Volkswagen ID.3 – początek nowej ery

Kilka miesięcy przed oficjalną światową premierą podczas międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen ogłasza nazwę pierwszego modelu z nowej rodziny ID. Elektryczny odpowiednik Golfa nazywa się ID.3. Cyfra 3 ma podwójnie symboliczne znaczenie – wskazuje, że ID.3 należy do segmentu aut kompaktowych oraz, po Garbusie i Golfie, zaczyna trzeci ważny rozdział w historii marki.

ID.3 znajduje się w centrum zainteresowania nie tylko Volkswagena. Modele klasy kompaktowej wciąż cieszą się ogromną popularnością o czym świadczy wielkość sprzedaży samochodów tego segmentu. Cyfra 3 sygnalizuje, że rodzina ID. może powiększać się zarówno w górę, jak i w dół. Przygotowujemy wiele nowości – mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży, Marketingu i Serwisu.

ID.3 dostępny będzie z akumulatorami o trzech różnych pojemnościach, pozwalające przejechać na jednym ładowaniu od 330, 420 lub 550 km (według cyklu pomiarowego WLTP). Cena bazowej wersji ma wynosić mniej, niż 30 tys. euro, a specjalna, premierowa edycja z baterią o średniej wielkości, poniżej 40 tys. euro. Auto można już rezerwować, wpłacając zaliczkę w wysokości 1000 euro.

Do 2025 roku, dzięki ogromnym inwestycjom, Volkswagen chce zostać marką numer jeden na świecie w tej dziedzinie. Do tego czasu pojawi się ponad 20 nowych wyłącznie elektrycznych modeli, których roczna sprzedaż ma wynosić ponad milion egzemplarzy. Samochody elektryczne nowej generacji będą jednocześnie bezemisyjne i połączone w sieć.

Każdy przedstawiciel nowej rodziny elektrycznych modeli będzie nosił nazwę ID.. Podczas gdy Garbus zmotoryzował masy, a kolejne generacje Golfa wprowadzały innowacyjne rozwiązania do klasy aut kompaktowych, rodzina elektrycznych modeli ID. sprawi, że e-mobilność będzie dostępna dla szerokiego grona odbiorców.

Po rynkowym debiucie ID.3 pojawią się kolejne modele, które już dzisiaj zapowiadają samochody koncepcyjne – ID. CROZZ, ID. VIZZION i ID. ROOMZZ. One również będą miały nazwę składającą się z członu ID. i cyfry.

Najnowsze

Pijana kobieta wiozła dwójkę dzieci!

Do tragedii mogła doprowadzić wyjątkowo nieodpowiedzialna matka. Udało ją się w porę zatrzymać.

Kamery monitoringu zarejestrowały Audi jadące wężykiem po jednej z ulic Łukowa.  Kiedy auto zatrzymało się na pasie do skrętu w prawo, jeden z kierowców podbiegł do samochodu i uniemożliwił dalszą podróż. Po chwili z auta wybiegła dwójka dzieci.

Okazało się, że kierująca Audi matka dzieci miała aż 3 promile alkoholu w wydychanym powietrzu. Kobieta stanie niedługo przed sądem za jazdę na podwójnym gazie i narażenie swoich dzieci na niebezpieczeństwo.

Najnowsze

Kierowca tira idealnie podłożył się policji

Trudno nazwać świadome łamanie przepisów czymś rozsądnym. A co dopiero, kiedy robi się to mając za sobą radiowóz.

Samochodowa kamera zarejestrowała bardzo nietypową sytuację. Kierowca tira wykonał manewr wyprzedzania dokładnie na wysokości skrzyżowania i dokładnie na tym krótkim odcinku, na którym namalowana była podwójna linia ciągła. A za nim cały czas jechał radiowóz.

Mamy nadzieję, że policjanci dobitnie wyjaśnili temu kierowcy jak bardzo niebezpiecznym manewr wykonał. Gdyby ktoś wyjeżdżał z drogi podporządkowanej i popatrzył tylko w lewo, doszłoby do tragedii. Podobnie gdyby ktoś chciał skręcić w lewo i nie spojrzał w lusterko, co przecież mało który kierowca robi.

Najnowsze

Gosia Rdest objechała 9 rywalek. „Czuję niedosyt”

Niecierpliwie wyczekiwany weekend otwierający W Series za nami. Emocje sięgały zenitu. Deszcz, wiatr i zimno potęgowały napięcie. 18 najszybszych kobiet, a wśród nich Gosia Rdest, staje do rywalizacji. Kwalifikacje i wyścig odbywają się w całkowicie odmiennych warunkach atmosferycznych. Mimo kaprysów i wyzwań aury Gosia Rdest plasuje się na dziewiątej pozycji, przywożąc pierwsze punkty w klasyfikacji.

W pierwszej fazie pogoda na torze w Hockenheim nie rozpieszczała zawodników i publiczności. Lodowate porywy wiatru i strugi deszczu powitały 18 zawodniczek i fanów nowej serii wyścigowej i towarzyszyły wszystkim przez większość weekendu.  Inauguracyjny wyścig sezonu odbył się jednak na suchym torze. Aura nie dała rady duchowi rywalizacji podnosząc poprzeczkę. Walka na torze była dynamiczna i zaciekła.

Gosia Rdest dysponowała bardzo dobrym tempem przez cały czas trwania wyścigu. Dla niej był to pierwszy start za kierownicą Formuły 3. Dla niektórych zawodniczek ze stawki bolid ten nie był obcy. To zwiększało wymiar wyzwania. Pierwsza na mecie zameldowała się Jamie Chadwick z Wielkiej Brytanii. Polka, Gosia Rdest była dziewiąta. Progres Gosi widoczny z okrążenia na okrążenie, to dobry prognostyk na kolejne 5 wyścigów.

Wyniki wyścigu:

Pozycja

Kierowca

Narodowość

Okrążenia

Czas wyścigu

1

Jamie Chadwick

GBR

18

32:59.079

2

Alice Powell

GBR

18

33:00.408

3

Marta Garcia

ESP

18

33:00.771

4

Beitske Visser

NLD

18

33:02.552

5

Sarah Moore

GBR

18

33:04.850

6

Fabienne Wohlwend

LIE

18

33:06.128

7

Miki Koyama

JPN

18

33:07.890

8

Tasmin Pepper

RSA

18

33:16.215

9

Gosia Rdest

POL

18

33:17.968

10

Caitlin Wood

AUS

18

33:19.463

11

Jessica Hawkins

GBR

18

33:20.652

12

Esmee Hawkey

GBR

18

33:22.074

13

Sabre Cook

USA

18

33:22.444

14

Naomi Schiff

DEU

18

33:24.411

15

Vicky Piria

ITA

18  

33:30.836

16

Shea Holbrook

USA

18

33:45.285

17

Emma Kimilainen

FIN

DNF

 

18

Megan Gilkes

CAN

DNF

 

 

Komentując na gorąco tuż po wyścigu Gosia powiedziała:

„Pierwszy wyścig W Series na torze w Hockenheim przeszedł już do historii. To był naprawdę fantastyczny weekend. Choć tak naprawdę czuję niedosyt, że mamy tylko jeden wyścig podczas weekendu, bo chciałoby się jeszcze więcej!  Czuję głód jazdy i chęć wyprzedzania. Jestem bardzo zadowolona z minionego weekendu wyścigowego. Cel został osiągnięty. Moim celem była pierwsza dziesiątka, udało się w niej zakończyć zarówno kwalifikacje jak i wyścig. Tor przesychał co raz bardziej.. Sesja została przerwana, ponieważ jedna z zawodniczek wypadła poza tor. Sam wyścig natomiast był w kompletnie innych warunkach niż drugi deszczowy trening i kwalifikacje. Ścigaliśmy się po suchym torze. Było to bardzo wymagające dla wszystkich zawodniczek, aby przestawić się podczas wyścigu na jechanie po suchej nitce i odnaleźć swoje punkty referencyjne i punkty hamowania. Miałam bardzo dynamiczny i agresywny start. Zaraz po starcie z 10 awansowałam na 8 miejsce. Niestety popełniłam błąd na prawym nawrocie. Kosztowało mnie to stratę czterech pozycji. Spadłam na 12 miejsce, ale później na dwa okrążenia przed końcem wyścigu udało mi się awansować na miejsce 9. Cieszę się z wyniku. Za sterami bolidu czuję się coraz lepiej i szybciej. Teraz zostały tylko dwa tygodnie przerwy i jedziemy do belgijskiego Zolder, gdzie miałam już szansę startować w zeszłym roku w GT4 European Series.”

W Series, to nowy serial wyścigowy dedykowany tylko i wyłącznie dla kobiet. Podczas inauguracyjnego sezonu 2019, panie zmierzą się podczas sześciu rund, które towarzyszyć będą weekendom wyścigowym DTM. Osiemnaście kobiet z 13 różnych krajów będzie tworzyło historię motorsportu jako pierwsza w pełni kobieca seria wyścigowa single-seaterów. Każda z zawodniczek będzie miała do dyspozycji taki sam bolid Formuły 3 Tatuus T-318. Pojedynczy wyścig trwać będzie 30 minut. Wyścig poprzedzać będą kwalifikacje i dwa treningi. Pula nagród wynosi 1,5 mln dolarów.

Wyniki sobotnich kwalifikacji:

Pozycja

Kierowca

Narodowość

Okrążenia

Najlepszy czas

1

Jamie Chadwick   

GBR

11

1:58.894

2

Fabienne Wohlwend

LIE

11

2:00.624

3

Sarah Moore

GBR

10

2:01.538

4

Emma Kimilainen

FIN

10

2:01.673

5

Marta Garcia

ESP   

10  

2:01.992

6

Alice Powell 

GBR

9

2:02.729

7

Vicky Piria

ITA

11

2:03.340

8

Beitske Visser 

NLD

8

2:03.463

9

Esmee Hawkey

GBR

10

2:04.298

10

Gosia Rdest

POL

10

2:04.478

11

Jessica Hawkins 

GBR

10

2:04.616

12

Caitlin Wood 

AUS

10

2:05.529

13

Sabre Cook

USA

10

2:05.644

14

Megan Gilkes

CAN

10

2:05.676

15

Naomi Schiff

DEU

10

2:05.914

16

Tasmin Pepper

RSA

10

2:06.069

17

Miki Koyama

JPN   

10

2:06.666

18

Shea Holbrook

USA

10

2:07.112

Najnowsze

Edyta Klim

Nowe logo dla niepełnosprawnych zawodników sportów motorowych

Takie logo zawodnika niepełnosprawnego powinno być zamieszczone w widocznym miejscu na jego samochodzie. Wprowadzono także Paszport Niepełnosprawnego Kierowcy oraz Certyfikat Adaptacji Pojazdu.

W grudniu ubiegłego roku FIA utworzyła Komisję ds. Niepełnosprawności i Dostępności DAA, aby poprawić dostępność sportów motorowych dla osób niepełnosprawnych. Przewodniczącą komisji została Nathalie McGloin – jedyna kobieta na świecie, która poruszając się na wózku inwalidzkim, zdobyła licencję rajdową oraz wyścigową i startuje w zawodach. Już teraz można zauważyć pierwsze pozytywne zmiany na rzecz zawodników niepełnosprawnych.

Na Konferencji FIA w Republice Południowej Afryki wprowadzono nowe, uniwersalne logo dla niepełnosprawnych kierowców rywalizujących w sportach motorowych. Każdy niepełnosprawny kierowca powinien umieścić to logo, na czas zawodów, w widocznym miejscu na samochodzie. Pozwoli to na szybką identyfikację i pomoc w sytuacji awaryjnej. Niepełnosprawny kierowca nie zawsze może szybko opuścić pojazd, dlatego taka naklejka informacyjna przyspieszy czas działania służb ratunkowych czy obsługi toru.

Dodatkowo, oprócz Licencji Osoby Niepełnosprawnej, zawodnik/czka będzie posługiwać się Paszportem Kierowcy, w którym zawarte będą wytyczne, jak zapewnić bezpieczeństwo na zawodach przy danym typie niepełnosprawności i min. jaki czas jest potrzebny, by samodzielnie opuścić pojazd.

Do danego samochodu i kierowcy przypisany będzie także Certyfikat Adaptacji Pojazdu, w którym zawarte będą zatwierdzone zmiany dotyczące bezpieczeństwa. Certyfikat wydany przez FIA będzie zaświadczeniem, że zastosowane adaptacje są bezpieczne i odpowiednie dla kierowcy, zgodne z przepisami i nie dają kierowcy nieuczciwej przewagi nad jego konkurentami.

Oba dokumenty mają zapewnić zawodnikom równe szanse w startach na całym świecie, poprzez jasne i czytelne udokumentowanie ich niepełnosprawności, adaptacji pojazdu oraz postępowania w razie zagrożenia. Dodatkowo komisja przyznawać będzie niepełnosprawnym zawodnikom dotacje na uaktualnienie wyposażenia przeciwpożarowego do specyfikacji poziomu wysokiego FIA.

– W tym roku poczyniliśmy wielkie postępy, a wsparcie, jakie otrzymałam od prezydenta i wszystkich członków FIA, daje mi wielką pewność, że możemy osiągnąć jeszcze większy postęp w 2019 r. Kształtujemy przyszłość Motorsportu na zawsze, dzięki tym niezwykle pozytywnym krokom naprzód. Ten sport jest dla wszystkich i nie mogę się doczekać kontynuowania takiej dobrej pracy – powiedziała Nathalie McGloin.

 

Najnowsze