Znamy zwycięzcę Car of the Year 2024!
Po pandemicznej przerwie ruszają targi motoryzacyjne Geneva Motor Show, a punktem otwierającym było ogłoszenie wyników konkursu Car of the Year 2024. Jaki samochód zdobył tytuł auta roku 2024?
Spis treści
Konkurs Car of the Year 2024 reprezentowało 59 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów świata. Każdy juror nominuje siedem nowych samochodów, które trafiły do sprzedaży przed końcem poprzedniego roku kalendarzowego, a siedem samochodów, które uzyskały największą liczbę głosów, tworzy ostateczną listę finalistów.
Car of the Year 2024 wygrywa Renault Scenic E-Tech
Główne kryteria, według których jury ocenia samochód to: ogólny design, komfort, bezpieczeństwo, ekonomiczność, prowadzenie i ogólna przydatność do ruchu drogowego, osiągi, funkcjonalność, ogólne wymagania środowiskowe, zadowolenie kierowcy i stosunek jakości do ceny.
Elektryczny Renault Scenic E-Tech zdobył w sumie 329 głosów, co zapewniło mu zwycięstwo. Scenic E-Tech to SUV segmentu C, oferujący silniki elektryczne o mocach od 170 do 220 KM, a mocniejszym wariancie zapewnia zasiąg do nawet 620 km.
Renault Scenic E-Tech kosztuje w Polsce co najmniej 202 900 zł.
Car of the Year 2024 – finałowa siódemka
BMW Serii 5 G60
Jakie inne auta brały udział w konkursie Car of the Year 2024? Zaraz za francuskim SUVem uplasowało się BMW Serii 5 z 308 punktami w kieszeni.
Nowa „piątka” po raz pierwszy oferuje w pełni elektryczny napęd, jako BMW i5. W gamie silnikowej nie zabrakło także wersji benzynowej oraz diesla. Wersja sedan mierzy aż 506 cm długości, a kombi czyli Touring po złożeniu tylnej kanapy może pomieścić aż 1700 litrów bagażu.
Nowe BMW serii 5 kosztuje w Polsce co najmniej 255 tys. zł. Za elektryczne i5 zapłacimy przynajmniej 345 tys. zł.
Peugeot 3008
Podium Car of the Year 2024 z wynikiem 197 punktów zamyka nowy Peugeot 3008 występuje w Polsce w dwóch odmianach silnikowych – jako miękka hybryda oraz pełny elektryk. Miękka hybryda ma trzy cylindry i pojemność 1.2. Ta oferuje 136 KM, a moc przekazywana jest poprzez 6-biegową automatyczną i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Elektryk, czyli Peugeot e-3008 posiada akumulator o pojemności 74 kWh i z 210-konny silnik elektryczny.
Cennik Peugeota 3008 otwiera wersja Allure za 169 900 złotych. Elektryczny e-3008 to już wydatek co najmniej 233 600 zł.
Kia EV9
Elektryczna Kia EV9 to 5-metrowy gigant, który ma oferować komfort i luksus z klasy wyższej za przystępne pieniądze. Auto występuje w dwóch wariantach silnikowych – 203 oraz 384 KM. W obydwu przypadkach mamy do czynienia z akumulatorem o pojemności 99.8 kWh. Zasięg, w zależności od wersji wynosi 505-563 km.
Kia EV9 z 203-konnym silnikiem w podstawowej wersji Earth kosztuje 323 900 zł.
Volvo EX-30
Volvo EX30 występuje w wersji z jednym elektrycznym silnikiem o mocy 272 KM lub z dwoma silnikami na obydwu osiach, wówczas łączna moc układu to 428 KM. Zasięg słabszej wersji wynosi do 476 km, a mocniejszej do 450 km. Obydwie mają akumulator o pojemności 64 kWh.
Samochód jest dostępny w Polsce za co najmniej 169 900 zł za wersję z tylnym napędem i akumulatorem o mniejszej pojemności (49 kWh). Topowa odmiana o mocy 428 KM kosztuje 229 900 zł.
BYD Seal
Ten model jest zaskoczeniem, bo pochodzi z Chin. Jak widać, samochody z Państwa Środka stają się coraz lepsze i doceniane przez międzynarodowe jury. BYD Seal bierze na celownik Teslę 3 i oferuje nawet 700 km zasięgu.
Najtańszy BYD Seal kosztuje 198 000 zł, posiada akumulator o pojemności netto 82.5 kWh, jego prędkość maksymalna to 180 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5.9 s.
Toyota C-HR
Japoński crossover to jedyny samochód w konkursie Car of the Year 2024 nie oferowany w wersji czysto elektrycznej. C-HR występuje jako hybryda z silnikiem 1.8 o mocy 140 KM lub mocniejszym 2.0 197 KM.
Ceny nowej Toyoty C-HR startują od 139 900 zł.
Najnowsze
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Właśnie zakończyła się tegoroczna edycja konkursu Car of the Year Polska. W tym roku zwycięzcą została Dacia Duster, zdobywając 69 punktów i najwyższe uznanie ośmiu jurorów. -
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
-
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Zostaw komentarz: