
Iron Dames przechodzą w 2021 roku do WEC z Iron Lynx
Zespół Iron Lynx jest gotów na awans z European Le Mans Series do FIA World Endurance Championship w 2021 roku, z co najmniej jednym Ferrari 488 GTE w klasie GTE Am.
Deborah Mayer, ambasadorka Ferrari, stworzyła projekt Iron Dames, by wspierać zawodniczki sportów motorowych. Zespół Iron Dames jest oficjalnie wspierany przez FIA w mistrzostwach ELMS + 24h Le Mans, poprzez program „FIA Women in Motorsport”. Ich bronią jest Ferrari 488 GTE, a kolorem rozpoznawczym – różowy.
Kobiecy zespół, który w tym sezonie wystartował w parze GTE Ferrari w ELMS wraz z trio samochodów GT3 w Michelin Le Mans Cup, stanął na podium w inaugurującym sezon European Le Mans Series wyścigu 4 Heures du Castellet na Circuit Paul Ricard. Ekipa w składzie Rahel Frey, Michelle Gatting i Manuela Gostner zajęła trzecie miejsce w klasie GTE.
Przeczytaj też: Świetne starty Calderón i Iron Dames w European Le Mans Series
Ten i zeszłoroczne sukcesy sprawiły, że w przyszłym sezonie kobieca załoga przejdzie do WEC. Plany te potwierdziła przewodnicząca Komisji FIA ds. Kobiet w Motosporcie, Michelle Mouton.
Przeczytaj też: Iron Dames – pierwszy, kobiecy zespół w wyścigach Le Mans
Obecny zarys projektu zakłada, że ekipa Frey, Gatting i Göstner przejdzie do WEC, podczas gdy w projekcie „Iron Dames” kolejna składająca się wyłącznie z kobiet załoga będzie rywalizować w Michelin Le Mans Cup lub ELMS w 2021 roku.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: