Karolina Chojnacka

BMW zostało głównym partnerem Gallery Weekend Berlin 2020

Od 11 do 13 września potrwa 16. edycja Gallery Weekend Berlin, gdzie swoje prace wystawiają zarówno wschodzący artyści, jak i ci z już ugruntowaną pozycją na rynku sztuki. BMW wspiera Gallery Weekend od samego początku istnienia imprezy i ponownie zapewni tradycyjny transport VIP do galerii.

Ze względu na pandemię koronawirusa w tym roku Gallery Weekend Berlin został przełożony z wiosny na wczesną jesień.

Wszystkie galerie biorące udział w wydarzeniu będą otwarte dla wszystkich mieszkańców Berlina oraz odwiedzających go turystów w sobotę 12 września i niedzielę 13 września 2020 roku,  codziennie od 12:00 do 19:00.

Galerie oferują wysokiej jakości program wystaw, w tym wystawy wschodzących artystów jak Ambera Wellmann, Nora Kapfer i Tamina Amadya, a także uznanych twórców jak Thomas Schütte, Olafur Eliasson, Isa Genzken, Phillipe Parreno, Ugo Rondinone, Andreas Gursky, Miriam Cahn, Rosemary Mayer, Raimund Girke i Gotthard Graubner.

Przeczytaj też: Nowa submarka BMW: BMW i

Zainicjowany w 2005 roku w Berlinie, Gallery Weekend prezentuje różne wystawy w galeriach rozsianych po całym mieście. W trakcie wydarzenia można zobaczyć żywotną pracę galerii, które promują i wspierają swoich artystów, współpracując z nimi, aby stworzyć innowacyjne i skłaniające do myślenia wystawy. Gallery Weekend jest idealną okazją do odkrywania nowych nazwisk w świecie sztuki lub pogłębienia dotychczasowych pasji.

Oprócz Gallery Weekend lista długoterminowych zobowiązań na rzecz sztuki w stolicy Niemiec w wykonaniu BMW obejmuje także Berlińskie Biennale Sztuki Współczesnej, Preis der Nationalgalerie i stowarzyszone Förderpreis für Filmkunst, a także współpracę z Soho House.

Przeczytaj też: BMW M4 vs. BMW i8 – które auto wygra? Film

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Volkswagen Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in już dostępny na polskim rynku. Znamy jego cenę!

Do oferty Volkswagena na polskim rynku dołączył właśnie Golf GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm.

Jako pierwszy wielki koncern samochodowy Volkswagen zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym od względem emisji CO2.

Volkswagen Golf GTE, z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, został wyposażony w 1,4-litrowy benzynowy silnik z turbosprężarką o mocy 150 KM oraz jednostkę elektryczną rozwijającą 116 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i może się rozpędzić maksymalnie do 225 km/h.

Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu, samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przechodzi w hybrydowy tryb pracy.

Zasięg nowego Golfa GTE  w trybie zeroemisyjnym wynosi 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora.

Volkswagen Golf GTE z napędem hybrydowy typu plug-in już dostępny na polskim rynku. Znamy jego cenę!

Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 już w produkcji! Kiedy samochód będzie można kupić w Polsce?

W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, ale może go też zwiększyć lub  zmniejszyć. Dzięki temu kierowca może, na przykład. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji.

Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.

Ceny Golfa GTE na polskim rynku rozpoczynają się od 169 890 złotych.

Przeczytaj też: Volkswagen ID.3 1ST – znamy ceny i wyposażenie!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Fabryka Volvo we Wrocławiu będzie produkować elektryczne autobusy dla norweskich miast

Firma Vy Buss Norge złożyła zamówienie na elektryczne autobusy Volvo, które będą woziły pasażerów w miastach Drammen i Ålesund. Wszystkie pojazdy będą produkowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo.

Jednym z celów środowiskowych Norwegii jest osiągnięcie poziomu zerowej emisji zanieczyszczeń przez wszystkie autobusy miejskie do 2025 roku.

W lutym 2019 roku w Drammen rozpoczęto eksploatację sześciu autobusów Volvo 7900 Electric. Jesienią tego roku dołączą do nich kolejne 22 pojazdy szwedzkiej marki, z czego dwa to modele o dużej pojemności, mogące przewozić do 120 pasażerów.

Przeczytaj też: Volvo rozwija auta elektryczne

Dla miasta Ålesund, Vy Buss zamówił dziesięć autobusów 7900 Electric, jest to część większego zamówienia, które obejmuje łącznie 66 pojazdów Volvo.

Ole Engebret Haugen, prezes Vy Buss AS, powiedział:

Volvo Buses towarzyszy nam od samego początku naszej „elektromobilnej podróży” , a nasza współpraca oparta jest na solidnych fundamentach. Volvo produkuje autobusy dobrej jakości, a rozległa sieć dilerów i punktów serwisowych ma dla nas ogromne znaczenie.

Svenn-Åge Lökken, dyrektor sprzedaży Volvo Bussar Norge, dodał:

Coraz więcej miast w Europie decyduje się na poprawę stanu środowiska i tworzenie nowych możliwości planowania przestrzeni miejskiej poprzez stopniową elektryfikację transportu publicznego. Tylko w ciągu ostatniego roku otrzymaliśmy z Norwegii i Szwecji zamówienia na ponad 300 zelektryfikowanych autobusów, w tym ostatnie zamówienia dla Drammen i Ålesund. Wspólnie z przewoźnikami i urbanistami kontynuujemy opracowywanie rozwiązań transportowych dla zrównoważonego, zasilanego elektrycznie transportu publicznego, spełniającego wyjątkowe wymagania każdego miasta.

Dostawy rozpoczną się pod koniec tego roku, a do lata 2021 roku Vy Buss ma dysponować flotą składającą się ze 150 elektrobusów. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce Volvo we Wrocławiu.

Przeczytaj też: Volvo przedstawia system autonomicznego parkowania

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Hennessey przebuduje Ram 1500 TRX na sześciokołowca

Pojazd będzie nazywać się Mamut. Zostaną zbudowane tylko trzy egzemplarze.

Pomiędzy sześciokołowymi pick-upami Hennessey VelociRaptor 6×6 i Goliath 6×6, opartymi odpowiednio na pick-upach  Forda i GM, pojawi się nowy pojazd oparty na Ramie.

Hennessey Performance opiera swój najnowszy projekt na Ram 1500 TRX.

Przeczytaj też: RAM 1500 TRX – najszybszy i najwszechstronniejszy pick-up świata? Znamy jego cenę!

Hennessey nazywa swoją nową sześciokołową bestię Mamutem. Tuner z Teksasu rezygnuje z potężnego silnika Hellcat na rzecz silnika Mopar Hellephant. Hellephant to turbodoładowany silnik V8 o pojemności 7 litrów, który fabrycznie ma moc 1000 koni mechanicznych. Hennessey mówi, że wyciągną z niego 1200 koni mechanicznych.

Mamut będzie również wyposażony w napęd na sześć kół, wydłużoną ramę, aby pomieścić dodatkowe koła i opony. Na liście modyfikacji znajdzie się także terenowe zawieszenie, duże opony, stalowe zderzaki, dodatkowe światła i niestandardowe wnętrze.

Hennessey przebuduje Ram 1500 TRX na sześciokołowca

Hennessey planuje zaoferować Mamuta potencjalnym nabywcom za  500 000 dolarów, ale zostaną wyprodukowane tylko trzy egzemplarze. Firma rozpocznie przyjmowanie zamówień 4 września w południe czasu centralnego. Jeśli chcesz złożyć zamówienie, bądź gotowy z telefonem o umówionej godzinie i zadzwoń pod numer 1-800-897-0426.

Przeczytaj też: Ram 1500 TRX Launch Edition, marzenie każdego polskiego „rolnika”, wyprzedany w 3 godziny!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Odnowiony Peugeot 5008 – zaprojektowany tak, by zwiększyć przyjemność z jazdy

Peugeot jest obecnie liderem na europejskim rynku kompaktowych SUV-ów ze swoimi modelami 5008 i 3008. Teraz marka z dumą prezentuje nowego SUV-a Peugeot 5008.

Od czasu premiery SUV-a Peugeot 5008 w 2017 roku, wyprodukowano ponad 300 000 tych samochodów, osiągając tym samym znakomite wyniki komercyjne zarówno w Europie, jak i na świecie. Teraz marka z dumą prezentuje odnowego SUV-a Peugeot 5008.

Zaprojektowany z myślą o doskonałości, nowy Peugeot 5008 ma towarzyszyć kierowcą w codziennych zadaniach i w czasie wolnym. To samochód stworzony, by przesuwać granice możliwości. Zapewni wsparcie w codziennych wyzwaniach i w czasie wolnym. Modularne wnętrze, które można dowolnie kształtować, zapewnia możliwości przewozu nawet 7 osób, w warunkach zapewniających przyjemność z jazdy i komfort.

Przeczytaj też: Peugeot 3008 – nowy SUV wyposażony w dwie opcje silników hybrydowych

Dzięki odważnemu, nowemu stylowi z przeprojektowanym przodem, nowymi tylnymi światłami w pełni LED, nowymi kolorami nadwozia i nową opcją „Black Pack”, Peugeot 5008 ustanawia nowe kanony stylistyczne, stając się jednocześnie bardziej okazałym i nowoczesnym. 

Nowy SUV jest wyposażony w najnowsze technologie, a Peugeot i-Cockpit potęguje doznania użytkowników dzięki wysokiej jakości odbiornikowi z wyświetlaczem, nowemu 10-calowemu ekranowi dotykowemu o wysokiej rozdzielczości. Dodatkowo zapewnia większe bezpieczeństwo dzięki najnowszym rozwiązaniom wspomagającym prowadzenie.

Odnowiony Peugeot 5008 – zaprojektowany, by zwiększyć przyjemność z jazdy

W nowym Peugeotcie 5008 zastosowano nową strukturę komercyjnej gamy, wprowadzoną niedawno w Peugeot 308 – składa się z analogicznych wersji co niedawno wprowadzona gama PeugeotT 308. Obejmuje trzy poziomy wyposażenia. Dodatkowe wyposażenie jest dostępne w postaci pakietów.

W zależności od kraju sprzedaży, nowego SUV-a Peugeot 5008 można kupić na stronie internetowej „Peugeot Store”, która oferuje w 100% cyfrowy zakup, wymianę, finansowanie i dostawę.

Przeczytaj też: 210-lecie marki Peugeot

Najnowsze