Danica Patrick nie trafi do F1. Zostaje w Nascar

Na liście nazwisk, które mogą się pojawić w przyszłym sezonie w bolidzie F1 ekipy Stewart-Haas, nie pojawi się amerykańska gwiazda. Danica Patrick zadecydowała o swojej dalszej przyszłości.

O Danice Patrick mówiono już od jakiegoś czasu w kontekście przesiadki do Formuły 1. Sama jednak dementowała te plotki, mówiąc iż nie zamierza przeprowadzać się do Europy. Plotki podsycali jednak szefowie ekipy, którzy wspominali jej nazwisko w kontekście występów w F1.

W bolidzie F1 zasilanym silnikiem Ferrari zasiądą raczej takie nazwiska jak Jean-Eric Vergne lub Nico Hulkenberg. W grę wchodzi także nowicjusz, Alexander Rossi.

Danica Patrick skupi się na sezonie Nascar. Niedawno zawodniczka pozyskała nowego sponsora. Jest nim firma Nature`s Bakery, działająca w branży ekologicznej żywności. 

Do tej pory Patrick wystartowała w 105 wyścigach serii Nascar. Sześciokrotnie kończyła zawody w pierwszej dziesiątce, raz udało sie jej wygrać kwalifikacje. W obecnym sezonie notuje życiową formę, zajmując 21 miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.

Najnowsze

Drogówka ma nową broń na kierowców

Policja korzysta z coraz nowszych zdobyczy techniki celem wyłapywania wykroczeń na polskich drogach. Tym razem żywiecka drogówka chwali się, w jaki sposób wykorzystuje aparat z teleobiektywem.

Funkcjonariusze policji w Żywcu mogą od jakiegoś czasu korzystać z aparatu lustrzanego wyposażonego w teleobiektyw. Urządzenie służy im do wyłapywania wykroczeń polegających przeważnie na rozmowie przez telefon w czasie jazdy. Dodatkowo mogą też wychwycić, czy kierowca i pasażerowie podróżują bez zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Aparat pozwala na uzyskanie dużego przybliżenia, dzięki zastosowaniu teleobiektywu. Policjant już z daleka widzi, czy kierujący popełnia wykroczenie, a na dodatek może to uwiecznić na fotografii. 

Po zatrzymaniu kierowca może zobaczyć pamiątkową fotografię, a następnie zadecydować czy przyjmie mandat. Przypominamy, że za rozmowę przez telefon komórkowy podczas jazdy grozi mandat w wysokości 200 złotych oraz 5 punktów karnych. Za brak pasów czeka mandat w wysokości 100 złotych oraz 4 punkty karne.

Najnowsze

Przyłapała policjantów, dostała wysoką karę

Pewna Hiszpanka postanowiła uwiecznić na fotografii wykroczenie popełnione przez funkcjonariuszy policji. Zamiast pochwały od komendanta dostała jednak wysoki mandat.

Kilka dni temu obywatelka Hiszpanii przyłapała policyjny radiowóz stojący dla miejscu przeznaczonym dla niepełnosprawnych. Po zrobieniu zdjęcia umieściła je w sieci. 

Po kilku dniach rozpoczęły się jej problemy. Zamiast podziękowania za zgłoszenie, policja postanowiła ją ukarać mandatem. Według przedstawiciela służb mundurowych samochód nie był zaparkowany niezgodnie z przepisami, gdyż policjanci w tym czasie byli podczas czynności służbowych związanych z aktem wandalizmu w okolicy, co „wymagało natychmiastowej reakcji”. Dlatego też mogli zaparkować w takim miejscu. 

Na dodatek okazało się, że nie dalej jak dwa miesiące temu w Hiszpanii zostały uchwalone przepisy, które zabraniają wykorzystywania nieautoryzowanych zdjęć funkcjonariuszy policji, gdyż to może stworzyć zagrożenie dla ich życia i bezpieczeństwa oraz ich rodzin. Dlatego autorka fotografii została ukarana grzywną w wysokości 600 euro.

Najnowsze

Edyta Klim

Ekaterina i Julianna wystartują Lancerem w Rajdzie Barum

Ekaterina Stratieva w zbliżającym się rajdzie Barum Czech Rally Zlín przesiada się z małego Citroena do nowej rajdówki - Mitsubishi Lancer Evolution IX. Na odcinkach towarzyszyć jej będzie Julianna Nyirfas.

Mistrzyni ERC Ladies’ Trophy może wystartować nowym samochodem dzięki wsparciu czeskiego zespołu Antonína Tlusťáka:

– Pierwszy raz siedziałam w Lancerze na testach i do tego warunki były ciężkie, deszczowe z dużą ilością błota. Mam nadzieję, że później będzie już łatwiej. Samochód jest zupełnie inny, niż Citroen, więc będę potrzebować sporo praktyki, żeby go opanować. Wewnątrz nie czuje się prędkości, a granice nie do przekroczenia są bardzo blisko, bo wciąż mi się wydaje, że to Citroen. Muszę się również nauczyć utrzymywać go na wysokich obrotach. Ale bardzo się cieszę, że mogę być częścią tak wspaniałego zespołu – mówiła Ecaterina.

Pilotką Ecateriny od 5 rajdów jest Julianna Nyirfas z Węgier. Ta zawodniczka może pochwalić się sporym doświadczeniem na prawym fotelu, gdyż startuje regularnie od 2004 roku, a z Zoltanem Bessenyey zdobyła dwa tytuły europejskich mistrzów w klasie 2WD.

Kobieca załoga ukończyła jedną rundę ERC, a drugiej nie udało się ukończyć z powodów technicznych. Obecnie klasyfikacja ERC Ladies’ Trophy jest bardzo wyrównana:
1. Martina DANHELOVÀ (CZE) – 3 pkt
2. Ekaterina STRATIEVA (BGR) – 3 pkt
3. Inessa TUSHKANOVA (UKR) – 3 pkt

Ekaterina Stratieva została także ambasadorem bezpieczeństwa ruchu drogowego w rodzinnej Bułgarii i będzie jeździć po kraju z cyklem prelekcji o bezpieczeństwie za kierownicą.

Najnowsze

Roksana Ćwik

Niki Lauda: oglądanie MotoGP jest bardziej interesujące od Formuły 1

Taką tezę sformułował trzykrotny mistrz świata F1 Niki Lauda, który jest także prezesem - nie wykonawczym - prowadzącego w tabeli zespołu Mercedesa.

Austriak uważa, że wyścigi MotoGP są ciekawsze do oglądania niż F1, z powodu poziomu trudności. Opinia Laudy nie oznacza jednak, że porzuciłby on oglądanie Lewisa Hamiltona czy Nico Rosberga, zmierzających po kolejne zwycięstwa, na rzecz wyścigów motocyklowych. Wpisuje się natomiast w generalny trend opinii o Formule 1, mówiący że nie jest ona dość spektakularna.

„Wyścigi motocyklowe są bardzo interesujące, bo widać jak zawodnik walczy ze swoją maszyną. W F1 niestety jest odwrotnie – samochody są łatwe w prowadzeniu, nawet się nie ślizgają” – powiedział Austriak.

Lauda sięgał po swoje tytuły w latach 70. i 80., kiedy samochody były dużo trudniejsze do opanowania niż współczesne, korzystające z nowoczesnych rozwiązań i zaawansowanej elektroniki pojazdy. Choć władze Formuły 1 dążą do zwiększenia przyczepności mechanicznej i ograniczenia ilości danych, jakie kierowcy mogą otrzymywać, trudno oczekiwać, że ich praca stanie się dużo trudniejsza.

Tegoroczna rywalizacja w MotoGP z kolei pokazuje jak ekscytujące mogą być wyścigi, gdzie regulaminy techniczne nie ograniczają w takim stopniu roli inżynierów i projektantów, dzięki czemu możemy oglądać wspaniałą walkę między Jorge Lorenzo, Valentino Rossi i Marca Marqueza na konkurencyjnych motocyklach.

Najnowsze