BMW Concept i4 – tak brzmi napęd elektryczny przyszłości!

Hans Zimmer opracował wspólnie z projektantem dźwięku BMW Renzem Vitale brzmienie samochodu przyszłości - Concept i4.

Już w listopadzie ubiegłego roku Hans Zimmer i Renzo Vitale zaprezentowali w studiu Hansa Zimmera w Santa Monica nowy dźwięk przycisku start/stop. Od lipca 2020 r. dźwięk gotowości do jazdy w elektrycznych i hybrydowych BMW typu plug-in zostanie wprowadzony jako wyposażenie standardowe nowych samochodów na całym świecie.

BMW Concept i4 sięga od odgłosów jazdy w trybie Experience „Core” po bardziej intensywne dźwięki w trybie Experience „Sport”.

Brzmienie BMW Concept i4 to już drugie brzmienie napędu elektrycznego BMW opracowane wspólnie z Hansem Zimmerem. W czerwcu 2019 roku na #NEXT Gen w Monachium zaprezentowane zostało elektryczne brzmienie BMW Vision M NEXT. 

W przyszłości BMW chce pozwolić kierowcy dostosować zależnie od preferencji indywidualne dźwięki i brzmienie napędu. Podoba Wam się dźwięk stworzony dla Concept i4?

Najnowsze

„Chyba ruszają, ale pewnie zdążę” – pomyślał kierowca. Zgadnijcie, co było potem

Przejeżdżanie przez skrzyżowanie na czerwonym świetle to czysta głupota, ale według niektórych kierowców w pewnych sytuacjach „nic się złego nie stanie”. To miała być jedna z takich sytuacji.

Nikt o zdrowych zmysłach, widząc czerwone światło, nie wjeżdża na skrzyżowanie – ryzyko kolizji jest zbyt duże i skutecznie odstrasza. Ale już przejazd na „późnym żółtym” nie wydaje się wielu osobom taki straszny. Przecież mija kilka sekund między włączeniem się czerwonego sygnału, a zapaleniem zielonego światła dla innych kierujących. No i jeszcze zanim ruszą… mnóstwo czasu!

Bezmyślnie jechali na czerwonym. A autor nagrania?

To teraz zobaczcie, jak takie podejście może wyglądać w praktyce. Wszystko wskazuje na to, że kierowca Kii widział już czerwone światło, ale auto przed nim przejechało, to pewnie i on zdąży, a poza tym to akapit wyżej. Mnóstwo czasu. I faktycznie by mu się udało, zwłaszcza że na pierwszej pozycji stał samochód dostawczy – tym bardziej nie było sensu zatrzymywać się na torach i czekać aż wszyscy przejadą.

Spotkanie rowerzystki na pasach i kierowcy na czerwonym

I właśnie w tym momencie nadjechało auto z kamerą. Zasłonięte przez wysoką budę dostawczaka i bynajmniej nie ruszające, tylko jadące z gazem w podłodze, żeby zdążyć wyprzedzić samochód na lewym pasie i zjechać z prawego, zablokowanego przez inny pojazd, prawdopodobnie należący do służb drogowych. Było już za późno na reakcję.

PS. Przewińcie do 1:30. Wcześniej nie ma nic ciekawego.

Najnowsze

Paula Lazarek

Vivien Keszthelyi – wyścigowa Węgierka, o której z pewnością jeszcze usłyszymy

W przeciwieństwie do wielu innych kierowców, Keszthelyi nie trenowała od dziecka, nigdy nie brała udziału w wyścigach, ani nie miała żadnego doświadczenia z samochodami. Poznajcie Vivien, która już w swoim pierwszym wyścigu udowodniła, że jest stworzona do ścigania!

Marzenie z dzieciństwa o ściganiu spełniło się nastoletniej Vivien gdy zasiadła za kierownicą samochodu wyścigowego. Był rok 2013 i wreszcie mogła pokazać, że jest urodzonym kierowcą. Na początku miała podstawową wiedzę o sporcie motorowym i małe doświadczenie za kierownicą, ale już przed pierwszym oficjalnym wyścigiem, w którym była najszybszą kobietą – kierowcą, zajęła 4 miejsce w kategorii juniorów. Tak dobry wynik pozwolił jej na udział w wyścigach serii Swift Cup Europe.

Vivien Keszthelyi rozpoczęła karierę w wieku 13 lat. Dziś jest oficjalnym kierowcą rezerwowym w W Series!

Najpierw Suzuki, potem Audi
Dostrzeżono, że Vivien ma nie tylko talent, ale i ogromną determinację wygrywania. Promotor mistrzostw Swift Cup Austria, Max Zellhofer, powiedział wówczas, że Vivien jest diamentem sportów samochodowych i zaprosił ją na wyścig serii jako wyraz uznania dla jej dotychczasowych osiągnięć. Nie zawiodła austriackich widzów, ponieważ ukończyła wyścig na 4. miejscu – ponownie jako jedyna kobieta wśród startujących w serii mężczyzn.

Vivien Keszthelyi rozpoczęła karierę w wieku 13 lat. Dziś jest oficjalnym kierowcą rezerwowym w W Series!

Jej potencjał wzbudził zainteresowanie przełożonych w założonej wówczas Audi Sport Racing Academy. Po jeździe testowej w Niemczech Vivien została wybrana jako jedna z trójki młodych kierowców reprezentujących barwy Audi w akademii. W 2016 roku rozpoczęła starty w wyścigach w Audi TT o mocy 350 KM. Już w pierwszym sezonie wygrała serię w kategorii sprinterskiej (krótki dystans) i wytrzymałościowej (długodystansowej), co oznaczało, że została dwukrotną mistrzynią Węgier w wieku zaledwie 15 lat.

W 2017 roku zrobiła kolejny krok do przodu, kontynuując karierę w Audi TT Cup, gdzie została najmłodszym, węgierskim kierowcą wyścigowym, który zdobył punkty w międzynarodowych mistrzostwach.

Vivien Keszthelyi rozpoczęła karierę w wieku 13 lat. Dziś jest oficjalnym kierowcą rezerwowym w W Series!

Napęd na tył, czy na przód – bez znaczenia
Vivien ukończyła sezon 2018 w pucharze GT4 Audi Sport Seyffarth R8 LMS. Wówczas pierwszy raz jeździła samochodem wyścigowym na torze z napędem na tylne koła. Bestia, którą prowadziła, miała silnik V10 o mocy 500 KM. 17-letnia zawodniczka po raz kolejny udowodniła, że ​​potrafi dostosować się do nieznanych jej dotąd warunków i samochodów. Pod koniec sezonu zdobyła tytuł w kategorii debiutantki, a jednocześnie otworzyła nowy rozdział w historii mistrzostw Grand Touring.

Na początku stycznia, profesjonalny zespół, który startuje w mistrzostwach Azji serii F3 – BlackArts Racing – ogłosił Vivien Keszthelyi oficjalnym kierowcą teamu w wyścigach Winter Series. Biorąc udział w mistrzostwach, w wieku 18 lat, Keszthelyi została najmłodszym kierowcą w historii węgierskiego motorsportu, który startował w Formule 3. Certyfikowana przez FIA azjatycka seria zimowa, w której uczestniczyli kierowcy jadący samochodami Tatuus T-318 Formula 3, była doskonałą okazją do nauki przed W Series – kobiecą serią wyścigową.

Vivien Keszthelyi rozpoczęła karierę w wieku 13 lat. Dziś jest oficjalnym kierowcą rezerwowym w W Series!

Proces selekcji do W Series składał się z trzech rund. W pierwszej sporządzono krótką listę 60 zawodniczek, najlepszych z danego kraju, a następnie – w drugiej rundzie – tylko 28. z nich mogło uczestniczyć w trzydniowym teście w Melk w Austrii. Ostatnia runda selekcyjna odbyła się w hiszpańskiej Almerii, gdzie zdecydowano o ostatecznym składzie kierowców. Czterodniowy test przyniósł wspaniałe wieści dla Węgierki – Vivien Keszthelyi została kontraktowym kierowcą W Series!

Vivien Keszthelyi rozpoczęła karierę w wieku 13 lat. Dziś jest oficjalnym kierowcą rezerwowym w W Series!

Jednocześnie Vivien dołączyła do programu Dare to be Different (# D2BD), zainspirowanego przez Susie Wolff, który pomaga młodym kobietom i dziewczętom marzącym o swojej przyszłości w sportach motorowych. 

Zawodniczka uwielbia także zwierzęta, dlatego zaadoptowała białego tygrysa i pandę, aby zwrócić uwagę na zagrożone gatunki zwierząt. Oprócz wyścigów samochodowych Vivien gra na pianinie i uwielbia jazdę konną.

A poniżej możecie pobrać zdjęcie z autografem tej utalentowanej zawodniczki: 

Vivien Keszthelyi rozpoczęła karierę w wieku 13 lat. Dziś jest oficjalnym kierowcą rezerwowym w W Series!

Najnowsze

Audi przedłuża gwarancję na swoje samochody. Również w Polsce

Audi oferuje swym klientom przedłużenie gwarancji na nowe samochody. To ograniczone w czasie udogodnienie wchodzi w życie na wielu rynkach zbytu Audi na całym świecie, w tym na rynku polskim.

Przedłużenie gwarancji odnosi się do wszystkich nowych samochodów marki Audi wyprodukowanych w Europie, w Brazylii, Meksyku i w Indiach. W przypadku, gdy termin obowiązywania gwarancji podstawowej lub pakietu naprawczego Audi Extensive zakończy się w okresie pomiędzy 1 marca 2020 r., a 31 maja 2020 r., to świadczenie to zostanie przedłużone o dodatkowe 3 miesiące. Wspomniany powyżej dodatkowy 3 miesięczny okres będzie obowiązywał nie dłużej, niż do 31 sierpnia 2020 r.

Wprowadzona regulacja dotyczy wyłącznie czasu obowiązywania gwarancji podstawowej lub pakietu naprawczego Audi Extensive. Ograniczenie dotyczące przebiegu kilometrów nie podlega żadnym zmianom. Zatem, jeżeli pakiet naprawczy Audi Extensive zakończy się w terminie pomiędzy 1 marca 2020 r. a 31 maja 2020 r. ze względu na przekroczenie przebiegu pojazdu, wówczas nie zostanie on przedłużony.

Najnowsze

Renault i kinematografia – ta wspólna historia trwa już 120 lat!

Od powstania marki Renault i narodzin kinematografii ponad sto lat temu we Francji ich dzieje są ze sobą ściśle powiązane. W 1895 roku bracia Lumière opatentowali pierwszy kinematograf i założyli swoje studio w Boulogne-Billancourt, niedaleko wyspy Seguin, gdzie kilka lat później powstały pierwsze fabryki Renault.

Od samego początku istnienia firmy Renault Frères, czyli od 1899 roku, jeden z jej założycieli, Louis Renault, wykorzystywał możliwości oferowane przez kino do promocji swoich samochodów. W tym samym roku bracia Lumière wyprodukowali krótki film, w którym Louis Renault wystąpił za kierownicą pierwszego modelu marki, Renault Type A – małego samochodu zaprojektowanego i wprowadzonego przez niego na rynek.

Renault i kinematografia - ta wspólna historia trwa już aż 120 lat!

Od tego czasu francuskiego producenta z dziesiątą muzą łączy szczególna więź. Dziś samochody Renault pojawiają się w około czterdziestu produkcjach filmowych rocznie.

Renault i kinematografia - ta wspólna historia trwa już aż 120 lat!

Co roku Renault towarzyszy festiwalom filmowym na całym świecie, przewożąc gwiazdy, które pojawiają się na najsłynniejszych czerwonych dywanach.

Renault i kinematografia - ta wspólna historia trwa już aż 120 lat!

Renault jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym następujących festiwali:
– Festiwal Filmowy w Cannes,
– Ceremonia wręczenia Cezarów,
– Festiwal Filmów Amerykańskich w Deauville,
– Międzynarodowy Festiwal Filmów Komediowych w Alpe d’Huez,
– Festiwal Filmów Romantycznych w Cabourgu,
– Festiwal Filmów Frankofońskich w Angoulême,
– Festiwal Filmowy Braci Lumière w Lyonie (Grand Lyon Film Festival),
– Festiwal Kina Francuskiego online,
– Międzynarodowy Festiwal Programów Audiowizualnych.

„Titanic” to film, który w momencie premiery stał się największym przebojem kasowym wszech czasów. Opowiada tragiczną historię legendarnego brytyjskiego transatlantyku, który zatonął w 1912 r. podczas swojego dziewiczego rejsu do Stanów Zjednoczonych. Oprócz licznych innych przedmiotów w ładowni liniowca znajdował się model Renault Type CB. Należał do Williama Ernesta Cartera, pasażera pierwszej klasy (i jednego z ocalałych), który chciał przetransportować pojazd do Ameryki. Scena miłosna z udziałem Leonardo Di Caprio i Kate Winslet została nakręcona we wnętrzu repliki słynnego modelu z 1910 roku.

Renault i kinematografia - ta wspólna historia trwa już aż 120 lat!

Renault 11, najlepiej sprzedający się samochód w swojej klasie w latach 80., stało się bohaterem jednej z bardziej spektakularnych scen pościgu w filmie „Zabójczy widok” („A View to a Kill”) z cyklu przygód Jamesa Bonda. Roger Moore, wcielający się w postać słynnego brytyjskiego tajnego agenta, wyrzuca kierowcę z zaparkowanego u stóp wieży Eiffla R11 i rozpoczyna brawurowy rajd wzdłuż Sekwany w pogoni za paralotnią. W ferworze akcji R11, które prowadzi agent 007, traci dach po zderzeniu z zamkniętym szlabanem, a po chwili zostaje skrócone o połowę w kolizji z nadjeżdżającym z przeciwka autem.

Renault i kinematografia - ta wspólna historia trwa już aż 120 lat!

Model Renault Type NN produkowany w latach 1924-1929 sprzedał się w 150.000 egzemplarzy. Sześćdziesiąt lat po zakończeniu produkcji Spielberg nakręcił trzecią część serii przygód Indiany Jonesa. W jednej z bardziej znanych scen przedstawiających pogoń za czołgiem przez pustynię bierze udział czterodrzwiowa wersja Renault Torpedo z 1928 roku.

Nie da się pisać o Renault i kinie, nie wspominając o filmie „Goście, goście” (Les Visiteurs – 1993) i występującym w nim modelu Renault 4 F4 w żółtych barwach pocztowych. Wystawiona przez głównych bohaterów – Godefroya de Montmiraila (Jean Reno) i Jacquouille’a/Jacquarta (Christian Clavier) – na ciężką próbę furgonetka jest wersją vana z 1983 roku. Rok później grupa francuskich komików Les Nuls (Alain Chabat, Chantal Lauby i Dominique Farrugia) nakręciła komedię „Miasto strachu” (La Cité de la Peur) i z właściwym sobie poczuciem humoru w jednej ze scen oddała hołd Renault, przedstawiając parodię reklamy Renault Safrane w limitowanej wersji Palme d’Or.

Renault i kinematografia - ta wspólna historia trwa już aż 120 lat!

2003 rok – kolejna komedia i kolejne Renault. W filmie „Wariaci z Karaibów” (Mais qui a tué Pamela Rose) Kad Merad i Olivier Baroux podróżują żółtym Renault Fuego, na drzwiach którego widnieje napis „The famous French car of the year 1982″ („Słynny francuski samochód z 1982 roku”). W 2006 roku Clovis Cornillac w filmowej adaptacji serialu „Brygady Tygrysa” (Les Brigades du Tigre) zasiada za kierownicą Renault AX Torpedo, jednego z najpopularniejszych modeli w Europie na początku ubiegłego stulecia. W 2007 roku francuski reżyser Julien Leclercq wykorzystał na potrzeby produkcji swojego futurystycznego filmu „Przemiana” (Chrysalis) prototypy trzech modeli wypożyczone przez Renault: Talisman, Vel Satis i Koleos.

Renault i kinematografia - ta wspólna historia trwa już aż 120 lat!

W 1949 roku model Renault Nervastella został wykorzystany na planie pierwszego filmu Jacquesa Tatiego pt. „Dzień Świąteczny” (Jour de fête). Charakterystyczna, aerodynamiczna linia tyłu oraz osłona chłodnicy wzorowana na grillach modeli amerykańskich sprawiły, że model zwyciężał we wszystkich ówczesnych plebiscytach. Kilkanaście lat później, w 1964 roku, prawdziwym przebojem francuskich kin był film „Żandarm z Saint-Tropez” (Le Gendarme de Saint-Tropez) z Luisem de Funèsem w roli głównej. Patrol żandarmerii porusza się niebieskim Renault Estafette, kultowym vanem, który na stałe zapisał się w historii motoryzacji. W 1966 roku w filmie „Ne nous fâchons pas” Lino Ventura zasiadł za kierownicą Renault R8 Gordini i sprawił, że widzowie mogli cieszyć się brzmieniem silnika tego sportowego auta. W 1971 roku Tati nakręcił film „Pan Hulot wśród samochodów” (Trafic), opowiadający o przygodach tytułowego pana Hulot, konstruktora i wynalazcy zatrudnionego w jednej z francuskich firm, który na bazie modelu Renault 4L stworzył niezwykły prototyp samochodu kempingowego, wyposażonego w wiele niesamowitych gadżetów.

W 1983 roku Sean Connery po raz ostatni wcielił się w postać agenta 007 w filmie „Nigdy nie mów nigdy” (Never Say Never Again). Model Renault po raz kolejny pojawił się w przygodach agenta na usługach Jej Królewskiej Mości za sprawą niezapomnianego pościgu motocyklem za kobietą uciekającą Renault 5 Turbo 2 w malowniczej scenerii miasteczka Antibes.

W 2010 roku, dwa lata po światowym sukcesie filmu „Jeszcze dalej niż Północ” (Bienvenue chez les Ch’tis), Dany Boon wyreżyserował kolejny film „Nic do oclenia” (Rien à declarrer). Jeden z głównych bohaterów, grany przez samego reżysera, zasiada za kierownicą specjalnej wersji Renault 4 wyposażonej w 140-konny silnik!

Renault i kinematografia - ta wspólna historia trwa już aż 120 lat!

Rok później miała miejsce premiera kinowa komediodramatu „Nietykalni” (Intouchables), który okazał się najbardziej kasowym francuskim filmem wszech czasów. Do transportu wózka inwalidzkiego, którego wymaga postać grana przez aktora François Cluzeta, wybrano model Renault Kangoo Series 2 TPMR. W roku 2013 roku w filmie „Książę (prawie) z bajki” (Un prince (presque) charmant) Renault zagrało pierwszoplanową rolę na wielkim ekranie za sprawą modelu elektrycznego ZOE. W filmie łączy on ze sobą dwie skrajnie różne postacie kobiety i mężczyzny, które z pozoru dzieli praktycznie wszystko.

Pięć lat później Steven Spielberg wykorzystał samochody elektryczne Renault na planie filmu „Player One” (Ready Player One). W pogrążonym w chaosie postapokaliptycznym świecie na ulicach miasta pojawia się kilka sztuk modelu miejskiego elektrycznego pojazdu Renault Twizy.

Samochody Renault pojawiały się również w polskim kinie, m.in. w roku 1997 w filmie „Sara” w reżyserii Macieja Ślesickiego (Renault Laguna Grandtour, Renault Megane Coupe), w 1999 roku „Kiler-ów 2-óch” w reżyserii Juliusza Machulskiego (Renault Safrane, Clio, Megane Coupe), „Młode wilki 1/2” (Renault Safrane, Renault Megane Coupe, Renault Espace), w 2006 roku w filmie „Ja wam pokażę!” (Renault Modus), w roku 2010 w filmie „Trick” (Renault Clio, Megane, Renault Laguna Grandtour).

Najnowsze