
Bernie Ecclestone przeciwny kobietom w F1
Szara eminencja Formuły 1, Bernie Ecclestone, znów trafił na świecznik z powodu swoich poglądów. Tym razem na celownik trafiły kobiety w Formule 1. Ekscentryczny miliarder twierdzi, że są one zbyt słabe by startować w najbardziej elitarnej serii wyścigów.
Ecclestone jest znany ze swoich kontrowersyjnych osądów. Tym razem skupił się na kobietach w Formule 1. Magnat Formuły 1 stwierdził, że kobiety nie są fizycznie zdolne do bardzo szybkiej jazdy w F1 i nie byłyby w tej dziedzinie traktowane poważnie.
Szef Formuły 1 zupełnie zignorował fakt, że niedawno do tej serii przymierzała się Danica Patrick, a przez kilka sezonów Susie Wolff była jednym z kierowców testowych Williamsa.
Kilka lat wcześniej również wypowiadał się w kwestii kobiet w Formule 1. Wtedy jego wypowiedź miała zabrzmieć żartobliwie, a wywołała powszechne zażenowanie. Wspomniał wtedy, że chętnie zobaczyłby dobrego kierowcę-kobietę za kółkiem, ale obawiałby się urlopu macierzyńskiego.
Mimo że Ecclestone nie ukrywa swojego sprzeciwu wobec kobiet w Formule 1, to nie neguje ich obecności w innych dziedzinach motorsportu. Jakiś czas temu zasugerował nawet stworzenie specjalnej serii zawodów przeznaczonych wyłącznie dla kobiet.
Na pierwszą reakcję na jego słowa nie trzeba było długo czekać. Swoje oburzenie wyraziła Pippa Mann, która kilkukrotnie brała udział w wyścigach Indianapolis 500. „Może ktoś powinien mu uświadomić, że w IndyCar nie ma wspomagania kierowcy, a kobiety są wystarczająco silne, by prowadzić te samochody” – odpowiedziała za pomocą Twittera.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: