Buell Motorcycles wraca do gry! Producent wznawia produkcję motocykli po 12 latach przerwy
Buell Motorcycles planuje wypuścić na rynek cały szereg amerykańskich superbike'ów.
Buell Motorcycles z siedzibą w Michigan właśnie wybudził się z 12-letniego snu i planuje wypuścić co najmniej 10 modeli do 2024 roku. Firma powstała w 1983 roku, stopniowo stała się częścią Harley-Davidson w latach 90., i został bezceremonialnie zamknięta w 2009 roku po przetrwaniu recesji.
Teraz Buell Motorcycles wraca do gry! Został właśnie zakupiony przez Erik Buell Racing Motorcycles, firmę założoną w 2009 roku przez Erika Buella po tym, jak Harley-Davidson zamknął Buell Motorcycles.
Wtedy i teraz Buell koncentruje się na szybkości. Wznowiono produkcję modeli opartych na platformie 1190 w zakładzie w Grand Rapids w stanie Michigan. Asortyment obejmuje modele 1190RX, 1190SX oraz model terenowy o nazwie 1190HCR.
{{ image(34553) }}
Przeczytaj też: Ducati Smart Jacket, czyli kamizelka wyposażona w poduszkę powietrzną dla bezpieczeństwa każdego motocyklisty
Przedstawiony na zdjęciu Hammerhead 1190RX jest napędzany silnikiem V-twin o pojemności 1190 centymetrów sześciennych. Rozwija 185 KM przy 10600 obr/min i 138 Nm momentu obrotowego przy 8200 obr/min. To naprawdę imponujące liczby, jeśli weźmiemy pod uwagę, że motocykl waży 190 kilogramów bez paliwa.
1190RX czuje się jak w domu na torze wyścigowym, a 1190SX jest bardziej ulicznym modelem, chociaż jest napędzany tym samym silnikiem. Ewolucja terenowa 1190 o nazwie Super Touring powinna dołączyć do gamy modeli w 2023 roku.
Buell Motorcycles nie zamierza utknąć w segmencie superbike’ów. Producent zapowiada, że poszerzy gamę swoich modeli o dirt, dual-sport, touring i cruiser, a także doda silniki o średniej i małej pojemności do swojego arsenału, aby uczynić swoje motocykle dostępnymi dla szerszej publiczności. Ponoć firma jest również otwarta na stworzenie modelu elektrycznego.
Przeczytaj też: „I GO for Niki” – dziennik podróży motocyklowych, dedykowanych niepełnosprawnemu synowi
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: