zdobi logo N Line. Wzór osłony chłodnicy nawiązuje do flagi we wzór szachownicy, stosowanej w wyścigach, dodatkowo podkreślając inspirowany torem wygląd nowego i20 N Line.

Trójkątna lampa przeciwmgielna i chromowana podwójna końcówka wydechu podkreślają dynamiczny wygląd nowego i20 N Line i odróżniają go od podstawowego modelu i20.

Hyundai i20 N Line zaprezentowany. To miejski samochód z duszą sportowca

Wewnątrz wyróżnikiem nowego i20 N Line są sportowe fotele z logo N i czerwonymi przeszyciami, a także dedykowana kierownica N. Pozostałe elementy wnętrza wersji N Line to metalowe pedały i skórzana gałkę zmiany biegów N z czerwonymi akcentami.

Hyundai i20 N Line zaprezentowany. To miejski samochód z duszą sportowca

Nowy i20 N Line oferuje do wyboru dwa silniki. Oprócz standardowego silnika 1.2 MPI o mocy 84 KM, Klienci mogą wybrać 1.0-litrowy silnik T-GDI o mocy 100 lub 120 KM. 

Hyundai i20 N Line zaprezentowany. To miejski samochód z duszą sportowca

Nowy i20 N Line oferuje najnowszą wersję sytemu łączności Hyundai Bluelink z szeroką gamą usług Connected Car, takich jak Hyundai Live Services, a także możliwość zdalnego zarządzania pojazdem za pośrednictwem aplikacji Bluelink na smartfony. Hyundai i20 Nowej Generacji również został wyposażony w funkcje bezpieczeństwa Hyundai SmartSense. Nowy i20 N Line będzie dostępny w całej Europie od wiosny 2021 roku.

Najnowsze