
Renault 5 E-Tech zadebiutuje w Genewie. Na pewno już je widziałeś
Renault 5 było kiedyś świetnym autem miejskim, z kultowym już ściętym tyłem. Teraz francuska marka przygotowuje elektrycznego następce. Renault 5 E-Tech zadebiutuje podczas zbliżającego się Geneva Motor Show.
Pierwsze Renault 5 zaprezentowano w 1972 roku. Kultowy mały samochód stał się ikoną i zmotoryzował wiele krajów w Europie. W styczniu 2021 roku francuska marka pokazała prototyp – Renault 5 E-Tech Prototype, które było hołdem dla ikonicznego poprzednika. Teraz nowe Renault 5 E-Tech ma zadebiutować podczas zbliżających się targów w Genewie.

Renault 5 E-Tech – co już o nim wiemy
Elektryczne Renault 5 E-Tech o długości zaledwie 3,92 m jest w każdym calu samochodem miejskim. Akumulator o pojemności 52 kWh ma zapewnić zasięg do 400 km (według normy WLTP). Ta pojemność baterii będzie pierwszą dostępną po otwarciu zamówień, a w późniejszym okresie pojawi się mniejszy wariant o mocy 40 kWh.
Auto zbudowano na nowej platformie AmpR Small, zaprojektowanej z myślą o prawdziwej przyjemności z jazdy. Wielowahaczowe zawieszenie tylne, zwykle spotykane tylko w pojazdach z wyższych segmentów rynku ma zapewnić doskonałą stabilność i przyczepność.
Co ciekawe, na pokładzie znajdzie się dwukierunkowa ładowarka pokładowa, a elektryczne Renault 5 E-Tech będzie pierwszym pojazdem produkcyjnym wyposażonym w technologię V2G (vehicle-to-grid). Ta technologia umożliwia autu dostarczanie energii do sieci, innymi słowy samochód elektryczny posłuży jako bank energii, a potem będzie mógł odebrać oddany prąd z powrotem. To pozwoli kierowcom elektrycznych Renault 5 E-Tech zaoszczędzić pieniądze na ładowaniu i obniżyć całkowity rachunek za energię elektryczną, sprzedając ją z powrotem do sieci.
Podstawowa cena elektrycznego Renault 5 E-Tech będzie wynosić około 25 000 euro, co będzie porównywalną ceną hybryd segmentu B. Nowy pojazd zostanie zaprezentowany 26 lutego podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.
Renault 5 to legenda
Warto pamiętać, że kończące 52 lata Renault 5 to model będący symbolem popkultury, wzbudzający pokolenia kierowców swoją fascynacją. W ciągu 24 lat, od 1972 do 1996 roku, wyprodukowano 5 580 626 egzemplarzy tego modelu. Renault 5 E-Tech ma być nowoczesnym następcą „piątki” w postaci samochodu elektrycznego. Czy powtórzy sukces poprzednika?
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: