Nowa submarka BMW: BMW i – galeria
Submarka firmy BMW oznaczona iliterą "i", ma się skupiać na rozwoju ekologicznych rozwiązań transportowych. W 2013 roku jako pierwsze na rynku zadebiutują dwa modele nowego brandu - BMW i3 oraz BMW i8.
Czyżby tak właśnie miały wyglądać nowe modele BMWi: BMW i3 oraz BMW i8? |
![]() |
fot. BMW
|
Idą zmiany. Ewidentnie. Jeśli jedna z najbardziej uznanych marek premium decyduje się na stworzenie submarki, pod którą ma zamiar produkować samochody „przyszłości”, to oznacza, że niebawem podobnych projektów możemy spodziewać sie u innych marek. Co więcej, w najbliższych latach BMW Group poszerzy znacznie ofertę usług komunikacyjnych. Aby tego dokonać, w Nowym Jorku powołano do życia spółkę typu venture capital o nazwie BMW i Ventures.
Logo submarki: BMW i |
![]() |
fot. BMW
|
BMW i projektuje pojazdy i oferuje usługi powstające od 2007 roku w ramach projektu „i”- think tank, badający ekologiczne rozwiązania transportowe. Jest to odpowiedź koncernu na zmieniające się potrzeby klientów takie jak rosnący popyt na alternatywne układy napędowe, np. elektryczne czy hybrydowe systemy napędowe. Wg producenta w ogromnych metropoliach bardzo pożądane są rozwiązania, które w inteligentny sposób łączą zalety różnych koncepcji komunikacyjnych.
Model BMW i3 – uprzednio znany jako BMW Megacity – będzie w ofercie firmy pierwszym seryjnie produkowanym miejskim pojazdem z całkowicie elektrycznym napędem. Zaś model BMW i8 oparto na pojeździe koncepcyjnym BMW Vision EfficientDynamics. Napęd hybrydowy typu plug-in ma łączyć w sobie sportowe możliwości ze zużyciem paliwa i poziomem emisji małego samochodu osobowego.
Oba modele powstały w oparciu o koncept konstrukcyjny LifeDrive. Do aluminowej płyty podłogowej przymocowano elementy układu napędowego oraz kabinę, której szkielet wykonano z wytrzymałych i lekkich włókien węglowych zatopionych w żywicy epoksydowej (CFRP). Oba samochody od początku zaprojektowano z myślą o alternatywnych układach napędowych. Wykorzystano do tego innowacyjną architekturę oraz materiał CFRP, co pozwoliło praktycznie zniwelować dodatkową masę jaka powstała w chwili dodania zespołu akumulatorów.
Podobnie jak i3 model i8 również produkowany będzie w fabryce firmy BMW w Lipsku. Mimo różnego charakteru, w obu pojazdach stosowane będą identyczne komponenty – silniki elektryczne, elektronika napędowa oraz wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe.
BMW i3 i BMW i8 – bryła samochodów. |
![]() |
fot. BMW
|
Oba auta zapowiadają nowe trendy w designie. |
![]() |
fot. BMW
|
BMW i zamierza oferować usługi klasy premium zupełnie niezależne od samochodu. Chodzi o rozwiązania transportowe dostosowane do indywidualnych potrzeb w nieograniczonej sieci wszystkich produktów i usług klasy Premium. Szczególny nacisk zostanie położony na rozwiązania, które poprawią wykorzystanie już istniejących miejsc parkingowych oraz na użycie inteligentnych systemów nawigacji oferujących informacje lokalne i intermodalne planowanie trasy, a także stworzenie sieci wypożyczalni pojazdów klasy premium.
Pierwszą firmą, w którą zainwestowała spółka BMW i Ventures, jest nowojorska My City Way, proponująca aplikacje na telefony komórkowe, która oferuje użytkownikom w ponad 40 amerykańskich miastach informacje o transporcie publicznym, wolnych miejscach parkingowych oraz lokalnej rozrywce. Kolejne 40 miast zostanie wkrótce częścią globalnej sieci, a jednym z nich będzie Monachium – siedziba BMW Group.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: