
Czy właściciele samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in mogą zasilać swoje auta energią elektryczną ze źródeł odnawialnych?
Tak, mogą. W ramach niedawno podpisanej umowy przez Volkswagen Group Polska z Grupą Polenergia, właściciele aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in mogą kupować energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. To kolejny krok na drodze do bycia bardziej eko.
Volkswagen Group Polska zawarła umowę z największą polską prywatną grupą energetyczną Polenergia, w myśl, której użytkownicy elektrycznych samochodów marek Grupy Volkswagen będą mogli skorzystać z oferty zakupu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Współpraca z Grupą Polenergia odzwierciedla ambicje Volkswagena związane z dążeniem do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.
Jako pierwszy wielki koncern samochodowy Volkswagen zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym od względem emisji CO2. Elementem przyczyniającym się do realizacji tego celu są auta z rodziny ID.
Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 już w produkcji! Kiedy samochód będzie można kupić w Polsce?
Oferta przeznaczona jest dla gospodarstw domowych z całej Polski, których właściciele kupią lub są już w posiadaniu samochodu elektrycznego lub hybrydowego z oferty marek Grupy Volkswagen. Co ważne Polenergia dostarczy zieloną energię nie tylko do ładowania takiego samochodu, ale także do zasilania całego domu. Korzystanie z samochodu elektrycznego będzie więc całkowicie zeroemisyjne, nawet gdy użytkownik nie ma własnej przydomowej instalacji fotowoltaicznej.
Dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent. Właściciele samochodów Grupy Volkswagen, którzy zdecydują się podpisać umowę z Grupą Polenergia mają do wyboru trzy taryfy:
- z gwarancją ceny – umowa na 2, 3 lub 5 lat,
- z gwarancją rabatu w wysokości 5% – umowa na 2, 3 lub 5 lat,
- z gwarancją rabatu w wysokości 10% – umowa na 5 lat.
Dla pierwszych pięciuset osób przewidziana jest dodatkowa korzyść w postaci dwukrotnego ładowania akumulatora za darmo (90 kWh)!
Zainteresowani mogą się dokładniej zapoznać z ofertą TUTAJ.
Współpraca z Grupą Polenergia odzwierciedla ambicje Grupy Volkswagen, związane z dążeniem do neutralności pod względem emisji CO2. Oferowane elektryczne samochody takie jak Audi e-tron, Porsche Taycan czy powstający w Polsce Volkswagen e-Crafter, produkowane są z wykorzystaniem energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.
Debiutujący w polskich salonach we wrześniu model ID.3 jest pierwszym samochodem Volkswagena, który produkowany jest w sposób neutralny pod względem emisji CO2 z uwzględnieniem poddostawców. Tym samym, jeżeli użytkownik Volkswagena ID.3 do zasilania akumulatorów będzie wykorzystywał energię z instalacji fotowoltaicznej lub zieloną energię wyprodukowaną przez Grupę Polenergia, samochód pozostanie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu.
Przeczytaj też: Volkswagen ID.3 – początek nowej ery
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
super pomysł z energią ze źródeł odnawialnych! i bardzo eko
Anonymous - 5 marca 2021
Szanuję osób jak Sebastian – martwi się nie tylko o swoje biznesy
Anonymous - 5 marca 2021
są
Anonymous - 5 marca 2021
czy są robione badania na temat: samochody elektryczne a ekologia?