
Autostrada A2 – opłaty od dziś poszły w górę. Ile trzeba zapłacić za przejazd?
Od poniedziałku 11 marca zmienił się cennik za przejazd trzema płatnymi odcinkami autostrady A2. Podwyżki obejmują wszystkie kategorie pojazdów. Ile trzeba zapłacić za przejazd autostradą A2?
Spis treści
- Cennik za przejazd autostradą A2
- Autostrada A2 opłaty 2024
- Co z opłatami za pozostałe fragmenty autostrady A2?
Cennik za przejazd autostradą A2
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, spółka Autostrada Wielkopolska podniosła 11 marca ceny za przejazd autostradą A2. Zmiany tłumaczone są rosnącymi kosztami utrzymania autostrady, wysokimi stopami procentowymi oraz wysoką inflacją.
Podwyżki dotyczą trasy od Nowego Tomyśla do Konina, która podzielona jest na trzy odcinki, po 50 km każdy. Wcześniejsze zmiany cen miały miejsce całkiem niedawno, bo we wrześniu 2023 roku. Wtedy motocykliści musieli płacić 15 zł, kierowcy aut osobowych 30 zł, a niedużych ciężarówek 47 zł.
Znasz ukryte funkcje lusterek? Możesz się zdziwić, ile ich jest
Autostrada A2 opłaty 2024
Obowiązujące od 11 marca 2024 opłaty za przejazd autostradą A2 wyglądają następująco:
- 16 zł – motocykle
- 32 zł – samochody osobowe
- 51 zł – pojazdy z „bliźniakami” z tyłu oraz samochody i motocykle z przyczepami
- 78 zł – pojazdy trzyosiowe lub dwuosiowe z „bliźniakami” i przyczepą
- 118 zł – pojazdy o więcej niż trzech osiach oraz trzyosiowe z przyczepami
- 320 zł – pojazdy ponadnormatywne
Co z opłatami za pozostałe fragmenty autostrady A2?
Rzeczniczka spółki Autostrada Wielkopolska Anna Ciamciak, podając nowe ceny na trzech odcinkach autostrady A2, zapewniła jednocześnie, że koszt przejazdu Autostradą Wielkopolską na trasie Świecko – Nowy Tomyśl pozostaje bez zmian. Wyjaśniła jednocześnie, że podwyżki cen wynikają z konieczności modernizacji oraz remontów i realizacji wieloletniego planu inwestycyjnego. Dodała też, że wszystkie koszty związane z autostradą A2 ponoszą wyłącznie kierowcy z niej korzystający:
Odcinek autostrady A2 na trasie Nowy Tomyśl – Konin jest w całości utrzymywany przez Autostradę Wielkopolską. Oznacza to, że podatnicy w żadnym stopniu nie ponoszą kosztów jej eksploatacji i utrzymania. Tylko kierowcy faktycznie korzystający z usługi płacą za przejazd.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: