
Co daje hamowanie silnikiem? Nie słuchaj „doświadczonych” kierowców
Polscy kierowcy lubią mieć własne teorie i przemyślenia na temat przepisów ruchu drogowego oraz techniki jazdy samochodem. Nie zawsze takie opinie czy przyzwyczajenia są właściwe i mają coś wspólnego z poprawnym zachowaniem. Tak jest na przykład z odpowiedzią na pytanie, czy powinno się hamować silnikiem.
Spis treści
- Co radzą kierowcy w kwestii hamowania silnikiem?
- Czy podczas hamowania silnikiem samochód zużywa paliwo?
- Czy hamować z wciśniętym sprzęgłem?
Co radzą kierowcy w kwestii hamowania silnikiem?
Na temat właściwej techniki jazdy samochodem często lubią się wypowiadać szczególnie kierowcy starszej daty. Tacy, którzy uważają, że z racji posiadania prawa jazdy od paru dekad, czują się autorytetami.
Wśród takich kierowców popularna opinia głosi, że kiedy tylko jest taka możliwość, powinniśmy wrzucać luz i pozwalać pojazdowi na swobodne toczenie się. Jednostka pracuje wtedy na wolnych obrotach, więc spalanie jest minimalne, a pojazd porusza się siłą własnego pędu.
Dlatego często można usłyszeć od takich osób, że nie warto hamować silnikiem, ponieważ auto szybciej wytraci pęd i znowu będziemy musieli wciskać gaz, żeby je rozpędzić, tracąc cenne paliwo.
Kiedy zmienić opony na letnie? To trzeba wiedzieć
Czy podczas hamowania silnikiem samochód zużywa paliwo?
Opisana wyżej logika rzeczywiście się sprawdza w praktyce. Pod warunkiem, ze macie Malucha, Dużego Fiata czy inny samochód z gaźnikiem. Jeśli natomiast poruszacie się czymś nowocześniejszym, mającym silnik z wtryskiem paliwa, rady starszych kierowców są do niczego. Gdy zdejmiecie nogę z gazu i pozostawicie pojazd na biegu, nie zużywa on nic paliwa.
Taka jazda jest też bezpieczniejsza – pojazd lepiej reaguje na ruchy kierownicy, gdy hamujemy silnikiem (lekko dociążony jest wtedy przód) i w każdej chwili możemy dodać gazu, żeby przyspieszyć. Hamowanie silnikiem i jazda w sposób przewidujący, pozwalają tez na oszczędzanie hamulców, co jest kolejną korzyścią.
Czy hamować z wciśniętym sprzęgłem?
Niektórzy kierowcy preferują jeszcze inny styl jazdy, poruszając się z wciśniętym sprzęgłem. Przekonani są, że to taka metoda wykorzystania pędu samochodu pozwala szybciej reagować.
Wiecie już, że powstrzymywanie się od hamowania silnikiem, nie poprawia spalania. Za to jazda na wciśniętym sprzęgle bardzo przyspiesza jego zużycie. Wymiana tego elementu może iść w tysiące złotych.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Komentarze:
Marek praktyk - 2 marca 2024
Nie dpoatrzylem się żadnej bzdury w tym artykule jest tak jak pisze autor, teraźniesze silniki sterowane są elektrycznym sterowaniem obrotami silnika. Podczas hamowania silnikem odcinane jest dawkowanie paliwa do uzyskania wolnych obrotów położenie pedała gazu równe jest zero i paliwo w tym czasie nie jest dostarczane
Stanisław - 2 marca 2024
Ciekawe czy autor może podać wyniki badań/testów popierajacych prezentowaną tezę…
Halina KowSka - 2 marca 2024
Autor artykułu to typowy ignorant wierzący we wskazania komputera ,który ma celowo wgrane złe oprogramowanie.Podobnie jak „ekologiczne” niemieckie auta eksportowane do USA !!! Silnik który pracuje zawsze zużywa paliwo! Jazda z górki na luzie spowoduje że dalej zajedziesz i spalisz mniej.Skąd wiem ? Jeżdżę codziennie do pracy toyotą corollą i próbowałem już różnych opcji.Ta jest najwłaściwsza.
Jan kowSki - 2 marca 2024
Autor to typowy ignorant wierzący we wskazania komputera który ma celowo złe oprogramowanie.Podobnie jak „ekologiczne” niemieckie auta eksportowane do USA !!! Silnik który pracuje zawsze zużywa paliwo! Jazda z górki na luzie spowoduje że dalej zajedziesz i spalisz mniej.Skąd wiem ? Jeżdżę codziennie do pracy toyotą corollą i próbowałem już różnych opcji.Ta jest najwłaściwsza.
Jan kowalski - 2 marca 2024
Autor to typowy ignorant wierzący we wskazania komputera który ma celowo złe oprogramowanie.Podobnie jak „ekologiczne” niemieckie auta eksportowane do USA !!! Silnik który pracuje zawsze zużywa paliwo! Jazda z górki na luzie spowoduje że dalej zajedziesz i spalisz mniej.Skąd wiem ? Jeżdżę codziennie do pracy toyotą corollą i próbowałem już różnych opcji.Ta jest najwłaściwsza.
Jan kowalski - 2 marca 2024
Autor to typowy ignorant wierzący we wskazania komputera który ma celowo złe oprogramowanie.Podobnie jak „ekologiczne” niemieckie auta eksportowane do USA !!! Silnik który pracuje zawsze zużywa paliwo! Jazda z górki na luzie spowoduje że dalej zajedziesz i spalisz mniej.Skąd wiem ? Jeżdżę codziennie do pracy toyotą corollą i próbowałem już różnych opcji.Ta jest najwłaściwsza.
Jan kowalski - 2 marca 2024
Autor to typowy ignorant wierzący we wskazania komputera który ma celowo złe oprogramowanie.Podobnie jak „ekologiczne” niemieckie auta eksportowane do USA !!! Silnik który pracuje zawsze zużywa paliwo! Jazda z górki na luzie spowoduje że dalej zajedziesz i spalisz mniej.Skąd wiem ? Jeżdżę codziennie do pracy toyotą corollą i próbowałem już różnych opcji.Ta jest najwłaściwsza.