Volkswagen ID.3 – początek nowej ery
Kilka miesięcy przed oficjalną światową premierą podczas międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen ogłasza nazwę pierwszego modelu z nowej rodziny ID. Elektryczny odpowiednik Golfa nazywa się ID.3. Cyfra 3 ma podwójnie symboliczne znaczenie – wskazuje, że ID.3 należy do segmentu aut kompaktowych oraz, po Garbusie i Golfie, zaczyna trzeci ważny rozdział w historii marki.
ID.3 znajduje się w centrum zainteresowania nie tylko Volkswagena. Modele klasy kompaktowej wciąż cieszą się ogromną popularnością o czym świadczy wielkość sprzedaży samochodów tego segmentu. Cyfra 3 sygnalizuje, że rodzina ID. może powiększać się zarówno w górę, jak i w dół. Przygotowujemy wiele nowości – mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży, Marketingu i Serwisu.
ID.3 dostępny będzie z akumulatorami o trzech różnych pojemnościach, pozwalające przejechać na jednym ładowaniu od 330, 420 lub 550 km (według cyklu pomiarowego WLTP). Cena bazowej wersji ma wynosić mniej, niż 30 tys. euro, a specjalna, premierowa edycja z baterią o średniej wielkości, poniżej 40 tys. euro. Auto można już rezerwować, wpłacając zaliczkę w wysokości 1000 euro.
Do 2025 roku, dzięki ogromnym inwestycjom, Volkswagen chce zostać marką numer jeden na świecie w tej dziedzinie. Do tego czasu pojawi się ponad 20 nowych wyłącznie elektrycznych modeli, których roczna sprzedaż ma wynosić ponad milion egzemplarzy. Samochody elektryczne nowej generacji będą jednocześnie bezemisyjne i połączone w sieć.
Każdy przedstawiciel nowej rodziny elektrycznych modeli będzie nosił nazwę ID.. Podczas gdy Garbus zmotoryzował masy, a kolejne generacje Golfa wprowadzały innowacyjne rozwiązania do klasy aut kompaktowych, rodzina elektrycznych modeli ID. sprawi, że e-mobilność będzie dostępna dla szerokiego grona odbiorców.
Po rynkowym debiucie ID.3 pojawią się kolejne modele, które już dzisiaj zapowiadają samochody koncepcyjne – ID. CROZZ, ID. VIZZION i ID. ROOMZZ. One również będą miały nazwę składającą się z członu ID. i cyfry.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: