BMW stawia kolejny krok na drodze do bycia eko. Co tym razem wymyślił producent?
To już nie jest chwilowa moda. Większość producentów samochodów coraz częściej i chętniej sięga po materiały z recyklingu, dba o zrównoważony łańcuch dostaw, inwestuje w przyjazne dla środowiska rozwiązania i angażuje się w akcje zwiększające wiedzę na temat zmian klimatycznych.
BMW nawiązuje współpracę z WWF Niemcy i startuje z nową inicjatywą mającą na celu ochronę głębin morskich. BMW Group wspólnie z innymi przedsiębiorstwami z różnych branż zobowiązuje się do powstrzymania od wykorzystywania minerałów pozyskiwanych z głębin morskich oraz od finansowania wydobycia głębinowego do momentu, aż konsekwencje wydobycia głębinowego zostaną w całości naukowo zbadane i będzie można zagwarantować odpowiednią ochronę środowiska morskiego.
Z powodu ogólnie wzrastającego popytu na surowce, złoża w głębinach morskich wzbudzają ostatnio coraz większe zainteresowanie. Szczególną uwagę przedsiębiorstw wydobywczych zwracają między innymi konkrecje manganowe, bogate w kobalt skorupy żelaza i manganu, jak również złoża masywnych siarczków oraz osady rudy. Niektórzy specjaliści widzą w tym atrakcyjną alternatywę dla minerałów pochodzących z górnictwa lądowego. Wielu ekspertów ma jednak wątpliwości co do środowiskowych skutków górnictwa morskiego.
Przeczytaj też: Trofea Extreme E na ratunek morskim zwierzętom
Patrick Hudde, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw i zarządzania pośrednim nabywaniem surowców BMW Group, wyznał:
BMW Group dąży do tego, aby stać się jednym z najbardziej zrównoważonych producentów samochodów i wprowadza wysokie standardy w swoich łańcuchach dostaw. W szczególności pozyskiwanie zasobów wymaga najwyższej ostrożności. W chwili obecnej wiedza naukowa nie jest wystarczająca, aby dokonać oceny zagrożeń ekologicznych wynikających z górnictwa morskiego. W związku z tym surowce pochodzące z górnictwa głębinowego nie są obecnie rozwiązaniem dla BMW Group.
Działania te wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju, którą kieruje się ostatnio BMW i kładzie nacisk na zamknięty i efektywny obieg materiału. Jej celem jest wyraźne zwiększenie udziału materiałów z surowców wtórnych w pojazdach. Już dzisiaj firma używa 50% aluminium, 25% stali i do 20% termoplastu pochodzących z recyklingu. Te wskaźniki powinny w przyszłości wzrosnąć. Zwiększone wykorzystanie materiałów wtórnych w dłuższej perspektywie pomoże zmniejszyć zapotrzebowanie na surowce pierwotne.
{{ gallery(3171) }}
Przeczytaj też: Przekształcą śmieci w części samochodowe. Recykling w motoryzacji wchodzi na wyższy poziom
Ponieważ BMW przestrzega w łańcuchach dostaw wysokich standardów zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do surowców, w przyszłości, aby móc pracować z niemieckim producentem, dostawcy surowców będą musieli między innymi uzyskać certyfikację Inicjatywy na rzecz Odpowiedzialnego Górnictwa (Initiative for Responsible Mining Assurance – IRMA).
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: